Gå til innhold

Middagtips - svangerskapsdiabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har høye fastende målinger, og noen høye målinger ut over dagene, jeg trenger middagtips, og ideer til lørdagsgodt og mellommåltid jeg kan spise nå som jeg har diabetes. Noen som har gode ideer? 

Anonymkode: 21f08...f10

Videoannonse
Annonse
Gjest Chelseagirl
Skrevet

Syns det er rart du ikke har fått noen tips om dette fra helsevesenet, men du kan jo spørre de der også :) Jeg tenker det bør være mat med langsomme karbohydrater som gir et stabilt blodsukker over tid. F.eks typisk "Fedon Lindberg"-mat om det sier deg noe. Rent kjøtt, kylling, fisk med grønnsaker til og belgfrukter. Er mange gode supper du sikkert og kan lage eller gryteretter :) Hvis du har mye høyt blodsukker så må jo målet være å senke dette, så du bør sikkert være forsiktig med karbohydrater. Hva med kesam med litt sukkerfri funlight saft oppi? Da får du noe som likner på yoghurt. Dette er veldig godt med litt nøtter oppi (også lavkarbovennlig). Skyr er jo også et greit mellommåltid. Når det gjelder snop så kan du jo ha det i små mengder med diabetes, men vet at gelegodterier, seigmenn osv er lavere på karbohydrater enn f.eks sjokolade. Nå snakker jeg ut fra personlig erfaring og at jeg kjenner noen med diabetes. Og selv om de har diabetes de må leve med resten av livet (det må jo ikke du) så er vel retningslinjene på mat det samme ville jeg tro :)

Skrevet

Har du fått beskjed om å endre kosten, så må du ha fått noen retningslinjer å forholde deg til, og da bør du si noe om det. Sannsynligvis må du nok belage deg på noe helt annet enn du ser for deg nå.

Anonymkode: 9efe8...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...