Million Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Da jeg flyttet til Sverige i min ungdom, så sa jeg opp en kontorjobb hjemme når jeg flyttet. Da jeg kom til Sverige, måtte jeg jo ta den jobben jeg kunne få. Siden jeg ikke kunne prikkfri svensk skriftlig osv, ville jeg nok ikke få noen kontorjobb med det første. Så fikk jeg tilbud om en vaskejobb, og den tok jeg. Jeg vasket oppganger og trapper i et boligblokkselskap en vinter. Det var utrolig tungt arbeid. Innimellom måtte jeg slepe tunge vannbøtter fulle av skittent vann ut av en blokk og inn en annen lenger nede fordi det ikke var vaskerom/bøttekott i alle oppgangene, bytte vann til rent vann der, bære bøtten tilbake og fortsette å vaske. Midtvinters var dette å gå ut i isende kulde tynnkledd (ble jo varm når jeg vasket) og ut og inn av kulde/varme, en oppskrift på å bli syk. Så jeg fikk en bronkitt som satt veldig lenge i. Hostet så folk trodde lungene mine var på vei opp. Etter en tid fikk jeg heldigvis en annen jobb. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Kontorjobb med MYE overtid Anonymkode: b34a3...713 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Barnehage, ikke så mye fysisk sliten men ble veldig trøtt i hodet av alle ungene. Anonymkode: cfbd6...a63 23
Thjelp Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Muligens lærlingtiden min. Normalt sett skal ikke lærling bli sett på som en arbeidskraft på samme måte som en faglært/ufaglært ansatt, noe min plass ikke helt forstod. Jeg jobbet alle helger, tok aldri ut ferie og jobbet mye alene, pluss at jeg jeg måtte bytte sjef flere ganger. Min siste sommer sol lærling jobbet jeg over ti timer i to måneder. Meget ulovlig og ikke sunt. Ellers er jobben jeg har i dag også slitsom men det er mer mentalt. 1
Ginavn Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Den jeg har nå. Ledelsen har ingen autoritet, og jeg blir tatt fra min arbeidsoppgave, som jeg virkelig trives med, for å gjøre det ingen andre gidder. Har i hovedsak 3 ting, liker bare den ene tingen. Få andre liker at jeg liker nettopp denne oppgaven, og det prates dritt om meg bak ryggen min fordi jeg liker å gjøre denne jobben Hater jobben min. Dette er den eneste arbeidsplassen jeg har vært på, der arbeiderne rett og slett driter i det ledelsen sier. Bortsett fra meg, jeg innehar ingenting som skremmer ledelsen. Nederst på rangstigen. Jeg blir kvalm av å være på jobb. Lønna hjelper heller ikke. Utbetalt i januar: 18484 kr 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Tømmerhogger. Et jævla slit, men dæven så fint samtidig. Anonymkode: f9a1a...fb6 3
Scoops Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehage, ikke så mye fysisk sliten men ble veldig trøtt i hodet av alle ungene. Anonymkode: cfbd6...a63 Samme her,har og hatt veldig fysisk jobb ,men blir mer sliten av barnehage 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Hadde en statisk jobb på samlebåndet når jeg var ungdom, så 2 år i forsvaret som befal, et par år på høyskole, kontorjobb med mye reising i inn og utland med 60 til 90 timers uker i 12 år, ble lei, kjøpte et småbruk og er igjen oppe i over 70 timers uker. Dette er min første fridag på 5 uker.. 11 - 14 timer arbeid hver eneste dag. Eller det vil si, var oppe halv seks og jobbet til halv tolv.. Men nå er det fri resten av helgen.. Jeg kommer aldri til å lære. Tyngste jobben er å drive et småbruk.. Men snart blir det et storbruk så andre kan jobbe for meg så jeg kan ta fri i helgene i det minste. Anonymkode: 99cdd...b8e 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Tyngste fysiske jobben var som landbruksavløser (hovedsakelig med melkekyr og slaktegriser). Mest slitsomme jobben var likevel som kassamedarbeider i dagligvarebutikk. Anonymkode: 1fed3...1ad 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 Hjemmesykepleien definitivt Anonymkode: 42ec1...fc4 15
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 Fysisk: Jobbet i oppvasken på et hotell da jeg var 16år. Hver fredag og lørdag fra kl21:00-03:00...ble mye bæring og løping samtidig som jeg kanskje kunne sette meg ned en gang hver 2. time eller noe. Lønna var heller ikke stor, rundt 6000 utbetalt... jobbet der i 3-4 måneder og fant en annen jobb. Mentalt: Hadde en jobb hvor sjefen var ekstremt mikrostyrende. Han kunne bl.a. stå over meg når jeg jobbet med excel og fortelle meg hva jeg skulle trykke på, eller hva jeg skulle skrive etc. Han kunne gi meg en ordre om å sende en epost til en eller annen person og han ville da diktere hva jeg burde skrive i eposten...ord for ord Anonymkode: 3d766...698 1
annebanane Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 På den mest psykisk og fysisk belastende avdelingen på sykehjem som ufaglært og ungdom. Jeg var sliten mentalt etter dagen på noen av gruppene, og fysisk sliten etter bare 5 min på baken og alle løft/støtter i løpet av vakten. Hjalp ikke på at det var sykdom blant ansatte hele tiden så jeg jobbet dobbelvakter og fulle uker alt for ofte. Berømmer de som har det som fulltidsyrke! 8
annebanane Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 (endret) . Endret 8. februar 2019 av Moonwalker Dobbelpost
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #15 Skrevet 8. februar 2019 Kundeservice i mobiltelefoni-selskap. Makan til utnytting av arbeidstakere og sure kunder... Mentalt utslitt nesten hver eneste dag etter jobb. Glad jeg tok til mot og sluttet. Holdt på å ødelegge meg. Anonymkode: fc2de...0f5 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 8. februar 2019 #16 Skrevet 8. februar 2019 (endret) Fysisk... Skogbruk under Særlig krevende forhold, minstekrav 14 timer aktiv innsats -per dag, 7 dgr, uke. Regner ikke med Militærtjeneste, Infanteri. Ambulansepersonell, -mindre Stress med dobble skift, på bil, +evt. inne på S.Hus, -enn pendle 20 mil per dag. Edit... All respekt til alle Som gir alt i full Stilling i Hjemmeskepleie \ Div Helse generellt +Renhold. BTDT. a. Endret 8. februar 2019 av Sliten&kjørt51 4
Gjest hind Skrevet 8. februar 2019 #17 Skrevet 8. februar 2019 Da jeg var rundt 20 jobbet jeg på bolig for vanskeligstilte og psykisk syke. Det er det mest krevende jeg har gjort. Jeg mistenker noen ganger at jeg er litt feilkonstruert, for det tapper meg fullstendig for energi å jobbe med mennesker. Å samtale, lytte, støtte, hjelpe, trøste, motivere, veilede og slike ting i flere timer på rad - det får meg til å føle meg som en zombie. Husker jeg var så sliten at jeg ofte gråt da jeg kom hjem, og at jeg fantaserte om å jobbe med ting i stedet for folk. Alle respekt til de som orker å ha sånne jobber!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #18 Skrevet 8. februar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kundeservice i mobiltelefoni-selskap. Makan til utnytting av arbeidstakere og sure kunder... Mentalt utslitt nesten hver eneste dag etter jobb. Glad jeg tok til mot og sluttet. Holdt på å ødelegge meg. Anonymkode: fc2de...0f5 Hadde du jaggu godt av. Ta seg betalt for å plage andre skulle vært forbudt. Anonymkode: 022cc...867 3
atropos Skrevet 8. februar 2019 #19 Skrevet 8. februar 2019 Da jeg var tidlig i tyveårene jobbet jeg et år som assistent på skole. Barnet jeg skulle passe på utagerte fysisk flere ganger daglig og jeg fikk ingen opplæring i hvordan jeg skulle håndtere dette. Hovedoppgaven min ble å redde de andre barna og det endte ofte opp med at det var jeg som ble sparket, slått og bitt. Lønna var til å grine av og jeg burde hatt risikotillegg for å jobbe med den ungen. Barnet hadde slitt ut tre assistenter året før meg. Jeg holdt ut hele året, men fant meg en annen jobb etter skoleåret. Hatten av for alle assistenter der ute som gjør så godt de kan for luselønn og minimalt med opplæring! Jeg skal aldri mer jobbe sånn. 17
herremann Skrevet 8. februar 2019 #20 Skrevet 8. februar 2019 Butikksjef. Jobbe 60 timer i uka 6 dager i uka. 110% tempo hele dagen. Tilgjengelig 24/7 - 7 dager i uka ved f.eks sykdom el frysehavari. Og selvsagt fikk jeg bare betalt for 40 timer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå