Gå til innhold

Minus 10 kilo på en måned (veddemål)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 15 kilo for mye i dag, og planlegger et skippertak. Jeg er VELDIG klar over at dette ikke er en vitenskapelig anbefalt metode, men nå har jeg altså bestemt meg for å prøve. Trene minst en halvtime hver dag (kardio og vekter), og med et kaloriinntak på ca 7-800 kalorier. Tror dere jeg har tatt med vann over hodet? Jeg har veddet med en kollega at jeg klarer det.

Anonymkode: 2cfc3...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retningslinje her:
"- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her"

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kaloriinntak på ca 7-800 kalorier

Good luck...

Skrevet

10 kg fett er 70000 kalorier i underskudd. 

Dvs 17500 kcal i minus pr uke. Hvis du skal spise 5600 mindre må du trene bort 11900 kcal i uka... 

Jeg tror du har tatt deg vann over hodet. Den eneste måten du kan klare det på er knekkebrødkuren og hard trening hver dag

Anonymkode: cf22e...e22

• Liker 3
Skrevet

Jeg pusset opp huset og gikk tilsammen ned 28kg på 54 dager. Veiet 103kg før start og 75kg på den 54 dagen. Det gikk i mye jobbing, hard jobbing og veldig lite mat. Husker ikke helt tallene, men grovt regnet gikk jeg ned 450-500gr ca i døgnet

Jeg gikk ned til 30/32str i bukser, M i gensere fra L & XL og 34/36str i bukser.

Da jeg var ferdig la jeg på meg 10kg ca og der har jeg ligget stabilt i snart 2 år, er 26 år gammel, 187cm høg.

Anonymkode: 9ad18...ba6

Skrevet

Jeg husker jeg så en dokumentar om mennesket som har overlevd lengst ute i Sahara-ørkenen. Han var der ute uten vann og mat i to uker, og mistet sånn 15kg. Så ja, strengt tatt er det jo mulig. Men det er verdt å nevne at han fikk en del problemer med organene av dette, blant annet en leversykdom han aldri vil bli frisk fra. 

Som noen nevner over her så må du gå 70 000 kcal i minus på 4,5 uker. Det er ca 15 550 kcal hver uke, og 2 220 HVER DAG. Altså, hvis du ikke spiser noe overhodet på en måned, med unntak av en kjeks i ny og ne, så kan det nok være mulig å gå ned 10kg på en måned. Eventuelt skal du løpe i timesvis hver dag, og det på minimalt med mat. 

Verdt det? Absolutt ikke. Du vet virkelig ikke hva slags kroppslige vemmeligheter du kan pådra deg, men du kan jo krysde fingrene for at det ikke er noe alvorlig

Anonymkode: 21698...de0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker jeg så en dokumentar om mennesket som har overlevd lengst ute i Sahara-ørkenen. Han var der ute uten vann og mat i to uker, og mistet sånn 15kg. Så ja, strengt tatt er det jo mulig. Men det er verdt å nevne at han fikk en del problemer med organene av dette, blant annet en leversykdom han aldri vil bli frisk fra. 

Som noen nevner over her så må du gå 70 000 kcal i minus på 4,5 uker. Det er ca 15 550 kcal hver uke, og 2 220 HVER DAG. Altså, hvis du ikke spiser noe overhodet på en måned, med unntak av en kjeks i ny og ne, så kan det nok være mulig å gå ned 10kg på en måned. Eventuelt skal du løpe i timesvis hver dag, og det på minimalt med mat. 

Verdt det? Absolutt ikke. Du vet virkelig ikke hva slags kroppslige vemmeligheter du kan pådra deg, men du kan jo krysde fingrene for at det ikke er noe alvorlig

Anonymkode: 21698...de0

Det her er jo en sannhet med modifikasjoner, da..  jeg gikk ned 5 kg på en uke en sommer, etter lite mat, MYE jobbing, og konstant svetting. Jeg må selvfølgelig disse kg på meg igjen, men jeg spiste jo noe mat ila disse dagene.. 

Anonymkode: 815b0...c03

Skrevet

Jeg planlegger at det jeg spiser skal være veldig sunt og "riktig", og jeg spiser mer dersom jeg føler meg svimmel og utilpass. Og så drikker jeg mye vann. Mulig jeg har tatt meg vann over hodet, men jeg kommer til å prøve.

(Og så ser jeg at tråden sikkert stenges etter hvert.)

Skrevet

Hadde du hatt mer som skulle av, hadde jeg sagt det var fult mulig ved å gå i ketose. Men jeg tror uansett det er din beste mulighet. 

Anonymkode: 54a53...568

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt mer som skulle av, hadde jeg sagt det var fult mulig ved å gå i ketose. Men jeg tror uansett det er din beste mulighet. 

Anonymkode: 54a53...568

Det har du nok rett i. Og disse regnestykkene over her er jo slett ingen fasit. Dersom det hadde vært så "enkelt", hadde jo ikke mennesker som lever på ketogen kost uten å telle kalorier gått så mye ned i vekt som en del av dem gjør. Kostens sammensetning betyr mye.

Skrevet

Det kommer ikke til å gå, men det er jo ikke svaret du vil ha, så lykke til!

Anonymkode: 7b2ef...331

Skrevet

Og så er det nesten 5 uker, og ikke en måned, det er snakk om, når jeg ser etter på kalenderen her (forholder oss til en dato, og februar er kort).

Tenker jeg klarer det!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å gå, men det er jo ikke svaret du vil ha, så lykke til!

Alle svar er greie, men de må jo begrunnes.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle svar er greie, men de må jo begrunnes.

De over har allerede forklart deg hvorfor det ikke er mulig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De over har allerede forklart deg hvorfor det ikke er mulig.

Tenker du på regnestykkene? Jeg har også forklart at det ikke er så enkelt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på regnestykkene? Jeg har også forklart at det ikke er så enkelt.

Det er så enkelt. Å gå ned i vekt er likevel vanskelig nok. Man kan også gjøre det fullstendig umulig for seg selv. Men det er jo gøy, da, og folk liker å ha det gøy.

Skrevet

Ketolysekuren! Mange raser ned i vekt den første uken. Jeg gikk ned 6 kg etter nesten to uker på lavkarbo pga vannvekt. (hvert gram glykogen du har i kroppen holder på 2,8 gram vann!). Vær også forsiktig med saltinntaket. Du må vel ikke ta av 10 kg rent fett for å vinne veddemålet vel? ;) 

Anonymkode: 265c2...965

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ketolysekuren!  Du må vel ikke ta av 10 kg rent fett for å vinne veddemålet vel? ;) 

Anonymkode: 265c2...965

Nei. Og jeg har bestemt meg for å kjøre ketolyse.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så enkelt.

Og hvordan forklarer du da at overvektige går svært mye ned i vekt på ketogent kosthold, selv med et høyt kaloriinntak?

Skrevet

Wow. Kan du gi oss oppdatering hele veien? 

Det hadde vært veldig gøy å fulgt med på det! 

Anonymkode: 10ae9...53b

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...