Gå til innhold

Hvilke modningstegn hadde du i uken(e) før fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere KG-damer 😊

Hadde du noen tegn på modning til fødsel den siste tiden av graviditeten? Var det noe som endret seg og som du ser at det kam ha vært fordi kroppen gjorde seg klar til fødsel?

Jeg er i uke 38+3 og har den siste uken fått nedpress-følelse, jeg går som en gås innimellom, har kynnere jevnlig gjennom hele dagen og har fått mer utflod. Utfloden er ikke blank og blodig, jeg leste det kunne bety at en propp med slim hadde løsnet 😂 

Fortell, fortell 😊

Anonymkode: de9c1...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk sånn som du sier fra uke 33. Slimproppen gikk i uke 35. Hadde da 2 cm åpning. Ble igangsatt på termin og hadde da neste 5 cm åpning før riene startet:)

Anonymkode: 0e2ee...e1d

Skrevet

Hadde så og si ingen ting jeg ikke hadde hatt halve svangerskapet før fødsel plutselig startet to dager før termin.

Litt milde kynnere ved aktivitet som jeg uansett hadde hatt siden uke 25 ca. Utflod hadde jeg hele svangerskapet, ingen endringer her før fødselen var i gang. Så jeg vil si ingen modningstegn eller hint til at fødselen skulle skje.

Anonymkode: ee3dc...34f

Skrevet

Bittelitt av slimproppen gikk mandag og tirsdag kveld, riene startet natt til onsdag. Fødte onsdag formiddag.

Klareste tegnet var dog kanskje at jeg kom på at jeg skulle sette sammen vogna dagen før jeg fødte. Hadde det egentlig på to do-lista for helga 😂

Anonymkode: 14ac6...d91

Skrevet

Nr 1: Ingen som helst tegn i forkant. Hadde faktisk time til igangsettelse en mandag og dagen før timen gikk vannet av seg selv tidlig om morgenen.

Nr 2: Massevis av kynnere og nedpress fra uke 30. Var bombesikker på at han ville komme tidlig, men neida, jeg måtte settes i gang på termindagen.

Nr 3: Ingen som helst tegn. Ble satt i gang en uke før termin.

Skrevet

Egentlig null.

Hadde nedpress, fikk en hemoroide og kynnere flere uker før h*n kom, men var null tegn til fødsel før første ri kom (og da trodde jeg det var kraftige kynnere).

Anonymkode: c696c...d83

Skrevet
På 8.2.2019 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Bittelitt av slimproppen gikk mandag og tirsdag kveld, riene startet natt til onsdag. Fødte onsdag formiddag.

Klareste tegnet var dog kanskje at jeg kom på at jeg skulle sette sammen vogna dagen før jeg fødte. Hadde det egentlig på to do-lista for helga 😂

Anonymkode: 14ac6...d91

Dette har jeg hørt om, at det kan bli er plutselig behov for å gjøre ting klart. Jeg har selv fått en uro i kroppen over alt som ikke er klart, men tror det er mer generelt enn et tegn på at fødsel nærmer seg.

Kynnerne og mensenmurringer roet seg veldig igår og inatt sov jeg hele natten. Det har jeg ikke gjort siden tidlig i 3.trimester 😂 

• Liker 1
Skrevet

Flere som vil dele? :nigo:

Skrevet

Ingen som jeg merket. Dagen før jeg fødte var jeg til kontroll, og jordmor bare "oi, her er det åpning, du kommer til å føde innen et døgn!". Fødte under et døgn etterpå, og merket ingenting før 3-4 timer før han var ute. 

Skrevet
8 minutter siden, Albbas skrev:

Ingen som jeg merket. Dagen før jeg fødte var jeg til kontroll, og jordmor bare "oi, her er det åpning, du kommer til å føde innen et døgn!". Fødte under et døgn etterpå, og merket ingenting før 3-4 timer før han var ute. 

Jordmor mente også at jeg kom til å føde i løpet av få dager da jeg hadde 4 cm åpning to uker før termin, men jeg gikk likevel over termin...

Anonymkode: 7daf6...472

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jordmor mente også at jeg kom til å føde i løpet av få dager da jeg hadde 4 cm åpning to uker før termin, men jeg gikk likevel over termin...

Anonymkode: 7daf6...472

Ja hun sa at det ikke var noen garantier, men hun hadde nå troa, og hadde rett. Men man vet aldri. :) Derfor syns jeg ikke modningstegn egentlig er noe interessant, for man VET jo at man skal føde på en eller annen måte innen to uker etter termin, og alskens modningstegn sier jo strengt tatt ikke noe om når man føder... 

Skrevet

Masse kynnere, nedpress, murringer....! Gikk sånn i noen uker, holdt på å bli gal! 😂 tilslutt ble kynnerne hyppigere og hyppigere, før det gikk over til rier og fødsel 

Anonymkode: 7e10f...c1a

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere gjennom hele 3. trimester, men de var kraftigere og mer plagsomme de siste ukene. Nedpress vet jeg ikke om jeg hadde, jeg har aldri helt forstått hva det er. Det så ut som slimproppen gikk i uke 36, og etter det så jeg litt slim innimellom fram til fødsel i uke 40+0 (den gikk ordentlig etter at riene var kommet i gang). 

Kvelden før fødselen hadde jeg løs mage, og natten før sov jeg uvanlig godt. Jeg våknet med en følelse av at jeg kom til å føde (men det er jo ikke så rart, jeg var nesten på termindatoen). 

Anonymkode: 164ff...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...