AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har aldri vært velsignet med plettfri hud og har alltid hatt ujevnheter. Nå når jeg har rundet 30 år, så merker jeg dette enda bedre. Sminke har helt siden jeg var 13 år vært et stort behov for å dekke over alle feilene. Jeg har aldri gått ut døren uten fondation, concealer m.m og dette begynner å bli utrolig slitsomt! Sminke er heller ikke løsningen på problemet.. Jeg har også hatt behov for Restylane for å skjule poser under øynene B.la. Jeg vet ikke helt hva disse ujevnhetene er, men en slags blanding av: røde prikker, pigmentflekker og kviser. Huden er «flekkete» på en måte.. Jeg kan bli litt tørr rundt nesen, men lite ellers. Huden virker også til å mange fuktighet spesielt rundt øynene. Ellers er huden utrolig gusten. Det er nesten slik at både jeg og andre skvetter når de får se huden min uten sminke i dagslys. Jeg ser faktisk syk ut! Tynn hud i hele ansiktet.. Jeg håper derfor noen her har noe ekspertise og gode erfaringer de vil dele🙏🏼😓 Jeg vet jeg burde fått en hudanalyse, men kan jeg ta en slik analyse med fondation? Jeg tør jo som sagt ikke gå ut døra uten 😫 Anonymkode: 3fe73...991
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Kosthold er jo noe av det viktigste, i tillegg ville jeg dratt til en spesialt innen dette(hudlege eller en skjønnhetspleier som kan ta analyse). Vi vet ikke helt hva du verken får i deg av mat, om du er dehydrert, om det ligger i genetikken din eller om du sliter med noen hudsykdommer eller evt. hormoner. Det finnes ikke noen "vidunderkremer" som gjør huden perfekt, dessverre. Det eneste jeg vet er at det er enkelte sminker og kremer du kan reagere på, jeg måtte nylig slutte med en foundation fordi den ga med runde røde klumper(ikke kviser) rundt øynene. Da jeg sluttet tok det om lag 3-4 uker så forsvant disse klumpene, disse hadde jeg i om lag 2-3 år (perioden jeg brukte foundation). Anonymkode: 3a605...38c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Du burde jobbe med deg selv... Anonymkode: c59e7...19a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kosthold er jo noe av det viktigste, i tillegg ville jeg dratt til en spesialt innen dette(hudlege eller en skjønnhetspleier som kan ta analyse). Vi vet ikke helt hva du verken får i deg av mat, om du er dehydrert, om det ligger i genetikken din eller om du sliter med noen hudsykdommer eller evt. hormoner. Det finnes ikke noen "vidunderkremer" som gjør huden perfekt, dessverre. Det eneste jeg vet er at det er enkelte sminker og kremer du kan reagere på, jeg måtte nylig slutte med en foundation fordi den ga med runde røde klumper(ikke kviser) rundt øynene. Da jeg sluttet tok det om lag 3-4 uker så forsvant disse klumpene, disse hadde jeg i om lag 2-3 år (perioden jeg brukte foundation). Anonymkode: 3a605...38c Du har nok rett. Bare å bite tenna sammen å få gjort det. Huden min reagerer på mye føler jeg, så mye mulig sminken kan være en faktor også. For å nevne det med kosthold er kostholdet mitt ganske «normalt?». Spiser alt: ris, pasta, poteter, grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, meieriprodukter. Snacks og godteri begrenses til helgene. Sjelden fastfood annet enn pizzaen vi lager hjemme iblant. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3fe73...991
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde jobbe med deg selv... Anonymkode: c59e7...19a Ja, du har helt rett! Men dette er vanskelig å bare «leve med». Jeg vil hvertfall forsøke gjøre det bedre. Og jeg skjemmes for en grunn, ikke pga en «kvise» her og der.. Anonymkode: 3fe73...991
Hilde1302 Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Jeg vil anbefale deg å begynne med en god og mild rens og en hyrerende toner. Finn deg ett mildt c vitamin serum om du ikke allerede bruker det. Mye bra koreansk på markedet, om du ikke liker å bestille fra Korea kanskje du kan prøve klairs? De selges i Norge, er koreansk og har det ofte på tilbud på blush. C vitamin jevner ut hudtonen og motvirker både urenheter og rynker. Men man må huske solkrem også. Om du bruker c vitamin på dagtid kan du etterhvert som huden har blitt vant med det legge inn noe syrer på kvelden. Her anbefaler jeg at du setter deg inn i merket The ordinary. Dette selges på mange nettbutikker og er grisebillig sammenlignet med andre merker med tilsvarende virkestoffer. Jeg bruker for eksempel Mandelic Acid en gang per uke, men jeg har veldig sensitiv hud så jeg tåler ikke mer en det. Om du har en litt tøffere hud kan du kanskje bruke noe sterkere, men du må lese deg litt opp. Syrer gjevner ut huden over tid. Også trenger du en god krem, Finn en som passer din hud. Om du har økonomi til det kan du kanskje ta kontakt med en hudklinikk eller laserklinikk og høre hva de sier?
Blingblingtahei Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Ville tatt kontakt med en hudpleier før du begynner med syrer, først for å finne ut om det er tingen for deg. Har du tynn hud kan syrer nemlig gjøre den tynnere. Du kan bestille time hos hudpleier og dukke opp med sminke, de renser huden din før analyse hvis du har sminke på så det går fint.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Kanskje tatt en lappetest for å sjekket om du har allergier? Jeg googler hver ingrediens for å se hva jeg egentlig kjøper. Noe som har gjort at jeg har droppet alt fra butikkhyllene. Nå bruker jeg bare helt rene oljer og raw shea butter. Og huden min har aldri sett bedre ut! Anonymkode: d4ab7...15d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Det er leveren som er overbelastet. Leveren blir overbelastet om man spiser mye fett, har infeksjoner fra virus (kronisk sykdom) og har mye toksiner i kroppen, som lagres i leveren. En god ting å begynne med vil være å kutte ut egg og melkeprodukter og få inn mere frukt og grønt. Anonymkode: d0426...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå