Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hsr ikke så mange venner. Og de to jeg har, er drt alltid jeg som tar initiativ, men blir som regel avvist fordi de har andre planer. JEg har en kjæreste og føler meg ensom når jeg ikke er med han. Vil ikke spørre han hele tiden fordi da virker jeg desperat og ensom. Nok en gang har disse to venninnene avvist meg. Jeg har ikke noe sosialt liv, har aldri noen å ta ut og ta en øl med eller noe. Føles helt forferdelig:(

Anonymkode: 3cc6d...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde først og fremst kanskje vært på utkikk etter en bestevenn? En barndomsvenninne eller kanskje du kan møte noen på noe arrangementer osv? Jeg har mange «venner» men er bare bestevenninna mi jeg er med, fordi hun forstår meg, og mine behov og omvendt.

Er bare med henne, og typen min. Er også avhengig av typen. Tror det er viktig å ha hvertfall én god venninne! 

Anonymkode: 82d71...db9

Skrevet

Uff, føler med deg! Det er en skikkelig vond følelse å ha. Har også få venner jeg føler jeg kan finne på ting med, men er i en prosess hvor jeg jobber med meg selv, og også med å utvide det sosiale nettverket mitt. Kjenner du mye på frykt for avvisning og sånt? Det gjør/gjorde jeg, og det har stått litt i veien for nye relasjoner. En ting som er viktig å lære/forstå er at det ikke nødvendigvis er en avvisning av deg som person når vennene dine har andre planer - det er bare at de har andre planer!

Mye er jo gjort ved at du innser at situasjonen ikke er holdbar lenger, og at du ønsker en endring. Du ser jo åpenbart selv at du trenger flere folk i livet ditt og at det blir mye kun på kjæresten. 

Prøv å løfte blikket litt og se rundt deg, om det er noen bekjente, kolleger, medstudenter eller andre som du kunne tenke deg å ha mer kontakt med. Det tar tid å få nye venner, men det er mulig å nærme seg bekjente litt mer og teste ut om det er noe å bygge litt vennskap på. Og så vil jeg anbefale å ha fokus mer utover, og mindre innover.

Utover: Se den andre personen. Lytt til hva de sier. Vær interessert, gi ektefølte komplimenter, vær hyggelig og åpen. Tenk på hvordan du selv ville ønsket å bli møtt og behandlet, og behandle personen deretter

Innover: Spørsmål som: Liker han/hun meg? Er dette teit å si? Selvbevissthet og fokus på seg selv, gjør bare de sosiale situasjonene vanskeligere

• Liker 3
Skrevet

Hvordan oppførte du deg før du fikk kjæreste mot venna dine? Hvis du har valgt han fremfor de mange ganger eller latt det bli stille fra deg i perioder så er de vel rett og slett skuffa og tenker kanskje at du kan ha det så godt når du har valgt kjæresten gang på gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...