Gå til innhold

Er pannekake middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sært! Jeg er veganer og lager fyldig og mettende supper som fint defineres som middag her i hus

Anonymkode: 7cba5...e19

Dere er nok uenige om hva som er bra middag. Ikke verre enn det.

Anonymkode: 93528...5d7

• Liker 3

Jeg er vokst opp med fleskepannekaker til middag, og har det selv til middag innimellom (sist for noen dager siden!). Men jeg har ikke suppe til, for det ser jeg ikke poenget med.

Middagspannekaker har en grovere melmix enn dessertpannekaker.

Annonse

4 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Samme her, men vi hadde bare flesk til eller oppi røra. 

Vi hadde flesket (tjukke skiver lettsaltet sideflesk) på siden, og dryppet fleskefett over pannekaker med innrrullet sukker eller syltetøy.

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Vi hadde flesket (tjukke skiver lettsaltet sideflesk) på siden, og dryppet fleskefett over pannekaker med innrrullet sukker eller syltetøy.

Flest og syltetøy i samme pannekaka? Forstår jeg deg riktig?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flest og syltetøy i samme pannekaka? Forstår jeg deg riktig?

Nesten. Vi rullet syltetøy eller sukker inn i pannekaka, dryppet fleskefett over og hadde flesk skiver på siden. Skar av begge samtidig eller hver for seg.  Greia er jo at søtt og salt går så godt sammen.  😀

Andre kunne ha flesketerninger i røra. 

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Nesten. Vi rullet syltetøy eller sukker inn i pannekaka, dryppet fleskefett over og hadde flesk skiver på siden. Skar av begge samtidig eller hver for seg.  Greia er jo at søtt og salt går så godt sammen.  😀

Andre kunne ha flesketerninger i røra. 

Åhh. Kanskje det bør prøves. Har alltid trodd folk var enten eller :)

Gjest AthenaRavenLuna
8 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, sukker og, men har ikke smakt flesk og syltetøy sammen.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åhh. Kanskje det bør prøves. Har alltid trodd folk var enten eller :)

Ja!   Du MÅ prøve.   :)

Og som nevnt er en suppe før og etter godt. Jeg foretrekker ertesuppe. Mange liker tomatsuppe.

Annonse

Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ELSKER pannekaker til middag, eller som frokost / kveldsmat for den saks skyld. :nisse:

Men hvis jeg skal velge mellom pannekaker eller vaffel, så velger jeg selvfølgelig VAFFEL.   

Anonymkode: 5b881...d90

Jeg vil heller kalle det kosemat, og her ville det nok helst ha erstattet et måltid som kveldsmaten. Men er selvsagt ingenting i veien for å spise det til middag. Fleskepannekaker er da kjempegodt. Dersom det er uten flesk, er jeg også enig med AB over om at jeg foretrekker vafler fremfor pannekake uten flesk.

Anonymkode: 68907...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...