AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Hvilken måte er best å spørre om partner har testet seg for kjønnssykdommer? Er det greit å spørre bare rett ut? Som for eksempel: "når var sist gang du testet deg for kjønnssykdommer?". Jeg har aldri hatt sex før så har ingen erfaring med akkurat dette så er derfor jeg spør. Jeg tror jeg mest sannsynlig er bifil, tenker at det vil være naturlig å bruke kondom med en mannlig partner en stund først. Tenker også at det da vil være greit å spørre etter å ha kjent han en stund og at det vil naturlig komme opp etter hvert. Men med en kvinnelig partner finnes det jo ingen prevensjon man kan bruke og da må man jo spørre før man har sex. Jeg ser for meg at det kanskje kan bli litt "vanskeligere" da jeg gjerne ønsker å ta det opp før vi har ubeskyttet sex i en ikke-seksuell setting (tenker det blir litt rart å avbryte rett før vi skal ha sex for å spørre?) Noen som har erfaringer å dele eller har noen forslag til hvordan jeg burde spørre? Anonymkode: 3936f...7dd
Sokkar Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Eg har spurt rett ut. Har du sjekka deg? Kortid? Kor mange sexpartnere har du hatt sist? Hae også sagt: nektar å ha sex med deg utan kondom før du har sjekka deg 1
Hr. Aktiv Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Jeg sier det bare rett ut. Jeg er sykdomsfri, har testet det og forventer at partneren er åpen og ærlig om akkurat det samme. Hvis ikke så bryter jeg kontakten der og da. 1
Lauge Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 Joda det finnes prevensjon for kvinnelige partnere også, det kalles slikkelapp. For øvrig så foreslår jeg å bruke kondom helt til partneren får testet seg. Kjønnssykdommer er ufattelig kjipt å ha 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Stol på at vedkommende har gjort det, eller la vær å ha sex...
Gjest Krampus Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken måte er best å spørre om partner har testet seg for kjønnssykdommer? Er det greit å spørre bare rett ut? Som for eksempel: "når var sist gang du testet deg for kjønnssykdommer?". Jeg har aldri hatt sex før så har ingen erfaring med akkurat dette så er derfor jeg spør. Jeg tror jeg mest sannsynlig er bifil, tenker at det vil være naturlig å bruke kondom med en mannlig partner en stund først. Tenker også at det da vil være greit å spørre etter å ha kjent han en stund og at det vil naturlig komme opp etter hvert. Men med en kvinnelig partner finnes det jo ingen prevensjon man kan bruke og da må man jo spørre før man har sex. Jeg ser for meg at det kanskje kan bli litt "vanskeligere" da jeg gjerne ønsker å ta det opp før vi har ubeskyttet sex i en ikke-seksuell setting (tenker det blir litt rart å avbryte rett før vi skal ha sex for å spørre?) Noen som har erfaringer å dele eller har noen forslag til hvordan jeg burde spørre? Anonymkode: 3936f...7dd Du bør bruke beskyttelse med damer også. Les deg opp på hvordan du har sikker sex med likekjønnet partner.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 Bare spør rett ut! Anonymkode: d1d4d...444
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Stol på at vedkommende har gjort det, eller la vær å ha sex... Hvorfor Det? Er man voksen nok til å ha sex bør man kunne snakke om det. Anonymkode: d1d4d...444 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor Det? Er man voksen nok til å ha sex bør man kunne snakke om det. Anonymkode: d1d4d...444 Alle normale og oppegående mennesker tester seg vel?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Alle normale og oppegående mennesker tester seg vel? I følge en del tråder her inne er det tydeligvis mange som ikke gjør det.. hadde alle testet seg før ny partner ville det ikke vert så mye kjønnssykdommer i omløp. Anonymkode: d1d4d...444 2
Gjest Krampus Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev: Alle normale og oppegående mennesker tester seg vel? Da hadde ingen fått kjønnssykdommer.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Skrevet 7. februar 2019 10 minutter siden, Sokkar skrev: Eg har spurt rett ut. Har du sjekka deg? Kortid? Kor mange sexpartnere har du hatt sist? Hae også sagt: nektar å ha sex med deg utan kondom før du har sjekka deg Det var drepen for den kveldens eventyr... stokke ordene litt mer annerledes er nok lurt. Anonymkode: 0cb92...058
BMW 5-serie 535D Skrevet 7. februar 2019 #13 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I følge en del tråder her inne er det tydeligvis mange som ikke gjør det.. hadde alle testet seg før ny partner ville det ikke vert så mye kjønnssykdommer i omløp. Anonymkode: d1d4d...444 Da er de lite kritiske til hvem de knuller med, da knuller de med de første og beste de finner 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 7. februar 2019 #14 Skrevet 7. februar 2019 2 minutter siden, Merricat skrev: Da hadde ingen fått kjønnssykdommer. Da må de som knuller rundt være mer kritiske og ikke så desperate å ta useriøse idioter
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #15 Skrevet 7. februar 2019 9 minutter siden, Merricat skrev: Du bør bruke beskyttelse med damer også. Les deg opp på hvordan du har sikker sex med likekjønnet partner. Den der er lei.. hvordan skulle vel den beskyttelsen sett ut...? Jeg bare spør... Anonymkode: 0cb92...058
Gjest Krampus Skrevet 7. februar 2019 #16 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den der er lei.. hvordan skulle vel den beskyttelsen sett ut...? Jeg bare spør... Anonymkode: 0cb92...058 Slikkelapp, kondom på leketøy pluss god håndhygiene.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #17 Skrevet 7. februar 2019 Bare å spørre rett ut det, og forlange kondom til han har testet seg. Jeg har gjort det, og ingen partnere har stilt seg vanskelig til det. Med han jeg ble gift med ødela vi en kondom før han fikk testet seg. (Jeg var testet.) Da lot vi det stå til etterpå, siden jeg hadde spiral, og om han hadde noe var jeg kanskje allerede smittet. Dumt, for da fikk jeg klamydia, selv om han påsto at han umulig kunne ha noe, for han hadde bare vært med rene og ordentlige damer. Slikt tull menn innbiller seg. Ikke verdens undergang det, men kjipt likevel! Det kunne dessuten fort vært noe verre! Anonymkode: 9753b...314
Rotemor Skrevet 7. februar 2019 #18 Skrevet 7. februar 2019 «Har du sjekket deg for kjønnssykdommer etter forrige part er?» Du slipper misforståelser da. Slike ting kan gjøre en litt flau i øyeblikket, men det er det vel verdt!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #19 Skrevet 8. februar 2019 Jeg spør: Har du kondomer? Eller vi clean? Bruker uansett kondom til jeg føler jeg kan stole på dama. Eller hvis det blir litt heftig utenfor soverommet sier jeg: «Har kondomer på soverommet😉/Kondomene er på soverommet» Men føler alltid på det og tilpasser så det blir moodbreaker, spør litt forsiktig feks med et smil eller på en lett og uanstrengt måte, som det mest naturlige i verden der og da. Anonymkode: a346f...e07
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #20 Skrevet 8. februar 2019 Haha, så det IKKE blir moodbreaker☝🏻 Anonymkode: a346f...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå