Gå til innhold

Er pannekake middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

35 minutter siden, kittkatt skrev:

Jeg fikk spørsmål om pannekake var middag. Hva mener dere?

Det har alltid vært middag for meg og mine søsken da jeg vokste opp. Jeg har fortsatt med tradisjonen når jeg fikk barn selv. Jeg elsker pannekaker, og det gjør barna mine også. Vi bruker sukker, blåbær og bacon ved siden av pannekakene. Det skal sies at når vi reiste til syden når jeg var barn, da spiste vi pannekaker med vaniljeis til dessert. 

Anonymkode: e1b0f...c29

• Liker 1

Pannekaker alene er ikke middag. Hva er middag med mel, melk og egg? Kunne like gjerne spist vafler. For de som spiser det med stekt flesk til, aksepterer jeg at de kaller det middag.

Suppe uten kjøtt er heller ikke middag.

Du må gjerne være uenig i mine meninger, men du får altså ikke servert hverken grønnsaksuppe eller pannekaker hvis jeg ber deg på middag :)

Jeg er glad i både suppe og pannekaker, hver for seg eller sammen.

Jeg spiser det meste jeg blir servert, og har sågar spist "middag" hos andre i form av nydelige pannekaker med blåbærsyltetøy. Og helmelk til.

• Liker 2

Annonse

Nei. Det er ikke middag, det er dessert eller kosemat. Serveres ofte med blåbærsyltetøy, eller til iskrem. Man kan putte bacon i dem så mye man vil, men det blir ikke noe mer middag av det en milkshaken til Elvis med bacon og Peanut butter oppi. Suppe er middag, pannekakene er dessert. 

Anonymkode: 8a0ee...b92

• Liker 4
2 minutter siden, Sphynx skrev:

Ugh, nå kommer denne tråden opp så mye at jeg har lyst på pannekaker til middag :fnise:

Mm. Ren flaks førte til at det er planlagt pannekaker her allerede i morgen. Og tortillas i dag, det er jo pannekaker det også.

Anonymkode: 2fe72...dad

• Liker 1

Annonse

6 minutter siden, Zenobia said:

:kokk:

Pannekaker er digg!

man ha middag hver dag, da?

Mamma stekte pannekaker som lettvintmiddag en gang i blant. Jeg regner meg som en bedre kokk enn henne, så det har vært traumatiserende (:sarkasme:) å ikke klare å gjøre det samme.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Annonse
Gjest kittkatt

Jeg har egentlig aldri tenkt på det før jeg fikk spørsmålet. Jeg spiser bananpannekaker til frokost. Lager pannekaker og tomatsuppe til middager, med bacon og blåbærsyltetøy. Og spiser crêpes når jeg er på ferie, og amerikanse pannekaker til frokost når jeg er i USA. Så.... i mitt hode er det mat. Og jeg spiser jo taco som frokost på søndager 🤷🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...