AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Har en hund på 13 år av mindre størrelse (12 kg) Han er frisk og rask og oppfører seg som han skulle vært 5 med raptuser, leking, rampestreker og trekking på tur, ingen problemer overhodet. Hadde han forsikret hos Gjensidige, men den gikk ut da han var 10 år da de ikke forsikrer gamle hunder. Sommeren for to år siden så fikk han plutselig en prolaps i ryggen. CT-scanning ville kommet på minst 10.000, og ved en operasjon tør jeg ikke tenke på hva prisen hadde kommet på. Heldigvis ble han helt fin igjen etter 14 dager hvile med antibiotika og betennelse-dempende, men det satte et søkk i meg, for det skal ikke stå på penger om han skal få leve eller dø om det er muligheter uten store smerter og lang rehabelitering... Å ikke ha forsikring føles veldig risky, og jeg vurderer å forsikre han hos Agria med seniortillegg. Er det noen som har erfaringer med dette og selv har forsikret en gammel hund? Anonymkode: 816af...d52
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har en hund på 13 år av mindre størrelse (12 kg) Han er frisk og rask og oppfører seg som han skulle vært 5 med raptuser, leking, rampestreker og trekking på tur, ingen problemer overhodet. Hadde han forsikret hos Gjensidige, men den gikk ut da han var 10 år da de ikke forsikrer gamle hunder. Sommeren for to år siden så fikk han plutselig en prolaps i ryggen. CT-scanning ville kommet på minst 10.000, og ved en operasjon tør jeg ikke tenke på hva prisen hadde kommet på. Heldigvis ble han helt fin igjen etter 14 dager hvile med antibiotika og betennelse-dempende, men det satte et søkk i meg, for det skal ikke stå på penger om han skal få leve eller dø om det er muligheter uten store smerter og lang rehabelitering... Å ikke ha forsikring føles veldig risky, og jeg vurderer å forsikre han hos Agria med seniortillegg. Er det noen som har erfaringer med dette og selv har forsikret en gammel hund? Anonymkode: 816af...d52 Det er jo i praksis akkurat det det gjør. Husk at forsikringsselskapene skal tjene penger. Når du forsikrer en gammel hund, vurderer forsikringsselskapet hvor stor sjanse det er for at din hund kan trenge kostnadskrevende behandling, og utifra det blir prisen på forsikringen satt - med et påslag i pris, fordi forsikringsselskapet skal tjene på det. Så forsikring av en gammel hund er dyrt. Anonymkode: 6bf7f...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo i praksis akkurat det det gjør. Husk at forsikringsselskapene skal tjene penger. Når du forsikrer en gammel hund, vurderer forsikringsselskapet hvor stor sjanse det er for at din hund kan trenge kostnadskrevende behandling, og utifra det blir prisen på forsikringen satt - med et påslag i pris, fordi forsikringsselskapet skal tjene på det. Så forsikring av en gammel hund er dyrt. Anonymkode: 6bf7f...7a1 Tenkte mer på egen del at penger ikke skal måtte avgjøre om han skal dø eller leve, og hadde betalt det det hadde kostet uansett om det var slik at han kunne hatt et godt liv i ettertid, men med selv dyr forskring så ville det vært en mye større trygghet dersom det ville bli nødvendig. Det er jo klart at jo eldre hunden er, jo større sannsynlighet er det at den vil trenge mer enn det en yngre hund vil, og er veldig innerforstått med at de fleste forsikringselskaper derfor ikke vil forsikre dem. Beregnet pris hos Agria, og det vil komme på 483,- pr måned med en fast egenandel på 1600 og erstatter opptil 60.000, med en bevegelig egenandel på 15% (Hva enn nå det betyr). Nesten 6000,- i året, men om ulykken skulle inntreffe så er det er det en sikkerhet... Anonymkode: 816af...d52
Million Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har en 8 år gammel hund, og synes i fjor da hun var 7 at forsikringen hos Agria var blitt så dyr. Det er der jeg alltid har hatt henne forsikret, fra hun var valp. Tenkte derfor å "shoppe litt rundt" for å se etter et rimeligere forsikringsalternativ. Stor var min overraskelse da det viste seg at jeg ikke fikk forsikret henne fordi hun var for gammel! Ingen vil ta inn en "så gammel" hund som ny kunde. Måtte pent beholde den forsikringen jeg hadde.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte mer på egen del at penger ikke skal måtte avgjøre om han skal dø eller leve, og hadde betalt det det hadde kostet uansett om det var slik at han kunne hatt et godt liv i ettertid, men med selv dyr forskring så ville det vært en mye større trygghet dersom det ville bli nødvendig. Det er jo klart at jo eldre hunden er, jo større sannsynlighet er det at den vil trenge mer enn det en yngre hund vil, og er veldig innerforstått med at de fleste forsikringselskaper derfor ikke vil forsikre dem. Beregnet pris hos Agria, og det vil komme på 483,- pr måned med en fast egenandel på 1600 og erstatter opptil 60.000, med en bevegelig egenandel på 15% (Hva enn nå det betyr). Nesten 6000,- i året, men om ulykken skulle inntreffe så er det er det en sikkerhet... Anonymkode: 816af...d52 Jeg råder deg til å finlese betingelsene. Antakeligvis vil ikke forsikringen dekke det, om hunden igjen får et prolaps, som denne gang må opereres. Anonymkode: 6bf7f...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 2 minutter siden, Million said: Jeg har en 8 år gammel hund, og synes i fjor da hun var 7 at forsikringen hos Agria var blitt så dyr. Det er der jeg alltid har hatt henne forsikret, fra hun var valp. Tenkte derfor å "shoppe litt rundt" for å se etter et rimeligere forsikringsalternativ. Stor var min overraskelse da det viste seg at jeg ikke fikk forsikret henne fordi hun var for gammel! Ingen vil ta inn en "så gammel" hund som ny kunde. Måtte pent beholde den forsikringen jeg hadde. Ja, det er veldig kjedelig at prisen blir så utrolig høy, mange hunder er jo ikke senior før 10 år. Er du fornøyd med Agria sånn ellers? Er det mye de ikke dekker? Vurderer å ta den billigste forsikringen som dekker opp til 30.000 til 329,- i måneden, men da faller kanskje poenget litt bort? Anonymkode: 816af...d52
Gjest Krampus Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 (endret) Tror jeg ville spart på sparekonto når han er så gammel som han er. Har senior hund selv forsikret i agria. Men han har aldri vært syk så vi har aldri brukt forsikringen forøvrig. Endret 8. februar 2019 av Krampus
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Begynn å sette av 500,- ( eller mer) på en sparekonto du kaller «hund». Da har du endel spart når evt utgifter kommer. Denne kan du bare videreføre hvis du får deg ny hund. Da skal du mest sannsynnelig se at du sparer masse på å være «ditt eget» forsikringsselskap. Det krever at du er så fornuftig økonomisk at du ikke bruker pengene på andre ring. Anonymkode: 920ee...55b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er veldig kjedelig at prisen blir så utrolig høy, mange hunder er jo ikke senior før 10 år. Er du fornøyd med Agria sånn ellers? Er det mye de ikke dekker? Vurderer å ta den billigste forsikringen som dekker opp til 30.000 til 329,- i måneden, men da faller kanskje poenget litt bort? Anonymkode: 816af...d52 Da faller virkelig poenget bort ja. Anonymkode: 920ee...55b
Million Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er veldig kjedelig at prisen blir så utrolig høy, mange hunder er jo ikke senior før 10 år. Er du fornøyd med Agria sånn ellers? Er det mye de ikke dekker? Vurderer å ta den billigste forsikringen som dekker opp til 30.000 til 329,- i måneden, men da faller kanskje poenget litt bort? Anonymkode: 816af...d52 Jeg har hatt hund i 8 år som sagt, og kun en gang har jeg hatt bruk for forsikringen. Da var det en veterinærregning på rundt 4000 som jeg måtte ut med ca 1200 i for. Resten ble dekket av forsikringen. Så joda, jeg er forsåvidt fornøyd med Agria, men har hatt lite bruk for dem opp gjennom årene. Men hva skal man gjøre? Jeg tør jo ikke la være å ha forsikring heller, for da kan du vedde på at bikkja løper hen og blir påkjørt uka etter....! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg råder deg til å finlese betingelsene. Antakeligvis vil ikke forsikringen dekke det, om hunden igjen får et prolaps, som denne gang må opereres. Anonymkode: 6bf7f...7a1 Ja, skal gjøre det, mye med liten skrift kan jeg tenke meg. Tenker mye på at andre ulykker kan inntreffe også. Prolaps-delen bekymrer meg ikke så mye da han ikke har vist noe tegn på dette i ettertid, og hvile + medisiner funket gull etter kort tid, og om det skulle blitt nødvendig med operasjon så vil smertene kanskje være store i ettertid med lang rehabelitering så spørs om jeg hadde latt han gå gjennom det uansett nå, man kan aldri vite.Tenker mer på generelt grunnlag om hva som kan skje som ikke nødvendigvis er aldersbetinget. Anonymkode: 816af...d52
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 Ville nok heller hatt en egen sparekonto til et såppas gammelt dyr. Ikke får du brukt forsikringen antageligvis hvis hunden får igjen prolaps. Anonymkode: 61224...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 Du får ikke forsikring på hunden om den er så gammel. Grensen er 7 år hos de aller fleste Anonymkode: 07e65...137
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Begynn å sette av 500,- ( eller mer) på en sparekonto du kaller «hund». Da har du endel spart når evt utgifter kommer. Denne kan du bare videreføre hvis du får deg ny hund. Da skal du mest sannsynnelig se at du sparer masse på å være «ditt eget» forsikringsselskap. Det krever at du er så fornuftig økonomisk at du ikke bruker pengene på andre ring. Anonymkode: 920ee...55b Ja, det er kanskje det lureste, men med prisene hos veterinær i dag så er det fort gjort at det kommer over 30.000 for relativt små ting, men det er jo også mye som forsikringen ikke dekker. Just now, Million said: Jeg har hatt hund i 8 år som sagt, og kun en gang har jeg hatt bruk for forsikringen. Da var det en veterinærregning på rundt 4000 som jeg måtte ut med ca 1200 i for. Resten ble dekket av forsikringen. Så joda, jeg er forsåvidt fornøyd med Agria, men har hatt lite bruk for dem opp gjennom årene. Men hva skal man gjøre? Jeg tør jo ikke la være å ha forsikring heller, for da kan du vedde på at bikkja løper hen og blir påkjørt uka etter....! Det er jo bra at du ikke har trengt forsikringen så mye på en måte, og brukte heller ikke forsikringen hos Gjensidige på de ti årene hunden var forsikret. Da har man hvertfall sikkerheten om noe skulle skje. At det hadde skjedd noe uka etter oppsigelsen kan man banne på, like typisk som at dyra blir syke på en lørdag/søndag Anonymkode: 816af...d52 1
Tvist Skrevet 8. februar 2019 #15 Skrevet 8. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynn å sette av 500,- ( eller mer) på en sparekonto du kaller «hund». Da har du endel spart når evt utgifter kommer. Denne kan du bare videreføre hvis du får deg ny hund. Da skal du mest sannsynnelig se at du sparer masse på å være «ditt eget» forsikringsselskap. Det krever at du er så fornuftig økonomisk at du ikke bruker pengene på andre ring. Anonymkode: 920ee...55b Det kommer vel an på når hunden blir syk. Synes sparekonto er en god ide. Jeg har det selv til mine katter. Men for tiden står det ikke så mange tusen der, så jeg vet hvor jeg kan få penger raskt ved behov. Jeg har et sikkerhetsnett. Om man ikke har det, er vel forsikring bedre. En egenandel må man vel uansett betale så en sparekonto til bruk for dyret er uansett lurt.
Gjest hundeeier Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte mer på egen del at penger ikke skal måtte avgjøre om han skal dø eller leve, og hadde betalt det det hadde kostet uansett om det var slik at han kunne hatt et godt liv i ettertid, men med selv dyr forskring så ville det vært en mye større trygghet dersom det ville bli nødvendig. Det er jo klart at jo eldre hunden er, jo større sannsynlighet er det at den vil trenge mer enn det en yngre hund vil, og er veldig innerforstått med at de fleste forsikringselskaper derfor ikke vil forsikre dem. Beregnet pris hos Agria, og det vil komme på 483,- pr måned med en fast egenandel på 1600 og erstatter opptil 60.000, med en bevegelig egenandel på 15% (Hva enn nå det betyr). Nesten 6000,- i året, men om ulykken skulle inntreffe så er det er det en sikkerhet... Anonymkode: 816af...d52 Bare husk at hvis noe skjer så ber de om uttalese/ journal fra vetrinær og kommer det frem at det er noe som har vært før kan det være at de reserverer seg mot de skaden. Men ja det er en stor fordel med forsikring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå