Gå til innhold

Er pannekake middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

Er det bare jeg som ikke klarer å lage pannekaker? Har bare prøvd én gang, da.

Her er det en oppskrift, så får du bare overse at selveste matprat finner på å kalle det middag. For det er det jo ikke ifølge kremen på kvinneguiden 😆

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/pannekaker/

Anonymkode: 27660...b28

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannekaker med suppe og et glass helmelk er middag. Jeg er vokst opp med ertesuppe til, andre med tomatsuppe. 

Anonymkode: 1b18d...03f

• Liker 1
Skrevet

Ser flere sier at pannekaker er dessert, altså hvis jeg hadde fått pannekaker til dessert en gang så hadde jeg virkelig begynt å lure. Blir som å servere et par brødskiver etter en middag føler jeg. Pannekaker med syltetøy, bacon etc er da virkelig ikke dessert 

Anonymkode: 5996e...d09

• Liker 4
Skrevet

Pannekaker kan spises til middag.......eller frokost - da lager jeg amerikanske pannekaker......til dessert kan de også spises, da lager jeg crêpes....

Anonymkode: 72903...b9c

Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke. 

Anonymkode: daa57...653

• Liker 2
Skrevet

Pannekaker og flesk----mmm

Skrevet

Vi har grove pannekaker til middag innimellom🙂

Skrevet

Ja, for meg er det noe som serveres som middag, gjerne med ertesuppe eller tomatsuppe til først.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager franske pannekaker av bokhvete, de blir grove, ikke søte og proteinrike. Og viktigst:, Veldig gode! Fylles med egg, røkt skinke og smaksrik revet ost, som man får dem i Frankrike. Kjempefin fredagsmiddag, og godt til helgelunsj også. 

Anonymkode: af807...989

Skrevet
5 timer siden, kittkatt skrev:

Jeg fikk spørsmål om pannekake var middag. Hva mener dere?

Ja tynne pannekaker med suppe til. Eller pannekaker med bacon. Fleskepannekaker. 

Anonymkode: 63a6e...07a

• Liker 3
Skrevet

Alt kan jo være middag, brødskiver også. Personlig liker jeg ikke å spise søt mat som pannekaker eller grøt til middag. Og pannekaker med bacon er bare ekkelt. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Arkana skrev:

Alt kan jo være middag, brødskiver også. Personlig liker jeg ikke å spise søt mat som pannekaker eller grøt til middag. Og pannekaker med bacon er bare ekkelt. 

Pannekaker er det ikke sukker i. Bruker det på når det er til suppe, men ellers er det ikke søtt. 

Anonymkode: 63a6e...07a

• Liker 1
Skrevet

Tomatsuppe med makaroni og pannekaker med sukker og blåbærsyltetøy hadde vi fast hver uke. Tradisjon både broderen og jeg har holdt på:) 

Anonymkode: 1933b...152

• Liker 1
Skrevet

Regner pannekaker med bacon som middag. Men har det ikke ofte pga lite næringsrikt å ha som middag.

• Liker 1
Skrevet

Ja, desom man har tykt, godt flesk til. Blåbær, sukker og tomatsuppe ødelegger pannekaker fullstendig.

Anonymkode: 93528...5d7

• Liker 2
Skrevet
På 8.2.2019 den 16.18, Zenobia skrev:

Pannekaker alene er ikke middag. Hva er middag med mel, melk og egg? Kunne like gjerne spist vafler. For de som spiser det med stekt flesk til, aksepterer jeg at de kaller det middag.

Suppe uten kjøtt er heller ikke middag.

Du må gjerne være uenig i mine meninger, men du får altså ikke servert hverken grønnsaksuppe eller pannekaker hvis jeg ber deg på middag :)

Jeg er glad i både suppe og pannekaker, hver for seg eller sammen.

Jeg spiser det meste jeg blir servert, og har sågar spist "middag" hos andre i form av nydelige pannekaker med blåbærsyltetøy. Og helmelk til.

Sært! Jeg er veganer og lager fyldig og mettende supper som fint defineres som middag her i hus

Anonymkode: 7cba5...e19

• Liker 3
Skrevet

Ja selvsagt 

de som mener noe annet er bare snobbete

Anonymkode: d2cb5...7d3

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Arkana skrev:

Første setning er jo bare kverulering. ;) 

Andre setning: Pannekaker er ikke søt mat. Har aldri hatt en skje sukker i pannekaker jeg lager til middag jeg. Og fyllet er selvsagt salt.

Tredje setning: Her glemte du et "etter min mening".

Anonymkode: af807...989

• Liker 1
Gjest Kendall
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er i Norge men her i Frankrike så kan vi spise pannekaker til frokost, lunsj, middag og dessert 😍

Skrevet

Pannekake med valgfri suppe først = middag. Pannekake med is = dessert. Pannekake i Amerika = frokost. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...