Gå til innhold

Fortalte svigermor noe veldig privat , hun reagerte ikke. Flaut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vanskelig fortid med mamma som alkoholiker og psykisk syk,også en pappa som ble alvorlig syk før tenårene mine , og døde etter kort tid.

Jeg møtte en vennine av svigermor tilfeldig en dag, vi har vært sammen en del tidligere på skogsturer med svigermor osv, men denne gangen var det ikke med svigermor, men tilfeldig. Hun fortalte at hun husket min mamma, at de var på barsel sammen før 40 år siden da min bror ble født. Jeg synes det var veldig rart at hun visste hvem min mamma og søsken var ettersom de flyttet utenbyes og traff min pappa , og jeg er født 10 år etter min søsken som er født i mellom meg og min søster som da er enda eldre.

Jeg flyttet tilbake til denne byen lenge etter hennes død , og når jeg var tenåring. Nå er jeg 30. Min søster mente muligens det var i veldedig formål min mamma og denne damen kjente hverandre, og at hun sikkert visste mer enn jeg ønsker hun skal vite om min mamma.

Jeg sender derfor melding til svigermor å spør om hun vet hvordan hennes vennine kjenner min mamma. Ettersom hun døde når jeg var 3 , og jeg er født i en helt annen by sammen med henne ,pappa som da var hennes nye, og hennes barn fra tidligere ekteskap som da er mine halvsøsken.

Jeg fortalte også at jeg har hatt en vanskelig fortid mtp min mamma. Hun flyttet fra oss når jeg var 2 år fordi hun ikke klarte holde seg unna alkohol, og min pappa ikke tilot det. At jeg ikke ønsker at de skulle tro jeg kom fra dårlige kår, at jeg er flau over en slik mamma , og at jeg gjerne ønsket å fortelle dette selv. 

Hun svarte at hun bare kjente henne fra barsel. 

Jeg ble overrasket over svaret, og lurte på hvorfor hun ikke svarte mer mtp. at jeg delte dette private, og vanskelige. Hun svarte at hun ikke gadd skrive lange svar, og at hun hadde vondt i magen. At hun ville kose seg om fridagen sin.

Jeg er flau nå. Vi skal dit på søndag ,og jeg planlegger en fin morsdag for henne med bakst og gave. Jeg angrer på at jeg delte dette. 

Nå føler jeg at jeg har ødelagt hennes fridag, og sagt mer enn jeg burde til en som ikke bryr seg ! 

Vi har ett vanskelig forhold ellers også, men jeg følte at det var såpass greit nå at jeg ønsker å dele.

Anonymkode: 632e4...628

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææ jeg skjønner ikke dette helt. Hun er din svigermor? Da vet hun det nok fra før av fra mannen din. Det er ikke sikkert hun bryr seg. Forstår henne godt jeg om noen hadde fortalt meg noe slikt hadde jeg ikke gravd rundt i dette. Hadde tatt det som det var og thats it liksom, hva mer skulle hun ha gjort? Og hvorfor er du flau over det??

Anonymkode: 1ea2b...891

• Liker 12
Gjest Bilbao7
Skrevet

Du har bare sagt det som er sant og har ingenting å være flau over. 

Man kan ikke forutse andres reaksjoner eller ta ansvar for dem.

La henne reagere som hun vil og bare fortsette å være som du er. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hææ jeg skjønner ikke dette helt. Hun er din svigermor? Da vet hun det nok fra før av fra mannen din. Det er ikke sikkert hun bryr seg. Forstår henne godt jeg om noen hadde fortalt meg noe slikt hadde jeg ikke gravd rundt i dette. Hadde tatt det som det var og thats it liksom, hva mer skulle hun ha gjort? Og hvorfor er du flau over det??

Anonymkode: 1ea2b...891

Hun har ikke blitt fortalt mer enn at de er døde, men jeg ønsker nå å fortelle mer.

Jeg hadde håpet hun sa at det var synd, at de selvsagt ikke tror slik om meg , selv om jeg hadde en mor med vanskeligheter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden du ikke trodde på at de ble kjent på barselavdelingen? Man glemmer ikke det, hvis de delte rom. Er man fra/bor på et mindre sted, vet man litt om de fleste, ig ryktene går, om nye ekteskap, barn, flyttinger og kanskje problemer. Min mor kan halve livshistorien til alle fra samme småby som der jeg vokste opp, og de hun kjente fra barselavdelingen og slikt? Selvsagt. 

Hvis fu virkelig vil snakke ut med svigermor om din barndom, syns jeg nesten samboeren din kan gjøre det. Hva sier han da? Hva vet han, hva har han fortalt dine foreldre, er det lurt av deg å være åpen? 

Hvis hun er typen til å glatte over, ville jeg glattet over selv. 

Anonymkode: 9183a...40f

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor i all verden du ikke trodde på at de ble kjent på barselavdelingen? Man glemmer ikke det, hvis de delte rom. Er man fra/bor på et mindre sted, vet man litt om de fleste, ig ryktene går, om nye ekteskap, barn, flyttinger og kanskje problemer. Min mor kan halve livshistorien til alle fra samme småby som der jeg vokste opp, og de hun kjente fra barselavdelingen og slikt? Selvsagt. 

Hvis fu virkelig vil snakke ut med svigermor om din barndom, syns jeg nesten samboeren din kan gjøre det. Hva sier han da? Hva vet han, hva har han fortalt dine foreldre, er det lurt av deg å være åpen? 

Hvis hun er typen til å glatte over, ville jeg glattet over selv. 

Han har som sagt ikke fortalt noe. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har som sagt ikke fortalt noe. 

Nei, men hva sier han? Han kjenner dem, han har vel en formening om det hele?

Skrevet

Er vel som hun sa; hun kjente henne fra barsel? hvordan tenkte du din svigermor skulle reagere?  du har jo egentlig beskyldt din svigermor for å sladre om deg, uten at hun ikke vet noe mer enn andre, og husk at din mor hadde et liv før deg og, med folk du vel egentlig ikke vet så mye om siden hun dessverre døde. Og ikke vær flau over dine foreldre, de er ikke deg.

Anonymkode: ed2a6...712

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel som hun sa; hun kjente henne fra barsel? hvordan tenkte du din svigermor skulle reagere?  du har jo egentlig beskyldt din svigermor for å sladre om deg, uten at hun ikke vet noe mer enn andre, og husk at din mor hadde et liv før deg og, med folk du vel egentlig ikke vet så mye om siden hun dessverre døde. Og ikke vær flau over dine foreldre, de er ikke deg.

Anonymkode: ed2a6...712

Nei jeg beskyldte henne ikke for det. Jeg ville fortelle dette selv. Tenkte det var naturlig at de hadde pratet. 

Likevel merkelig at denne damen visste jeg var hennes datter etter 40 år , og iallefall når jeg ikke er oppvokst her i denne byen, med min mamma.

Skrevet

Når du tok dette på tekstmelding, så regner jeg med at svigermor virkelig ikke visste hvordan hun skulle reagere.

Hadde jeg fått noe sånt på melding, så hadde jeg nok blitt ganske satt ut, og ikke visst hva jeg skulle svart.

Anonymkode: 4bab6...816

• Liker 34
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du tok dette på tekstmelding, så regner jeg med at svigermor virkelig ikke visste hvordan hun skulle reagere.

Hadde jeg fått noe sånt på melding, så hadde jeg nok blitt ganske satt ut, og ikke visst hva jeg skulle svart.

Anonymkode: 4bab6...816

Hun kan svare sånn til hva som helst. "Jeg vil slappe av og kose meg nå "

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta opp slike saker over tekstmeldinger er litt merkelig syns jeg 🤔 Også vanskelig å vite hva man skal svare tilbake når det skal foregå skriftlig..

Anonymkode: cbd11...a4d

Dette. 

Selv hater jeg å "knote" sms på telefonen, og sender kun veldig korte meldinger når jeg må. Kanskje situasjonen hadde blitt helt annerledes dersom du hadde ringt henne? 

Anonymkode: 612d1...6fb

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Selv hater jeg å "knote" sms på telefonen, og sender kun veldig korte meldinger når jeg må. Kanskje situasjonen hadde blitt helt annerledes dersom du hadde ringt henne? 

Anonymkode: 612d1...6fb

Jeg følte meg ikke trygg nok til det.

• Liker 1
Skrevet

Nei nei man skal ikke ta opp slike ting på SMS. Jeg hadde selv blitt paff og reagert med å svare kort. 

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, lysestake skrev:

Nei nei man skal ikke ta opp slike ting på SMS. Jeg hadde selv blitt paff og reagert med å svare kort. 

All vår kommunikasjon skjer igrunn på sms. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn er min svigermor også. Hun svarer ofte bare på det jeg praktisk spør om eller med denne smileyen: 😊

🙈

Anonymkode: b221f...700

Skrevet
56 minutter siden, lysestake skrev:

Really? JEG hadde blitt rørt og svart med empati. Men vi er forskjellige. 

Anonymkode: b221f...700

• Liker 15
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All vår kommunikasjon skjer igrunn på sms. 

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ønsker å betro deg. Og det med den venninnen som  kjente din mor fra barsel, det er jo helt irrelevant? Jeg ser ikke sammenhengen. Du er redd for at de to har sladret om deg, og du vil forklare deg, men du gjør det på sms, og Neida, det er ikke fordi du tror de har snakket om deg/din mor, men fordi fu føler for å lette på hjertet. På SMS. Uten å ha snakket med sønnen om det. Er ikke han mer relevant her? 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...