Gå til innhold

Kan jeg kalle det krydderkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake krydderkake, men har bare kanel og kardemomme som kan passe i kake, ikke malt ingefær og malt nellik som står i oppskriften. Tror dere jeg likevel kan kalle det krydderkake? 

Anonymkode: 4c69a...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krydder er da krydder, men viss ikke så blir det vel mer en kanelbolle kake ( kanel og kardemomme er jo basis i kanelsnurrer). 

Men malt ingefær og nellik er nydelig i kaker

Skrevet

Ja :) Det er helt klart en krydderkake. 

Anonymkode: 4066e...068

• Liker 1
Skrevet

Da ble det kake med kanel og kardemomme, kanskje kanelbollekake ja ☺️ med kefir og tyttebær og. "Selger" den som krydderkake jeg 😊 står i ovnen nå, håper den blir god.

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ble det kake med kanel og kardemomme, kanskje kanelbollekake ja ☺️ med kefir og tyttebær og. "Selger" den som krydderkake jeg 😊 står i ovnen nå, håper den blir god.

Ts

Det blir den helt sikkert :)

Anonymkode: 4066e...068

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget krydderkake med kanel og kardemomme flere ganger, og det smaker tydelig krydderkake. Det varierer litt hva slags krydder som skal i krydderkake, så det er bare å prøve seg fram med det man har. 

Anonymkode: b5edf...f47

• Liker 1
Skrevet

Takk dere, den ble god, synes det smaker mer jul enn kanelbolle 😊

Men et spørsmål til, hvordan oppbevare den(skuffkaken uten glasur) til i morgen? Kan den stå på en bod der temperaturen er 15? Eller må den i kjøleskapet? Eller romtemperatur? 

Skrevet

Hvis du har plass i kjøleskap er det best. Hvis ikke bør den stå i boden.

Anonymkode: b5edf...f47

Skrevet

Takk for svar, veldig takknemlig 😊 har plass i kjøleskapet om jeg deler opp kaken å legger den på serveringsbrett 

Ts

Skrevet

Pass på å dekke den godt med plast så den ikke blir tørr 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...