Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt frustrert over jobb. Dessverre har vært sykemeldt i to måneder, en med 100% og en med 50% og nå skal jeg prøve å hå tilbake i full stilling. 

Problemet er at jeg føler de straffer meg for å ha vært sykemeldt såpass lenge. Normalt sett prøver de å lage en frihelg i måneden til hver av oss( vi er 5 stk) men denne måneden får alle frihelg utenom meg, noen av dem har til og med to! Sa ifra om «oi, jeg skal jobbe alle helgene denne måneden jeg?» « Ja det er i helgene det er folk og det skjer ting» fikk jeg til svar.  Jeg har kun fri en søndag. Og han har satt på alle de verste vaktene som er.

Hadde det ikke vært fordi at jeg ble sykemeldt så har han ikke satt meg opp på frihelg siden november og det synes jeg rett og slett er grusomt utrettferdig! 

Jeg skal avvente med å se hvordan neste måned blir og får jeg ikke frihelg da så sier jeg ifra. Jeg bare måtte få ut frustrasjon 

Anonymkode: 0a849...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med tillitsvalgt. 

Anonymkode: b14c3...cc5

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med tillitsvalgt. 

Anonymkode: b14c3...cc5

Jeg aner ikke hvem det er😯 Men jeg sier ifra til han som er ansvarlig for arbeidslista vis dette fortsetter.

Skrevet

Det skal jo selvfølgelig ikke være sånn at de skal straffe deg for at du har vært sykemeldt. 
Men ville benyttet denne muligheten til å vise at du kan, og har lyst. Ikke gå å klag på det. De andre har sikkert steppet inn for deg når du har vært borte. Så hvorfor ikke stille opp for de også. 

Anonymkode: a147b...5be

• Liker 2
Skrevet

Er dette i det hele tatt lov? Man skal ha fri annenhver søndag. Da jeg jobbet turnus måtte gi ha hver tredje helg fri. Helg var da lørdag og søndag, men det var lov å jobbe natt til lørdag. Vet ikke om reglene er endret, så kanskje noen andre kan svare på det. 

Anonymkode: 1cb88...1e7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jo selvfølgelig ikke være sånn at de skal straffe deg for at du har vært sykemeldt. 
Men ville benyttet denne muligheten til å vise at du kan, og har lyst. Ikke gå å klag på det. De andre har sikkert steppet inn for deg når du har vært borte. Så hvorfor ikke stille opp for de også. 

Anonymkode: a147b...5be

Så klart skal jeg stille opp og vise at jeg kan og har lyst, jeg unner dem fri.  Men det er mer at kommentaren om at de er i helgene det skjer og da det er folk, også får alle andre en eller to frihelger og jeg får ingen, kun en søndag hele måneden, det er den jeg reagerer på, og den er litt demotiverende, jeg har faktisk venner og kjæreste jeg også .Men som nevnt jeg får si ifra vis det ikke blir forandring neste måned.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette i det hele tatt lov? Man skal ha fri annenhver søndag. Da jeg jobbet turnus måtte gi ha hver tredje helg fri. Helg var da lørdag og søndag, men det var lov å jobbe natt til lørdag. Vet ikke om reglene er endret, så kanskje noen andre kan svare på det. 

Anonymkode: 1cb88...1e7

Jo, men tror reglene er litt annerledes når det kommer hotellbransjen, og jeg har ikke fast turnus, arbeidslista blir satt opp måned til måned, men jeg har hørt at det ikke lov å jobbe såpass. 

Skrevet

Skjønner godt du blir irritert. Men kan det være at de andre ikke hadde fått så mye fri som de skulle når du var sykemeldt? 

Se det an til neste måned, og er det ikke endringer så slå i bordet!

Anonymkode: 663dc...5f6

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart skal jeg stille opp og vise at jeg kan og har lyst, jeg unner dem fri.  Men det er mer at kommentaren om at de er i helgene det skjer og da det er folk, også får alle andre en eller to frihelger og jeg får ingen, kun en søndag hele måneden, det er den jeg reagerer på, og den er litt demotiverende, jeg har faktisk venner og kjæreste jeg også .Men som nevnt jeg får si ifra vis det ikke blir forandring neste måned.

Nå har jo du hatt to mnd hjemme til venner og kjæreste da, og da har sikkert noen måtte jobbe alle helgene for å dekke dine vakter. De fortjener kanskje litt fri nå? 

Anonymkode: 8a4de...ce4

• Liker 5
Skrevet

Hva står det i kontrakten din? Har du fast antal timer? 

Anonymkode: 707b8...e36

Skrevet

Dessverre ganske vanlig å bli straffet hvis man gjør noe som oppfattes som illojalt, enten det dreier seg om fravær eller noe annet. Bytt jobb, for det vil ikke bli bedre. 

Anonymkode: 347f1...370

Skrevet

Det sjefen din gjør er ulovlig. Du har ikke lov å jobbe to helger på rad, hvertfall ikke fire. Finn ut hvem som er tillitsvalgt og ta det derfra

Anonymkode: f7143...182

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt du blir irritert. Men kan det være at de andre ikke hadde fått så mye fri som de skulle når du var sykemeldt? 

Se det an til neste måned, og er det ikke endringer så slå i bordet!

Anonymkode: 663dc...5f6

Det skal jo ledelse ordne, skal ikke gå utover noen av oss at en på teamet blir sykemeldt.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo du hatt to mnd hjemme til venner og kjæreste da, og da har sikkert noen måtte jobbe alle helgene for å dekke dine vakter. De fortjener kanskje litt fri nå? 

Anonymkode: 8a4de...ce4

To måneder med sykdom ja, det regnes ikke som fri det vel? Jeg var faktisk sykemeldt og ikke av fri vilje...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det i kontrakten din? Har du fast antal timer? 

Anonymkode: 707b8...e36

Jeg har en 75% prosent stilling og følger vanlig tariff innenfor NHO. 

Men som nevnt tar jeg det opp neste måned vis ikke forandringer skjer.

• Liker 1
Skrevet

Om du er i ufaglært jobb er dette vanlig. Du blir sett på so en arbeidsmaur og den eneste verdien du har er hvor mye du kan jobbe. I det minste gir lønnen deg muligheten til å kjøpe ting og tang, så selv om jobben er meningsløs så ka du shoppe

Skrevet
3 minutter siden, fuglenek skrev:

Om du er i ufaglært jobb er dette vanlig. Du blir sett på so en arbeidsmaur og den eneste verdien du har er hvor mye du kan jobbe. I det minste gir lønnen deg muligheten til å kjøpe ting og tang, så selv om jobben er meningsløs så ka du shoppe

Er faglært, hatt fagbrev i sju år

Skrevet

Jeg jobber som vikar på lager og hos oss er regelen at man må ha hver tredje søndag fri. Utover dette er det ingen restriksjoner, man kan altså jobbe alle lørdager, det er kun søndager det er restriksjoner på pga at det er rød dag. I følge tillitsvalgt er dette innafor i forhold til arbeidsmiljøloven, noe som overrasket meg. 

Anonymkode: cfa62...d74

• Liker 1
Skrevet

Søk i lover og regler så ser du om det er lov, jeg mener å huske at det ikke er lov før en person å jobbe hver helg.

Anonymkode: 6dbf6...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...