AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Spoiler Long story short; jeg har et trøblete forhold til eksen, som jeg har barn sammen med. Det har vært både familievernkontor, advokater, politi og barnevern involvert. Dette har ingentig med barna å gjøre, men likevel så føler jeg at jeg må konfrontere henne.. For noen år siden fikk jeg en dyr tur/skijakke av min nåværende kone til jul. Plutselig var den sporløst forsvunnet, søkk vekk! Jeg letet over alt, på jobben, hjemme, og alle andre plasser jeg kunne komme på. Borte var den! Så, for litt siden fikk jeg se et bilde fra Instagram, hvor eksen hadde vært på skitur, med DEN jakken på! (Typ unisex anorakk, fjellreven). Nå vet jeg jo hvor jakken to veien, og jeg ønsker den egentlig ikke tilbake. Men har lyst til at hun skal vite at jeg VET at hun har den! Hvordan går jeg frem? Kan ikke sende melding å si at jeg vet, da kan hun bruke tid på å formulere et godt svar. Men ser for meg å spørre henne face to face hvor hun har kjøpt den fine jakken? Hvordan bør jeg går frem? Anonymkode: 1f714...8fb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Hvordan skal hun ha tatt den? Hvordan kan du garantere at hun ikke har lik? Anonymkode: 2a57f...856 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Jeg kan selvsagt ikke garantere det. Men med vår historie, er det ingenting som overrasker meg.. En del av barnas klær blir sendt frem og tilbake, og det har skjedd at feil klær har kommet hit eller dit. Så mulig at jakken har blitt med i en pose med barnas klær. Det har skjedd at klær eller utstyr jeg har kjøpt, har blitt med barna hjem til henne (feks gjennom barnehage eller besteforeldre), hvor jeg har spurt om hun kan sende det tilbake, men hun påstår at hun ikke har det. Men spørsmålet er; hvordan kan jeg fortelle henne at jeg vet at det er min jakke hun har? klærne til barna er nå en ting.. det er jo ungene sine klær, jeg har kjøpt de til dem! Fint at de bruker dem, men jeg vil gjerne ha de tilbake slik at jeg har turbukse etc. om vi skal ut. Men at hun lar være å levere tilbake min egen jakke, synes jeg bare er snålt. Enda snålere at hun bruker den selv.. Vil at hun skal skjønne at jeg skjenner det, om dere skjønner?😅 Anonymkode: 1f714...8fb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Du har en eks du har/har hatt mye konflikt med, og ønsker tips til beste måte å fortelle henne at du mistenker hun er tyv. Jeg vil heller gi deg et annet tips: Let it go! Vær den voksne i forholdet. Ja, hun er sikkert helt grusom og manipulerende og har helt garantert vært meggete mot deg i utallige situasjoner. Tro meg: Jeg vet sånne personer finnes. Men vet du hva? Det er ikke verdt det. Å hele tiden ligge i konflikt? Ikke verdt det. Utrolig slitsom. Energitappende. Ikke minst for barna deres. Det er faktisk en sjanse for at det er hennes egen jakke. Og hva da? Hva slags konflikt har du da satt i gang, og hvordan vil det ta seg ut når hun trapper opp på familievernkontoret med jakken, SMS fra deg og kvittering? «Nå driver han å trakasserer meg IGJEN, hallo, dere må hjelpe meg!» Verdt det? Nei. Ikke verdt jakke til 15.000 kr en gang. Let it go. Anonymkode: 9222a...2bc 5
Gjest BearMama Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Hvorfor vil du skape mer konflikter? Hvorfor var barnevernet involert? Om du er smart så bearbeider du den vonde fortiden, gjerne med psykolog, slik at din kan få fred med eksen og heller tenke på hvorfor du i utgangspunktet falt for henne. Tenk på de følelsene dere en gang delte og at barnet deres er et resultat av det. At for barnets skyld så tilgi og kom deg videre slik at du kan bli en enda bedre far og ikke minst bli lykkelig fremfor å la bitterhet spise deg opp innvendig og forsure livet ditt nå og i fremtiden. Ikke la livet handle om det som var. Ta tak i livet ditt og tenk på hvorfan du vil ha livet ditt i dag og fremtiden. Livet er for kort til å leve i fortiden.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 Spør henne face to face og se hva som skjer. Er det troverdig, la det gå. Er det ikke troverdig, la det gå da også. Jeg tror jeg skjønner hvorfor du har lyst at hun skal vite at du vet. Selvsagt er det din jakke og selvsagt har den havnet hos henne. Jeg kjenner igjen dette for å si det sånn. Men anyway, la det gå, ikke si noe mer etter du har kommentert jakken. Anonymkode: dcc56...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå