Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere?

Anonymkode: dc15c...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok informere litt mer om hva dine planer er, ellers vil du få mange forskjellige svar...

Anonymkode: b00e5...c75

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok informere litt mer om hva dine planer er, ellers vil du få mange forskjellige svar...

Jeg vil bare ha tilleggspoengene

Skrevet
1 time siden, Kendall skrev:

Førstegangstjeneste?

Jeg er ute etter årsstudier dere kunne anbefalt. Glemte visst å skrive det i HI.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare ha tilleggspoengene

Ja såpass klarte vi nok å tenke oss til selv. Jeg tenkte mer i retning av hva du tenker VIDERE, fordi det kan hende du kan ta noe som komplementerer det du skal studere i fremtiden, eller ta noe slik at du kan få godskrevet studiepoeng f.eks.

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja såpass klarte vi nok å tenke oss til selv. Jeg tenkte mer i retning av hva du tenker VIDERE, fordi det kan hende du kan ta noe som komplementerer det du skal studere i fremtiden, eller ta noe slik at du kan få godskrevet studiepoeng f.eks.

Medisinstudiet. Men det spiller ingen rolle. Jeg ønsker bare å høre om andres erfaringer med ulike årsstudier, uansett hvilke. Jeg er åpen for alt.

Skrevet

AST1010 har jeg hørt er lett

Anonymkode: 7486d...930

Skrevet

Det kommer litt an på om du vil ta noe du kan få bruk for i utdanning/jobb, noe du synes er gøy eller rett og slett det som krever minst jobb. De to siste har jo også litt med hva du interesserer deg for og hva du kan fra før.

Økonomi og IT er jo fag du kan bruke overalt, psykologi eller pedagogikk er kanskje kjekt hvis du skal studere medisin, språk/litteratur kan være greit hvis du liker å lese og er god i språk fra før.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisinstudiet. Men det spiller ingen rolle. Jeg ønsker bare å høre om andres erfaringer med ulike årsstudier, uansett hvilke. Jeg er åpen for alt.

Anbefaler Helse og sykdom i Afrika! Det er kun 15 stp, men kan enkelt tas sammen med andre ting. Interessant og relevant :)

https://www.ntnu.no/studier/emner/AFR1003/2011#tab=omEmnet

Hilsen ei som tok blant annet det for å komme inn ;)

Anonymkode: 1e55c...1ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt årsstudium i psykologi dersom du vil lære noe, eller ped om du vil ha noe lett.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipsene. Jeg tenker å ta opp fag fra vgs samtidig som jeg tar årsstudiet. Tror jeg bør velge noe relativt enkelt slik at jeg kan fokusere mest på de fagene jeg tar opp.

Skrevet

Jeg ville ha tatt ex.phil og andre obligatoriske emner du må ha i graden din senere. På NTNU må du for eksempel ha perspektivemne. Da har du dekket 15 studiepoeng. De andre studiepoengene ville jeg ha brukt på noen enkle emner eller emner du får noe ut av på medisinstudiet senere. Det finnes for eksempel emner innen biokjemi, immunologi etc. som du vil få stor nytte av videre. 

Anonymkode: ab2ec...48e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville forsøkt å ta EXPHIL, da dette er noe du uansett må ta. Ellers er årsstudium i historie noe jeg kan anbefale. Det er fullt mulig å bestå i både EXFAC og emnene i årsstudiumet i historie ved å kun følge forelesninger. 

Endret av Monica1968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...