AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #21 Skrevet 10. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg trenger noen jeg kan jobbe sammen med å oppnå målene... føler meg presset opp i en vegg nå. Ønsker rask avklarering, om det er kun 3 måneder det er snakk om. Men det er nødvendig å finne et nytt sted å bo, det er første prioritering. Andre prioritering er å finne en ny jobb der inntekten er langt høyere. Anonymkode: 59818...9ae Sett opp budsjettet ditt så kan vi hjelpe deg☺ Anonymkode: 7de41...5a0
VoodooChild Skrevet 10. februar 2019 #22 Skrevet 10. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg trenger noen jeg kan jobbe sammen med å oppnå målene... føler meg presset opp i en vegg nå. Ønsker rask avklarering, om det er kun 3 måneder det er snakk om. Men det er nødvendig å finne et nytt sted å bo, det er første prioritering. Andre prioritering er å finne en ny jobb der inntekten er langt høyere. Anonymkode: 59818...9ae Du trenger ikke gjøre alt så komplisert for deg selv. Har du i det hele tatt vært inne på Finn.no og sett etter ny leilighet? Det er kun du, og du alene, som må ta ansvar for ditt eget liv og økonomi. Jeg forstår du sikkert prøver så godt du kan. Du har fått masse tips her på forumet i løpet av de siste 2-3 månedene. Du må begynne et sted! Hvis du syns det er vanskelig å bruke Finn.no f.eks, så må du spørre en venn eller et familiemedlem om hjelp. Det er lov! Men du må ta første skritt selv. Og vær så snill ikke kom igjen å si at du ikke har skrevet her før. Alle som er faste besøkende her på forumet kjenner deg igjen😊 5
Million Skrevet 10. februar 2019 #23 Skrevet 10. februar 2019 (endret) På 8.2.2019 den 15.22, AnonymBruker skrev: har du leid et sted som ble dyrere enn det du forutså? hva gjorde du i den situasjonen slik at du kom på riktig spor igjen økonomisk? TS Anonymkode: 59818...9ae Nei, jeg har aldri flyttet til et sted der jeg ikke har råd til å bo. Sånt er nøye avklart lenge før jeg flytter inn. Jeg har kadaverdisiplin på min personlige økonomi. Dersom du allerede nå ser at det ikke går, så bør du enten a) jobbe overtid og få mer utbetalt eller få deg en ekstrajobb i helgene b) flytte til en rimeligere bolig eller evt et kollektiv Endret 10. februar 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #24 Skrevet 10. februar 2019 11 minutter siden, Million skrev: Nei, jeg har aldri flyttet til et sted der jeg ikke har råd til å bo. Sånt er nøye avklart lenge før jeg flytter inn. Jeg har kadaverdisiplin på min personlige økonomi. Dersom du allerede nå ser at det ikke går, så bør du enten a) jobbe overtid og få mer utbetalt eller få deg en ekstrajobb i helgene b) flytte til en rimeligere bolig eller evt et kollektiv jeg velger alternativ b. Jeg vil vekk her i fra! Anonymkode: 59818...9ae
Elaine Marley Skrevet 11. februar 2019 #25 Skrevet 11. februar 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
VoodooChild Skrevet 11. februar 2019 #26 Skrevet 11. februar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg velger alternativ b. Jeg vil vekk her i fra! Anonymkode: 59818...9ae Hva tenker du at du skal gjøre for å finne et nytt sted å bo da?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #27 Skrevet 11. februar 2019 Jeg antar at det er trolletråder siden du ikke gjør annet enn å opprette nye tråder om akkurat samme tema,men følger ikke noen av rådene du får. Anonymkode: 1e6ff...a23 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #28 Skrevet 11. februar 2019 På 10.2.2019 den 14.55, AnonymBruker skrev: jeg velger alternativ b. Jeg vil vekk her i fra! Anonymkode: 59818...9ae Fint, da har du bestemt deg. Anonymkode: 7de41...5a0 2
WCKD Skrevet 11. februar 2019 #29 Skrevet 11. februar 2019 På 8.2.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev: hvorfor er det enkel matte? hvordan gjorde du i praksis vedrørende der du ønsket å bo, få adresse, bli tilknyttet lokal miljøet, få nye naboer og ikke minst definere hvilken pris du ville sette for å signere kontrakt? hvordan skal jeg lese kontrakten? er det muligheter for meg å flytte ut uansett? eller er det tidsbestemt? Anonymkode: 59818...9ae Hva i all verden har dette å gjøre med at du ikke tjener nok til å betale leien din? Og hvordan i all verden visste du ikke hva du kom til å tjene på forhånd? 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #30 Skrevet 11. februar 2019 2 hours ago, WCKD said: Hva i all verden har dette å gjøre med at du ikke tjener nok til å betale leien din? Og hvordan i all verden visste du ikke hva du kom til å tjene på forhånd? Kan være at TS jobber via vikarbyrå eller liknende. Da kan man gjerne får en jobb med vist antall prosent, men som nødvendigvis ikke betyr at man får stødig jobb hver mnd. Da kan det være svært vanskelig å forutse hvor mye jobb en før. Anonymkode: bb519...bbd 1
WCKD Skrevet 11. februar 2019 #31 Skrevet 11. februar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være at TS jobber via vikarbyrå eller liknende. Da kan man gjerne får en jobb med vist antall prosent, men som nødvendigvis ikke betyr at man får stødig jobb hver mnd. Da kan det være svært vanskelig å forutse hvor mye jobb en før. Anonymkode: bb519...bbd Er ikke interessert i å høre fra andre enn TS.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #32 Skrevet 12. februar 2019 jeg er underbetalt. Ser etter annen jobb og der inntekt forbedres kraftig. Det blir lønnsforhandlinger snart! Men jeg har ikke tidsrom til å ha useriøse mennesker rundt meg, tiden er for kort for å ha det i livet. Klarer ikke mennesker gi eller dele erfaringer, så bør dem la være. Anonymkode: 59818...9ae
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #33 Skrevet 12. februar 2019 23 hours ago, WCKD said: Er ikke interessert i å høre fra andre enn TS. Du får nøye deg med at andre svarer, siden TS har forlatt tråden. Ref tidligere tråder trodde TS at hen skulle få en fantastisk godt betalt jobb på nyåret som skulle redde økonomien. Tydeligvis var ikke denne jobben så fantastisk som TS trodde. Anonymkode: 5dd7b...4ab 1
VoodooChild Skrevet 12. februar 2019 #34 Skrevet 12. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er underbetalt. Ser etter annen jobb og der inntekt forbedres kraftig. Det blir lønnsforhandlinger snart! Men jeg har ikke tidsrom til å ha useriøse mennesker rundt meg, tiden er for kort for å ha det i livet. Klarer ikke mennesker gi eller dele erfaringer, så bør dem la være. Anonymkode: 59818...9ae Hvem er disse useriøse menneskene og hva har de å gjøre med din økonomi?
Menchit Skrevet 16. februar 2019 #35 Skrevet 16. februar 2019 Ts: finn frem husleiekontrakten din din og les den. Det skal stå om den er tidsbestemt eller ikke, og hvor lang oppsigelsestid du har. Hvis du ikke forstår det som står om oppsigelse og tidsbestemt så kan du eventuelt ta bilde av den og legge den ut her. Da er det lettere å hjelpe deg med spørsmålet ditt. Husk å stryke over navn, adresse eller andre ting som kan identifisere deg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #36 Skrevet 16. februar 2019 7 timer siden, Menchit skrev: Ts: finn frem husleiekontrakten din din og les den. Det skal stå om den er tidsbestemt eller ikke, og hvor lang oppsigelsestid du har. Hvis du ikke forstår det som står om oppsigelse og tidsbestemt så kan du eventuelt ta bilde av den og legge den ut her. Da er det lettere å hjelpe deg med spørsmålet ditt. Husk å stryke over navn, adresse eller andre ting som kan identifisere deg. takk, for vel formulert svar. Anonymkode: 59818...9ae
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #37 Skrevet 16. februar 2019 må være tøffere i lønnsforhandlinger, uten riktig lønn, så er det ingen hensikt å skrive under arbeidskontrakt, uansett kommer til å lese arbeidskontrakten nøye i samarbeid med advokat. Dermed vil jeg se om det blir mulighet for sparing, og endelig kunne legge penger til side, og øyne håp om å kunne kjøpe eget landsted. Ts Anonymkode: 59818...9ae
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #38 Skrevet 18. februar 2019 On 2/17/2019 at 12:47 AM, AnonymBruker said: må være tøffere i lønnsforhandlinger, uten riktig lønn, så er det ingen hensikt å skrive under arbeidskontrakt, uansett kommer til å lese arbeidskontrakten nøye i samarbeid med advokat. Dermed vil jeg se om det blir mulighet for sparing, og endelig kunne legge penger til side, og øyne håp om å kunne kjøpe eget landsted. Ts Anonymkode: 59818...9ae Det er ikke nødvendig å gå igjennom arbeidskontrakten med advokat. Hva mener du er lønnen du fortjener? Anonymkode: 5dd7b...4ab 3
VoodooChild Skrevet 18. februar 2019 #39 Skrevet 18. februar 2019 På 17.2.2019 den 0.47, AnonymBruker skrev: må være tøffere i lønnsforhandlinger, uten riktig lønn, så er det ingen hensikt å skrive under arbeidskontrakt, uansett kommer til å lese arbeidskontrakten nøye i samarbeid med advokat. Dermed vil jeg se om det blir mulighet for sparing, og endelig kunne legge penger til side, og øyne håp om å kunne kjøpe eget landsted. Ts Anonymkode: 59818...9ae Er dette nåværende arbeidskontrakt eller har du fått ny stilling?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #40 Skrevet 18. februar 2019 På 17.2.2019 den 0.47, AnonymBruker skrev: må være tøffere i lønnsforhandlinger, uten riktig lønn, så er det ingen hensikt å skrive under arbeidskontrakt, uansett kommer til å lese arbeidskontrakten nøye i samarbeid med advokat. Dermed vil jeg se om det blir mulighet for sparing, og endelig kunne legge penger til side, og øyne håp om å kunne kjøpe eget landsted. Ts Anonymkode: 59818...9ae Du har råd til advokat ? Kjøpe eget landsted? What ? Et landsted pleier å koste noen millioner....! Og du har ikke råd til å leie leilighet? Anonymkode: 1919b...d82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå