Gå til innhold

Hvis parfymen er rett for en, så skal man ikke lukte den selv. Men:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel vanlig å lukte den selv den første halvtimen eller noe? 🙈 Hvordan er det for dere? Lukter dere egen parfyme lenge etter påføring?

Anonymkode: 3b46a...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er oppriktig nysgjerrig på det vitenskapelige grunnlaget bak denne påstanden.

Anonymkode: c1004...492

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppriktig nysgjerrig på det vitenskapelige grunnlaget bak denne påstanden.

Det vet jeg ikke 100%, har bare hørt det av de som jobber på parfymerier. Om det faktisk er helt riktig, det vet jeg ikke.

TS

Anonymkode: 3b46a...402

Skrevet

Lukter den jo hvis jeg tar håndleddet der den er påført opp til nesen. Men bruker lite, og merker da ikke lukten i heletatt ellers.

Anonymkode: 9950e...347

Skrevet

Når man har en lukt på seg lenge nok, uavhengig av hvilken lukt, så blir man jo immun mot lukta selv da.

Anonymkode: 6577e...798

• Liker 1
Skrevet

Alle lukter man har nært inntil seg (som f.eks egen kroppslukt) blir etterhvert "usynlig" for en, men andre kjenner det derimot meget godt...

Anonymkode: 8a9ef...966

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har en lukt på seg lenge nok, uavhengig av hvilken lukt, så blir man jo immun mot lukta selv da.

Anonymkode: 6577e...798

Ja nettopp. Det er habituering, og lukt er noe man tilvennes fort. Så jeg stusser over påstanden at den man ikke lukter er den man passer til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...