Gå til innhold

Jeg er er uføretrygdet ,men eier hus og bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en som OXO er ufør men han eier ingen ting. Jeg lurer på hvordan livet vil bli med han når han ikke kan bidra med noe. Vil det kjennes ut som jeg må forsørge han.Jeg synes det er dumt han ikke eier noen ting.Er redd det vil føles som en belastning i lengden.Vil ha en mann som bidrar til fellesskapet.

Anonymkode: 743c1...644

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke politisk korrekt, men jeg skjønner deg!

Har store verdier selv, ønsker en partner som stiller relativt likt økonomisk.

Skrevet

Det har jeg lest på KG at ikke er mulig. Så dette er åpenbart trolling.

Beklager sarkasmen.

Nå til det seriøse svaret: Er det evnen eller er det viljen hans det står på? For selv med minstesats så er det fullt mulig å leve helt normalt. Men det er mange som er helt uten viljestyrke der ute. Er han en av dem?

• Liker 2
Skrevet

Det er den følelsen av å ikke være likestilt. At jeg får en oppgave å nærmest forsørge ett annet voksent menneske.I tillegg er jeg enslig forsørger.Så jeg vil miste stønader ved å bo sammen med noen. Føler jeg er litt overfladisk når jeg sier sånn. Men jeg har masse gjeld på leiligheten . Men er kjærligheten sterk nok så gjør man alt?  Eller er det bare i drømmeland det er sånn.

Skrevet

Idag kan man faktisk jobbe vedsiden av.. han man vel ha grei inntekt selv om han er uføre. 350.000-400.000 er ikke umulig. Og det er dumt han ikke har spart en dritt, eller investert pengene k noe bra. Men du kan spørre deg selv hvordan du kom ditt? Hjelp av foreldrene dine? 

Anonymkode: 66f14...452

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er den følelsen av å ikke være likestilt. At jeg får en oppgave å nærmest forsørge ett annet voksent menneske.I tillegg er jeg enslig forsørger.Så jeg vil miste stønader ved å bo sammen med noen. Føler jeg er litt overfladisk når jeg sier sånn. Men jeg har masse gjeld på leiligheten . Men er kjærligheten sterk nok så gjør man alt?  Eller er det bare i drømmeland det er sånn.

Om kjærligheten er sterk nok så spiller det selvfølgelig ingen rolle.

Min partner traff meg når jeg var på bunnen og hadde ingenting. Jeg hadde ingenting å bidra med, annet enn kjærlighet.

Det er derimot fullt forståelig at du føler at det er "urettferdig", da økonomi selvfølgelig er veldig viktig som spiller en viktig rolle i hvor lykkelige vi er (mener ikke at penger nødvendigvis gjør en lykkelig, men det er sikkert og vist at mangel på penger fører til problemer).

Men, så lenge dere avtaler å dele på utgiftene så burde det vel ikke føre til at du føler at du forsørger han?

• Liker 4
Skrevet

Han er ung ufør med minste sats.Jeg har ikke fått noe hjelp.Har slitet å spart hele livet for å ha råd til en billig bil og leilighet. Ikke fått hjelp av foreldre.

Skrevet
32 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det har jeg lest på KG at ikke er mulig. Så dette er åpenbart trolling.

Beklager sarkasmen.

Nå til det seriøse svaret: Er det evnen eller er det viljen hans det står på? For selv med minstesats så er det fullt mulig å leve helt normalt. Men det er mange som er helt uten viljestyrke der ute. Er han en av dem?

Forfriskende å se at noen mener at selv med "minstelønn" går det faktisk an å leve. Men her på kg virker det som folk trenger million i startlønn for å overleve. Lurer på hva slags utgifter de har

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har truffet en som OXO er ufør men han eier ingen ting. Jeg lurer på hvordan livet vil bli med han når han ikke kan bidra med noe. Vil det kjennes ut som jeg må forsørge han.Jeg synes det er dumt han ikke eier noen ting.Er redd det vil føles som en belastning i lengden.Vil ha en mann som bidrar til fellesskapet.

Så fordi han ikke eier hus og bil bidrar han ikke til fellesskapet, og kan ikke forsørge seg selv? 

Den tankegangen må du nesten forklare til meg, for selv om jeg er ufør mes bpde hus og bil ser jeg ikke helt sammenhengen.

Han kan ikke kjøpe mat, betale regninger,  reise på ferie, og heller ikke dele disse utgiftene med deg, fordi han ikke eier hus og bil? 

Anonymkode: 3bf0d...99c

• Liker 7
Skrevet

Du bidrar ikke en dritt mer til fellesskapet selv om du eier hus og bil. Seriøst, ta deg sammen!

Anonymkode: fa4f6...f6c

• Liker 2
Skrevet

Om du eier eller leier huset, kommer ut på ett. Du bor like godt (eller dårlig) uansett. Hva vil du med dette huset du eier, tenkt å ta det med i grava?

Anonymkode: 8fcc2...a24

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bidrar ikke en dritt mer til fellesskapet selv om du eier hus og bil. Seriøst, ta deg sammen!

Det er du som må ta deg sammen. 😡Uføre betaler faktisk skatt og det er mange måter å bidra til samfunnet på. 

• Liker 3
Skrevet

Minstesatsen ligger på ca 12 000 i mnd. Er vel ca 3000 mer når en har ung uføre-sats. Jeg var heldig å hadde fått meg en egenkapital på 800 000 før jeg ble ufør. Pluss litt hjelp av min mor. Uten det hadde jeg ikke hatt sjans til å kjøpe selv. Han kan jo bidra på lik linje med deg? Han betaler deg leie og dere deler på andre utgifter. 

Anonymkode: 71ae1...43b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Minstesatsen ligger på ca 12 000 i mnd. Er vel ca 3000 mer når en har ung uføre-sats. Jeg var heldig å hadde fått meg en egenkapital på 800 000 før jeg ble ufør. Pluss litt hjelp av min mor. Uten det hadde jeg ikke hatt sjans til å kjøpe selv. Han kan jo bidra på lik linje med deg? Han betaler deg leie og dere deler på andre utgifter. 

Netto inntekt altså. 

Skrevet
1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Uføre betaler faktisk skatt og det er mange måter å bidra til samfunnet på. 

Uføre får 100% av sin "lønn" fra samfunnet, men får ikke beholde alt, de må betale fjerdeparten tilbake i skatt. Og dermed bidrar de til samfunnet? Jeg tror nok trygt det kan sies at de alt i alt er et underskuddsforetagende!

• Liker 2
Skrevet

Vil ha en mann som bidrar til fellesskapet.

Ironisk.

Anonymkode: 84db1...dbf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uføre får 100% av sin "lønn" fra samfunnet, men får ikke beholde alt, de må betale fjerdeparten tilbake i skatt. Og dermed bidrar de til samfunnet? Jeg tror nok trygt det kan sies at de alt i alt er et underskuddsforetagende!

Som jeg sa, det finnes mange måter å bidra til samfunnet på. Ferdig snakka. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er du som må ta deg sammen. 😡Uføre betaler faktisk skatt og det er mange måter å bidra til samfunnet på. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk.

Anonymkode: 84db1...dbf

2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Som jeg sa, det finnes mange måter å bidra til samfunnet på. Ferdig snakka. 

Det er temmelig klart at ts snakker om å bidra til familiefellesskapet,  at mannen skal bidra på lik linje som seg selv.

Men hvorfor han ikke kan forsørge seg selv, eller bidra på lik linje som henne, fordi han ikke eier hus og bil, er et mysterium for meg. 

Anonymkode: 3bf0d...99c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Ja, det vet jeg. Jeg er ufør selv. Poenget er at om man eier hus og bil eller ikke, avgjør ikke noe som helst om å bidra til samfunnet. 

Skrevet
57 minutter siden, OPIgirl skrev:

Ferdig snakka. 

Ja du har åpenbart ikke noe mer vettugt å komme med, så da gjør du klokt i å avslutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...