AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Har to sønner selv, og vet at jeg aldri får oppleve å bli mor til en datter. Det er litt sårt av og til. Det er uaktuelt for oss å få flere barn. Vi har to gutter som gjør veldig mye ut av seg og som bråker og herjer mye. Yngstemann holder på å utredes for en diagnose. I de tøffeste periodene her hjemme, må jeg innrømme at jeg tenker på om livet hadde vært helt annerledes om vi hadde en av hver eller to døtre. Jeg elsker sønnene våre over alt i hele verden. Det er bare litt sårt å tenke på at den andre siden av morsrollen får jeg aldri oppleve. Vet at barn er ekstremt ulike på tvers sv kjønnene, men likevel. Mitt inntrykk er at gutter trenger mer grensesetting enn jenter i barneårene. Jenter modnes som regel raskere enn gutter også. Anonymkode: 94106...53e 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Ikke til nå hvertfall. Anonymkode: e630b...63a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Skal love deg at jenter har sine ting og!! Anonymkode: fd6e5...9d2 10
Gjest BearMama Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to sønner selv, og vet at jeg aldri får oppleve å bli mor til en datter. Det er litt sårt av og til. Det er uaktuelt for oss å få flere barn. Vi har to gutter som gjør veldig mye ut av seg og som bråker og herjer mye. Yngstemann holder på å utredes for en diagnose. I de tøffeste periodene her hjemme, må jeg innrømme at jeg tenker på om livet hadde vært helt annerledes om vi hadde en av hver eller to døtre. Jeg elsker sønnene våre over alt i hele verden. Det er bare litt sårt å tenke på at den andre siden av morsrollen får jeg aldri oppleve. Vet at barn er ekstremt ulike på tvers sv kjønnene, men likevel. Mitt inntrykk er at gutter trenger mer grensesetting enn jenter i barneårene. Jenter modnes som regel raskere enn gutter også. Anonymkode: 94106...53e Hahaha, jenter er mindre dramatiske, sta, viljesterk, egen og rebell....si meg, husker du hvordan det var å være barn og tenåring 😅 Når det er sagt så er det helt lov å kjenne på et savn av å ha en datter uten at det betyr at en er utakknemlig for det en har. Har selv en sønn og liker tanken på om at om jeg hadde fått en til hadde det vært gøy med en jente også. Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke hadde blitt like glad for en gutt. Det viktigste er et friskt, sunt og glad barn, blablablabla. Jada, men man fremdeles få føle det man føler om man har et ønske om en datter. Såfremt det ikke går ut over psyken, en blir opphengt i det og føler seg nedfor ofte, da er det påtide å snakke med noen om det.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Ja jeg føler at jeg mangler noe.. Anonymkode: a024b...374 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Ja, jeg skulle gjerne hatt en jente. Men har fått tre nydelige gutter og det må holde 😅 Har to rolige og en vilter gutt. Anonymkode: 00eda...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Ja, det er derfor vi prøver på ett barn til. Jeg føler jeg går glipp av noe rett og slett. Jeg vil, som du sier, «oppleve den andre siden av morsrollen.» håper bare det funker denne gangen. Jeg har lekt med tanken på å sikre oss en jente på klinikk på Kypros, men mannen er ikke med Anonymkode: 612f9...d37 2
Elefantenirommet Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Nei, det har jeg aldri savnet. Gutter er jo så glad i mammaen sin. ❤️ 9
Gjest BearMama Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er derfor vi prøver på ett barn til. Jeg føler jeg går glipp av noe rett og slett. Jeg vil, som du sier, «oppleve den andre siden av morsrollen.» håper bare det funker denne gangen. Jeg har lekt med tanken på å sikre oss en jente på klinikk på Kypros, men mannen er ikke med Anonymkode: 612f9...d37 Her begynner vi å snakke om at du kanskje burde snakke med noen. Hva om du får en gutt til?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har begge kjønn, men har ofte ønsket at jeg kun hadde gutter. Jenter er et sant mareritt i perioder. Gutter er superenkle i forhold. Anonymkode: 8c423...4c8 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har en jente og to gutter. Jenta gir meg langt flere grå hår enn guttene. Vi er totalt ulike som personer. Om vi blir «venninner» (slik som jeg er med min mor) når hun er voksen (slutten av tenårene nå), har jeg faktisk mine tvil til. Det barnet jeg har et helt spesielt forhold til er faktisk den ene sønnen min, den som er mest lik på meg. Anonymkode: e1e76...825 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 Naboen har 3 jenter. Jeg hører så mye drama og skriking derfra at jeg savner det ikke fordi jeg innbiller meg at det er enklere i alle fall. 😛 Anonymkode: 130ea...3e6 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 Har det motsatt. Har en gutt, og venter nå ei jente. Ønsket meg 2 gutter, og føler nå at jeg må forsøke på barn nr 3 etterhvert, selv om 2 føles som en stopp her. Vet at nr 3 også kan bli jente da, men tenk om jeg får en gutt til. Er liksom en sjanse jeg ønsker å forsøke på. Anonymkode: ca98e...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #14 Skrevet 8. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har to sønner selv, og vet at jeg aldri får oppleve å bli mor til en datter. Det er litt sårt av og til. Det er uaktuelt for oss å få flere barn. Vi har to gutter som gjør veldig mye ut av seg og som bråker og herjer mye. Yngstemann holder på å utredes for en diagnose. I de tøffeste periodene her hjemme, må jeg innrømme at jeg tenker på om livet hadde vært helt annerledes om vi hadde en av hver eller to døtre. Jeg elsker sønnene våre over alt i hele verden. Det er bare litt sårt å tenke på at den andre siden av morsrollen får jeg aldri oppleve. Vet at barn er ekstremt ulike på tvers sv kjønnene, men likevel. Mitt inntrykk er at gutter trenger mer grensesetting enn jenter i barneårene. Jenter modnes som regel raskere enn gutter også. Anonymkode: 94106...53e Jeg har en jente og kjenner at jeg blir svett av å tenke på tenårene. Anonymkode: 2baf9...456 3
heipådegsann Skrevet 8. februar 2019 #15 Skrevet 8. februar 2019 Nei, jeg savner det faktisk ikke. Er veldig fornøyd med livet som guttemamma, og tror selv ikke at kjønn har så mye å si for personligheten. Men jeg vet samboeren min har et lite ekstra ønske om en datter hvis vi skulle fått flere barn. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #16 Skrevet 8. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er derfor vi prøver på ett barn til. Jeg føler jeg går glipp av noe rett og slett. Jeg vil, som du sier, «oppleve den andre siden av morsrollen.» håper bare det funker denne gangen. Jeg har lekt med tanken på å sikre oss en jente på klinikk på Kypros, men mannen er ikke med Anonymkode: 612f9...d37 Det er akkurat den følelsen av å gå glipp av noe jeg også får av og til. Prøver å ikke la disse følelsene ta overhånd. TS Anonymkode: 94106...53e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #17 Skrevet 8. februar 2019 Jeg vokste opp som jente med 2 jentesøsken. Og det var ikke rolig i den heimen i ett sekund slik jeg husker det. Altså.....detvar virkelig fysisk og dramatisk Men, utfra det jeg kan se i barnehagen (har gutt selv) så er det igrunnen personlighet det går på. De jevnaldrende jentene der har langt mer temperament og klikker uten å overdrive hele tiden, mens guttene varierer like mye i personlighet og følelser. Min er en av de enkleste sånn sett, og han er gutt. Anonymkode: 09f91...f0b 3
Sam Jones Skrevet 8. februar 2019 #18 Skrevet 8. februar 2019 Nei. Fokuserer på godt forhold til barna, tenker ikke på at de er gutter. De er individer mer enn kjønn, så tenker aldri over det før andre nevner det. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #19 Skrevet 8. februar 2019 Har 4 gutter, jeg. Aldri savnet en jente. Mange som spør om vi ikke skal prøve på jenta. Da får jeg tanker om at guttene mine ikke er bra nok. Anonymkode: c876d...1f2 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #20 Skrevet 8. februar 2019 Har en av hver og de er begge så fine og gode på sine forskjellige måter. Men det er mye mer utfordringer med datteren min.Gruer meg til tenårene. Når det er sagt er jeg veldig glad jeg har en datter, for min erfaring er også at det blir et tettere bånd med døttere enn sønner i voksenalder dessverre.. Anonymkode: c4f23...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå