Arwen Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 På IKEA har de en slik sovestol, men jeg synes den ser så uferdig ut. Derimot synes jeg det er genialt med en stol som kan slåes ut til en seng, men kan ikke huske å ha sett det noe annet sted. Noen som har sett?
Charmina Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Hei Jeg vet ikke om noen stoler, men derimot en puff/pall som kan bli til en seng! Genialt spør du meg! finner du hos KA Denne finner du hos KA, men den er jo litt kostbar da!
Gjest Embla s Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Arwen, den du nevner fra IKEA (Lycksele?) tror jeg er lite å satse på. Den fungerer dårlig som både seng og stol; er stor og klumpete (og litt stygg som stol og tungvinn med dårlig mekanikk å slå ut, og ikke noe spes. bra å sove på. Hvis det er som nød-seng, ville jeg heller kjøpt en av "camping-seng typen". De tar liten plass, er lette å lagre/slå inn og ut, og er minst like ok å sove på!
Arwen Skrevet 10. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2005 Arwen, den du nevner fra IKEA (Lycksele?) tror jeg er lite å satse på. Den fungerer dårlig som både seng og stol; er stor og klumpete (og litt stygg som stol og tungvinn med dårlig mekanikk å slå ut, og ikke noe spes. bra å sove på. Hvis det er som nød-seng, ville jeg heller kjøpt en av "camping-seng typen". De tar liten plass, er lette å lagre/slå inn og ut, og er minst like ok å sove på! er jo det jeg prøver å spørre om, andre - ikke fullt så jalla - alternativer.
Mulle7 Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Et annet alternativ er en skapseng. Har selv kikket litt på disse: www.skapsenger.no/ De ser ut til å ha brukbar madrass, tar utrolig lite plass, og kan suppleres med hyller etc. Ta en titt!
Arwen Skrevet 10. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2005 Men vi trenger uansett en toseter, eller helst en stol her inne så derfor hadde en sånn sovestol vært så genialt. Synd (og litt rart) det er så venaskelig å få tak i. :-(
Gjest Embla s Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 :oops: Men hvis det er ekstraseng - hvorfor ikke kjøpe en ok toseter/stol dere liker også i tillegg en sånn sammenleggbar seng? (mase, mase De tar ikke noe (?!) plass i en bod og gir bedre liggecomfort (samt at du da kan kjøpe det møbelet du liker!!)
Mulle7 Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Hmmm.... Prøv her: www.stompa.no/Products%20-%20NO/Tilbeh%C3%B8r/Solo%20Bed%20Chair.aspx eller her: www.hovdenmobel.no/index.php?page_id=32&PHPSESSID=08ddd9fbdeb846bd03b2a2175728b364
Arwen Skrevet 10. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2005 Sant, vi har en sånn seng stående, men prblemet er at rommet er utrolig lite og upraktisk så jeg har ikke plass til begge deler tror jeg. Må tegne litt her. Egentlig lyver jeg nå, rommet er ikke så veldig lite, men det er så utrolig upraktisk plassering av dører og vinduer. Irriterendes. :evil:
Gjest Embla s Skrevet 10. april 2005 #10 Skrevet 10. april 2005 Hmmm.... Prøv her: www.stompa.no/Products%20-%20NO/Tilbeh%C3%B8r/Solo%20Bed%20Chair.aspx eller her: www.hovdenmobel.no/index.php?page_id=32&PHPSESSID=08ddd9fbdeb846bd03b2a2175728b364 Den fra Stompa var jo heller grell&stygg
Gjest Violetta Skrevet 10. april 2005 #11 Skrevet 10. april 2005 Men se på Bed in a Box fra Stompa - det var jo litt stilig...
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2005 #12 Skrevet 11. april 2005 Jeg er helt sikker på at jeg nettopp nesten så en sånn stol; altså en fin variant, et eller annet sted. Hm. Men jeg har da vitterlig ikke lest noe design/interiørstoff i det siste. Den så i hvert fall mer gjennomført ut enn ikea sin, og tror den hadde armlener. Meget mulig det var norsk/skandinavisk design også, lurer på om det var et annet bilde av en grønn sofa som hadde vunnet en eller annen pris på samme side... Kanskje det var i Magasinet eller Ukeadressa eller noe sånt...? Ellers er ikke den stompa-stolen så ille hvis man kan få den i helt andre fargevarianter, synes jeg.
Lassie Skrevet 11. april 2005 #13 Skrevet 11. april 2005 Jeg kjøpte for et par år siden for ca 700kr. Husker ikke navnet på butikken, men den ligger videre innenfor Skeidar på Åssiden i Drammen. Kanskje noen andre skjønner hvilken møbelbutikk jeg mener? Iallfall kjøpte jeg der en "puff", den ser ut som en stor puff. Som man kan sitte på. Den har et trekk som er svart og med beige Kinategn på. Når du tar av trekket så er det en tynn madrass og en uttrekkbar seng under. Madrassen er tynn som på en hvilken som helst gjesteseng/reiseseng, men den fungerer topp for noen netter!! Jeg er superfornøyd med den, og når den ikke er i bruk så er den et stilig møbel og en ekstra sitteplass. Madrassen er tredelt (men sitter sammen) og det samme er sengebunnen. Fungerer ypperlig, og et sabla godt kjøp synes jeg. Er det noe sånt du mener? Hadde jeg nå bare kommet på hva den butikken heter....
Lassie Skrevet 11. april 2005 #14 Skrevet 11. april 2005 Hei Jeg vet ikke om noen stoler, men derimot en puff/pall som kan bli til en seng! Genialt spør du meg! finner du hos KA Denne finner du hos KA, men den er jo litt kostbar da! Det er en slik en jeg snakker om også, bare at min er mye rimeligere!
Arwen Skrevet 11. april 2005 Forfatter #15 Skrevet 11. april 2005 Det skulle helst vært en storl og ikke en puff, men etter mye tegning og planlegging (og fjerning av et litt "feil" skap) ser det ut som om vi kan få inn en toseter her, og da blir det jo straks mye enklere
Lassie Skrevet 11. april 2005 #16 Skrevet 11. april 2005 Okei, da så! :-) Men om du finner ut at du vil ha en puff så vet jeg hvor iallfall
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2005 #17 Skrevet 11. april 2005 Jeg har sett en del etter sovesofa/stoler til jeg flytter til høsten, for ofte er det ganske begrensa med plass på en liten hybel. Desverre blir de fleste sovesofaer nedprioritert når det gjelder utseende, men på Hovden har de en del sovesofaer, både 2 og 3 setere med stilig design. Det skal finnes en stol og pall der også. Værdt og sjekke ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå