AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Har et barn på 2 år. Barnet har lite språk. Bhg skal bruke Marte Meo (personal+barnet) for å veilede personal i utviklingsstøtte. Dette er jeg positiv til, da det vil være en hjelp for barnet å ha gode voksne som støtter barnet i sin utvikling. Men, burde jeg bekymre meg for at det er jeg som forelder som gjør noe galt...? Kjenner veldig på det og er en som tar skyld/ ansvar for mye av det som skjer rundt meg og mine, uten at det alltid nødvendigvis er min feil... Anonymkode: 34e36...882
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Vanskelig å vite for oss hvorfor barneg ikke har mye språk enda. Men noen barn snakker tiiidlig. Mens andre barn venter til de er 3 år og snakker da klokkeklart i setninger. Noen venter rett og slett til de mestrer oppgaven. Men wå klart, om dere aldri har snakka særlig med ungen. Ikke stimulert til språk (som å fortelle, snakke, forklare barnet alt mulig), så er det jo vanskelig å lære seg å snakke. Men som sagt, drt er ikke nødvendigvis din feil at barnet ikke prater. Anonymkode: af543...ec9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å vite for oss hvorfor barneg ikke har mye språk enda. Men noen barn snakker tiiidlig. Mens andre barn venter til de er 3 år og snakker da klokkeklart i setninger. Noen venter rett og slett til de mestrer oppgaven. Men wå klart, om dere aldri har snakka særlig med ungen. Ikke stimulert til språk (som å fortelle, snakke, forklare barnet alt mulig), så er det jo vanskelig å lære seg å snakke. Men som sagt, drt er ikke nødvendigvis din feil at barnet ikke prater. Anonymkode: af543...ec9 Prater masse med barnet, leser, synger, peker på det barnet peker på og benevner det med ord osv.. har er barn til som pratet rent som 1,5 åring... Anonymkode: 34e36...882
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prater masse med barnet, leser, synger, peker på det barnet peker på og benevner det med ord osv.. har er barn til som pratet rent som 1,5 åring... Anonymkode: 34e36...882 Det er bra. Da kan du nok utelukke at det er deres feil ❤ har hørt ei som sa at 1 ungen var tidlig ute med å snakke. Så når unge nummer 2 kom noen år seinere å var over 2 år å ikke snakket, så ble de bekymret. Men så plutselig så snakket det som en foss. Den hadde lagra ordene, og lært seg å snakke før det prøvde det ut i virkeligheten. Håper det skjer med deres også ❤ Anonymkode: af543...ec9 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Ja... håper jeg også ❤️ Anonymkode: 34e36...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå