Jellybean Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Jeg skal bake en kake med marsipanlokk. Jeg har en del god konditorfarge fra cacas og tenkte at det kunne vært gøy å «malt» litt på marsipanlokket og ikke bare brukt det til figurer. Men er det noen som har forsøkt eller som har en ide om hvordan det vil bli? Kommer til å kjøpe vanlig malepensel som jeg bare vasker først evt. I mitt hode vil det fungere, men det er ikke alltid at mitt hode har rett når det kommer til sånne ting 😂😂
Grønn Frosk Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har gjort det. Brukte helt vanlige malepensler. Jeg hadde cacas gelefarger, og blandet disse med vann i eggeglass. De fungerte veldig godt. Kjøpte også noen billige gelefarger på matbutikken, men de fungerte ikke i det hele tatt. Vil tro at både cacas og wilton vil fungere helt flott.
Jellybean Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2019 1 minutt siden, Grønn Frosk skrev: Jeg har gjort det. Brukte helt vanlige malepensler. Jeg hadde cacas gelefarger, og blandet disse med vann i eggeglass. De fungerte veldig godt. Kjøpte også noen billige gelefarger på matbutikken, men de fungerte ikke i det hele tatt. Vil tro at både cacas og wilton vil fungere helt flott. Takk, da forsøker jeg, så får det bli som det blir 😅
Gjest loveli Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 (endret) Bruk fargegelé i tuber eller små bokser fra cacas. Blir fargen for tyntflytende vil fargen oppføre seg som akvarellfafger på marsipanen og en tynn strek blir veldig tykk og utvannet. Når du har lagt marsipanlokket over kaken har du sikkert noen rester fra avskjæret du kan prøve deg fram på. Endret 8. februar 2019 av loveli
Jellybean Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2019 24 minutter siden, loveli skrev: Bruk fargegelé i tuber eller små bokser fra cacas. Blir fargen for tyntflytende vil fargen oppføre seg som akvarellfafger på marsipanen og en tynn strek blir veldig tykk og utvannet. Når du har lagt marsipanlokket over kaken har du sikkert noen rester fra avskjæret du kan prøve deg fram på. Det er små bokser jeg har, veldig tykk farge. Tenkte jeg skulle prøve på litt marsipan som blir til overs ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå