Gå til innhold

Menn med ring på fingeren på kurs/seminar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter noen års erfaringer fra kurs og seminarer o offentlig og privat sektor slår det meg at det er en fellesfaktor:

Det er en tendens at gifte menn legger an på single kvinner!

Hva synes dere om det, menn og kvinner?

Jeg har sagt det rett ut til dem som har prøvd seg "du er en gift mann så du forstår sikkert at det ikke er verdt det.." etc. Jeg aner ikke hva andre single kvinner sier men jeg er hvertfall en av de med samvittighet og moral og tenker på anstendig oppførsel.

Jeg vet at jeg er attraktiv siden så mange menn sier det, men jeg synes det er merkelig at de prøver seg og ser ut til å være klar for hva som helst - selv om de har ring på fingeren og er gift og har barn.

Jeg har forstått at dette er ganske "vanlig" men jeg lurer på hvorfor og om dere er enig i at dette er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Har også hørt motsatt problemstilling: At menn med ring på fingeren blir spesielt atraktive blant visse type kvinner. Kanskje det er en ekstra utfordring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo, sikkert. Men den problemstillingen er ikke så veldig aktiv for meg...det er snarere motsatt som er mitt problem, siden jeg skrev denne tråden.

Jeg tenker bare at hvis det var jeg som satt hjemem og var gift/samboer med en mann som flørtet så vilt med andre damer i jobbsammenheng, ville jeg ha blitt lei meg, sint og frusterert.

Jeg synes bare det er trist, det var det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det er nok noen som gjør det, men tviler på det er flere som gjør det enn ikke gjøre. Jeg har nok fortsatt troen på at det er flest som er trofast :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarteren gjest

Ja, jeg tror også at de aller fleste menn er trofaste og oppfører seg innen rimelighetens grenser når de er utenfor hjemmets vegger :)

Det er bare den lille gruppen menn som ikek gjør det, som jeg blir så forundret over. Jeg forstår det bare ikke. De er voksne menn i 35-over 50-års alderen og likvel holder de på sånn overfor meg, en single jente på 33?!

Hva innbiller de seg egentlig? At jeg er fritt vilt og at jeg bedriver eldreomsorg?! :o

Bra jeg setter dem på plass...de er kanskje ulykkelige hjemme? Og hva med de kvinnene som ikke setter dem på plass? :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg har forstått at dette er ganske "vanlig" men jeg lurer på hvorfor og om dere er enig i at dette er et problem?

Hvorfor er vel ikke så vanskelig å tenke seg; De det gjelder tenker vel at de har lyst på uforpliktende sex, og at det er trygge rammer for det på seminar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo, men jeg forstår ikke tankegangen. Eier de ikke skam i livet? Hva med arbeidsetikk? Hva med folkeskikk? Hva med høflighet og anstendighet?

Mange av dem skal jo samarbeide videre med jentene de prøver seg på. Andre kolleger vil jo også se forsøkene der eldre menn legger an på yngre kvinner på seminar.

Jeg synes det er så utrolig patetisk og lite modent gjort. Mange av disse menn lærer bort til andre hva som er "rett og galt" og er rådgivere i arbeidslivet også lever de på denne måten privat selv?

Det er så sørgelig. Dessuten er det slitsomt for meg. Vi er på tur og det er jo en utfordring i seg selv når man skal være sosial med så mange. Så kommer denne lille gruppen av slibrige og siklende menn og demonstrerer til de grader mangel på normal folkeskikk?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jo, men jeg forstår ikke tankegangen. Eier de ikke skam i livet? Hva med arbeidsetikk? Hva med folkeskikk? Hva med høflighet og anstendighet?

Mange av dem skal jo samarbeide videre med jentene de prøver seg på. Andre kolleger vil jo også se forsøkene der eldre menn legger an på yngre kvinner på seminar.

Jeg synes det er så utrolig patetisk og lite modent gjort. Mange av disse menn lærer bort til andre hva som er "rett og galt" og er rådgivere i arbeidslivet også lever de på denne måten privat selv?

Det er så sørgelig. Dessuten er det slitsomt for meg. Vi er på tur og det er jo en utfordring i seg selv når man skal være sosial med så mange. Så kommer denne lille gruppen av slibrige og siklende menn og demonstrerer til de grader mangel på normal folkeskikk?!

Tror mange ser på seminar som "fristed" omtrent som enkelte grupper ser på sydentur. En mann jeg kjenner fortalt meg at han var på seminar og spurte en av kvinnene om han kunne få låne tannkrem av henne. De gikk sammen opp (fordi han skulle ha tannkrem), og hun ble kjempepaff da det gikk opp for henne at han faktisk bare skulle ha tannkrem.. Han på sin side ble like paff da det gikk opp for ham hva hun hadde tenkt...

Tror også mange menn i høye posisjoner er vant til at det er lett å sjekke opp yngre kvinner på sånne turer, som nærmest føler seg beæret over at "HAN" viser interesse for "lille meg".. Det er trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kall en spade en spade så de skjønner hva du mener (om du håper å ryste dem litt til å se hva de driver med):

Du er gift og har barn og det er forferdelig at du vil være utro, og jeg er IKKE interessert! Vet kona di at du er utro?

Jeg driver ikke eldreomsorg/veldedig arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg for min del plages mest av gifte og ugifte kvinner i alderen 25 til 40 som tilbyr ulike typer sightseeing rundt omkring på kroppen. Jeg lurer på om forskjellen rett og slett bunner i at jeg og trådstarter er av ulikt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Har også hørt motsatt problemstilling: At menn med ring på fingeren blir spesielt atraktive blant visse type kvinner. Kanskje det er en ekstra utfordring?

jepp. Og også andre veien - at gifte eller opptatte kvinner blir veldig attraktive blant menn (altså mener da ikke alle menn, men noen)

Tror disse kun ønsker et uforpliktende lite eventyr, og når de vet at den andre parten er opptatt føler de seg mer trygge på at det ikke blir snakk om noe mer enn netotpp et lite uforpliktende eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Erfaringen min er at det er ikke forskjell på menn og kvinner der.

Noen får prøvd seg ut på slike samlinger. Det gjelder forøvrig det som har med reiseaktivitet/overnatting på jobb å gjøre.

På kvelden er det gjerne noe innenbords...

Fort gjort å prøve ut spenningen.

neste morgen, glemt..så reiser de til hver sitt.

Til neste gang.....

Den ringen betyr ikke noe der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

De mangler fullstendig empati med andre! Men du og du hvor flinke enkelte av dem er til å gi råd om hvordan en skal leve sitt liv. Faen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren
Er det også vanlig at de sier at du er den eneste ene de har prøvd seg på?

Nei, det har jeg ikke hørt at de har sagt. Det hadde de vel kanskje sagt dersom jeg var i begynnelsen av tjueårene og mer naiv? Jeg er i begynnelsen av 30 årene..

Når jeg tenker på det i ettertid er det så merkelig: i hverdagen jobber de i sine stillinger og er seriøse med kolleger og andre de har med å gjøre. Så, plutselig, bare fordi de er på tur så kan de slå om til tåpelige idioter?

Jeg får det ikke til å stemme, at noen skal skru så veldig om! Hvorfor kan de ikke bare være den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hva betyr vel det i denne sammenheng, Mathias?

Her snakker jo trådstarter om menn som oppfører seg ugalant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr vel det i denne sammenheng, Mathias?

Her snakker jo trådstarter om menn som oppfører seg ugalant..

det er relativt når man diskuterer mye som går på kjønn anonyme gjest......

Men klart, generaliseringer er ikke så seriøse da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Der det blir utprøving er de fleste damer gifte, det samme med gutta. Det er mer betrygende da begge er gift. Ingen som krever noe da de kommer hjem.

Hørt flere som sier at det er tryggest. menn vil ikke ha noe på si som ikke er gift. samme sier damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...