Gå til innhold

Begynnende vennskap.. og plutselig avvisning. Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min og jeg flyttet til en småby for to år siden. I et års tid har vi vært på «hils ++» med en annen familie her, som også har bodd her i ca. to år. Vi stopper alltid opp og prater når vi sees.

Kvinnen i familien la meg til på Facebook for en stund siden og jeg aksepterte. 

For to dager siden sendte jeg en melding og invitere til pannekaker hos oss på søndag. Hun svarte veldig rart. «Mmm. Men er de hjemmelaget eller ikke?» 

Hjemmelaget, sa jeg. Ikke noe svar.

Men så blir det rarere... igår var jeg på trilletur i byen og hun kommer bak meg, går forbi, snur seg, gir et lite vink, snur og går videre.

Jeg forstår ingenting. 

Hva skjedde her og hva ville dere gjort?

Anonymkode: ddc7c...0c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsette som vanlig. Om det plager deg kan du jo spørre.

Anonymkode: 6826b...c68

Skrevet

Hm. Pannekaker? Hvorfor pannekaker? Hadde vært bedre å invitere på vafler og kaffe. Men jeg hadde jo ikke kuttet ut noe vennskap av den grunn. Hadde syntes det var litt...uvanlig bare. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hm. Pannekaker? Hvorfor pannekaker? Hadde vært bedre å invitere på vafler og kaffe. Men jeg hadde jo ikke kuttet ut noe vennskap av den grunn. Hadde syntes det var litt...uvanlig 

Hjemme hos oss har vi pannekaker hver søndag. Syntes det var lett med tanke på at de har barn og det er noe som alle pleier å like. 

• Liker 2
Skrevet

Har de hatt en depresjon før de avsluttet begynnende vennskap Da er de falske. Det er svaret... 😂😂

(Beklager 😳😜 klarte ikke la være. Bare overse denne. Internspøk )

Anonymkode: 1bde8...f4a

• Liker 4
Skrevet

Hva er rart her? Kanske de er slike som har tradisjon for «søndagsmiddag»? Kanskje hun hadde en viktig avtale og rekke når hun gikk forbi uten å ta seg tid til å snakke? 

Skrevet

Skylder deg en innsats:

når det bare er disse to ting:

glemte de å svare på det med pannekakene ?

Vil de kanskje helst ikke tatt vennskapet videre men hold det der det var og ditt fremstøt ble vanskelig for dem?

hadde hun mulig dårlig tid når hun haster forbi deg ?

var hun flau over hvor farlig hun taklet forrige henvendelse og klarte ikke stå i det ansikt til ansikt ?

• Liker 6
Skrevet

Dårlig ikke farlig..

Skrevet
1 minutt siden, Duff skrev:

Hva er rart her? Kanske de er slike som har tradisjon for «søndagsmiddag»? Kanskje hun hadde en viktig avtale og rekke når hun gikk forbi uten å ta seg tid til å snakke? 

Vel. Hun har enda ikke svart på invitasjonen. Bare spurt om det er hjemmelaget.

Og hun gikk inn på butikken...

• Liker 2
Skrevet

Er det deg med den andre tråden på ørtenhundresider med omtrent samme trådtittel?

Anonymkode: 88088...86c

• Liker 1
Skrevet

Valgte pannekaker fordi det er vår tradisjon og det er enkelt/noe alle liker. 

Dessuten føles det mer «matnyttig» når man har med flesk/bacon og hjemmelaget blåbærsyltetøy. 

• Liker 1
Skrevet

I min verden er det hvertfall utakknemlig/respektløst å ikke svare på invitasjoner. Men vanskelig å si hva som er "greia" her. 

Anonymkode: a1290...362

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Hun har enda ikke svart på invitasjonen. Bare spurt om det er hjemmelaget.

Og hun gikk inn på butikken...

Da hadde hun kanskje ikke noe svar å gi akkurat da, kanskje det er noe de må snakke om hjemme før de sier ja eller nei til middag? Og hva så om hun gikk på butikken? Man kan jo ha dårlig tid der og eller noe man skal etterpå, kanskje barnet ikke var i form etc. 

Poenget er at det er dumt å gå rundt og tenke at man ble avvist pga så lite uten å vite noe mere. Det er tungt å være venn med mennesker som tar alt som en avvisning altså. Ikke vondt ment, bare ett innspill. 

• Liker 1
Skrevet

Alle har sine ting. Hun kan ha vært veldig tankefull, fått dårlige nyheter eller hva som helst.

Do like Elsa: Let It Go. 🙂

Anonymkode: 15b75...0f8

• Liker 1
Skrevet

Det var en veldig merkelig oppførsel av denne dama. Jeg ville syntes det var koselig å bli invitert på pannekaker, spiller vel ingen rolle hvilken dag det er. Uansett er det uhøflig å svare slik hun gjorde uten noe egentlig svar til invitasjonen. Måten hun oppførte seg på etterpå tolker jeg som at hun ville unngå deg etter invitasjonen. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Duff skrev:

Da hadde hun kanskje ikke noe svar å gi akkurat da, kanskje det er noe de må snakke om hjemme før de sier ja eller nei til middag? Og hva så om hun gikk på butikken? Man kan jo ha dårlig tid der og eller noe man skal etterpå, kanskje barnet ikke var i form etc. 

Poenget er at det er dumt å gå rundt og tenke at man ble avvist pga så lite uten å vite noe mere. Det er tungt å være venn med mennesker som tar alt som en avvisning altså. Ikke vondt ment, bare ett innspill. 

Jeg er enig i at det ofte kan være mye annet på gang i andres hoder enn det man tolker, men disse to episodene må man jo se sammen. Siden dama enda ikke har svart ja eller nei på invitasjonen, men heller kommet med et rart spørsmål om pannekakene er hjemmelaget er det ganske tydelig at hun unngår ts med den rare manøveren på gata.  Det er hvertfall mer sannsynlig at disse tingene henger sammen enn at de ikke gjør det. 

Om hun ikke kunne gi et svar fordi hun skulle snakke med mann/andre i familien om det først så ville det vært naturlig å nettopp si fra om det da; takk det høres koselig ut men jeg må komme tilbake til deg, skal høre med, etc. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke tatt det personlig. Det kan være ganger jeg ser folk jeg ikke har noe i mot men snur på hælen fordi jeg er sliten den dagen og orker ikke stå å prate og smile, eller fordi jeg føler meg stygg og usminket den dagen. 

Men det med pannekakene var kanskje litt rart, for det burde ikke være avgjørende for om man sier ja eller nei avhengig av om pannekakene er hjemmelagde eller ikke. Kanskje noen av de har allergi eller noe... 

Bare vær normalt vennlig når du tilfeldigvis møter hun igjen men ikke pågående og initiativtakende fremover. 

• Liker 1
Skrevet

Ring henne og spør om de kommer i kommer eller ei? Er det virkelig nødvendig å bestandig komplisere selv de enkleste ting? 

Anonymkode: 4f935...4f2

• Liker 2
Skrevet
På 8.2.2019 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Har de hatt en depresjon før de avsluttet begynnende vennskap Da er de falske. Det er svaret... 😂😂

(Beklager 😳😜 klarte ikke la være. Bare overse denne. Internspøk )

Det første jeg tenkte også😂😂😂

Anonymkode: dd826...c69

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...