Gå til innhold

Elden som advokat, noen som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

John Christian Elden er jo mye i mediene. Han tar de profilerte sakene, han deltar på tv-programmer, osv.  Selv påstår han at han jobber opp mot 100 timer i uka. https://www.vg.no/rampelys/i/wE02A1/john-christian-elden-jobber-opp-mot-100-timer-i-uken

Det jeg lurer på er om han kan virke trøtt og ukonsentrert på jobb? At den store arbeidsmengden går utover prestasjonene. 

Har ikke hørt noe stygt om Elden, men 100 timer i uka og spesielt over tid er jo enormt mye å jobbe og spesielt i et yrke hvor man jo bør være fokusert.  

Anonymkode: b1f90...818

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han jobber 100 timer fordi han regner rubbel og bit. Hver gang han sitter på do og tenker på en sak mens han bæsjer regner han som arbeidet tid. Det er 30 min bare der. Han kan regne på denne måten på grunn av typen jobb han har.

Anonymkode: 81156...6be

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen toppadvokater er som topptrente idrettsutøvere. Vi vanlige kan ikke forstå det eller konkurrere med arbeidsmengde og innsikt. De er helt i sin egen klasse og jeg er full av beundring for f.eks. Elden. Virker veldig dyktig og passer godt til den jobben han har valgt.

Anonymkode: 0ef26...fcf

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber 100 timer fordi han regner rubbel og bit. Hver gang han sitter på do og tenker på en sak mens han bæsjer regner han som arbeidet tid. Det er 30 min bare der. Han kan regne på denne måten på grunn av typen jobb han har.

Anonymkode: 81156...6be

Tror du at han blir sittende i hele tretti minutter, hver eneste gang han skal på do? :P     

Anonymkode: 829fd...087

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han begynner å se veldig sliten ut. Og jeg skjønner ikke at han klarer å jobbe så mye.

Men jeg tror han er ekstremt god på det han driver med og at han lever for yrket sitt. Så jeg tror faktisk svaret er "nei", selv om jeg synes opplegget hans virker helt umenneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advokater jobber på en annen måte og selv om de jobber veldig aktivt og konsentrert i perioder har de også arbeidstid i fritida uten aktiv jobbing  men hvor de for eksempel er tilgjengelig på telefon for klienter, eller svarer på spesielle hasteeposter på kvelden.  Det kan også være at de finskriver notater kvelden før en rettsak. Men de 100 timene i uka er garantert ikke 100 kontor eller rettsak timer. 

Anonymkode: 7952f...549

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg jobber med hadde Elden på en sak, han sa at bare navnet Elden gjorde at motparten betalte. Bare en liten sak men tydelig at store navn høster respekt. 

Anonymkode: 24b98...4f8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elden finner sikkert jobben sin engasjerende og givende som gjør det veldig lett for han å slappe av mens han koser seg med å planlegge sakene sine. Det gjør at han ikke sliter ut motivasjonen eller hodet sitt og kan da holde det gående så lenge han gidder siden jobben hans ikke er så fysisk krevende at det begrenser arbeidsmengden hans. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg jobber med hadde Elden på en sak, han sa at bare navnet Elden gjorde at motparten betalte. Bare en liten sak men tydelig at store navn høster respekt. 

Anonymkode: 24b98...4f8

Er ikke sikkert det var faktoren, at han har et kjent navn. Han har et kjent navn fordi han er ekstremt dyktig og kan faget sitt. Det at han kan faget sitt så godt kan nok være truende for en motpart men han vinner ingen saker pga navnet sitt alene, men for hva han kan og for hvordan han finner smutthuller i lovverker

Anonymkode: 7952f...549

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt sier han at han jobber 100 timer i uken. Han fakturerer nok klienter 100 timer i uken, og da må han også si at han jobber så mye. 

Det er imidlertid blank løgn. 

Anonymkode: 2e80a...56e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎02‎.‎2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Tror du at han blir sittende i hele tretti minutter, hver eneste gang han skal på do? :P     

Ikke meg du siterte, men nei. Men det er et betimelig spørsmål, for det er da spørsmål om hva man regner som arbeidstid. Jeg er ikke jurist, men jobber i et annet kunnskapsyrke, og skal jeg ta med absolutt rubbel og bit som kan relateres til jobb fra man våkner  til man sovner, så ja, da kan jeg ofte havne på 100 timers uker jeg også. Leser og skriver e-post i alt fra kontoret, til sofaen og senga for å forberede meg til ulike ting, helg som hverdag, så det er klart at det kan bli mange timer hvis man tar med alt sånt.

Anonymkode: 99a77...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt usannsynlig at har såpass lange arbeidsuker, hvis han regner med absolutt alt som i en eller annen form kan knyttes opp mot jobben.

Anonymkode: c2b04...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

Jeg er ikke advokat, men slik jeg har forstått det så får ikke forsvarsadvokater betalt etter antall timer de jobber. De får betalt etter hvor mange timer domstolen mener at forsvarsarbeidet vil ta. Så jobber man raskere enn gjennomsnittet  så kan man få betalt for flere timer enn man faktisk jobber. Kan være at Elden drar inn noen timer slik, med hans erfaring så jobber han nok effektivt. 

Anonymkode: 0c64a...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Selv påstår han at han jobber opp mot 100 timer i uka. https://www.vg.no/rampelys/i/wE02A1/john-christian-elden-jobber-opp-mot-100-timer-i-uken

Anonymkode: b1f90...818

Sjekker man timeplanen hans så har han jo ikke frokost, lunsj, middag. Ikke har han noe reisetid heller.  

Anonymkode: 0c64a...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 timer i uken tilsvarer kl. 7–21 hver dag, inkludert helger. Jeg tror absolutt på at man kan jobbe slik en periode, og at det kan være givende. Men ikke måned inn og måned ut, over mange år. Det tror jeg ikke på.

Anonymkode: 5be5d...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var fornærmet i en sak tidligere i år, og overgrepsmannen hadde prøvd å få Elden, men fikk en av Elden-advokatene. 

Han dreit seg ut igjen og igjen, kom med masse rare påstander men kunne ikke vise til noe papirer eller dommer på det. Prøvde å victimblame meg og si at jeg overdrev overgrepene. Virket egebtlig ustabil og ikke helt i vater hele fyren. Hadde vært så flau om det var min advokat. 

Anonymkode: ba341...f8e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye rart om han....

Det med fakturering: det betyr ikke at HAN alltid gjør jobben, en assistent kan gjøre papirarbeid for eksempel, men faktureres Elden for han er ansvarlig. ;)

Men, han er glad i selskapslivet, så 100t i uka går ikke opp. Avbilder seg jo gjerne på Instagram med influencers, er jo advokat for bl.a Anne Brith Danielsen - dvs her igjen: ikke han personlig, men kontoret. Han er også advokat for Bertheussen i Wara-saken og Mansausen (skytingen i moskeen). OG politiker for Høyre. Pju!

Anonymkode: f2043...425

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en haug av advokatfullmektiger som gjør mye av jobben. Selv møter han bare i de profilerte sakene.

Anonymkode: 2a10d...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke nødvendigvis flink til en jobb. Selv om man er VELDIG flink til å eksponere seg selv, delta på TV-programmer og i aviser.                                

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...