netpuppy Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 (endret) Jeg har tatt litt forskjellige fag på forskjellige studiesteder, men aldri fullført en grad. Tror kanskje jeg har tatt fag tilsvarende 120 studiepoeng eller rundt det, som jeg tenker muligens kunne vært brukt å bygge videre til en grad. Men jeg finner ikke ut hvor mye jeg faktisk har og hvilke fag? Tenkte det skulle ligge i Samordna Opptak, men finner ikke. Noen som vet? Erfaringer med å "bygge sin egen grad" med fag man har tatt tidligere er også hjertelig velkomne. Endret 7. februar 2019 av netpuppy
Skyskraper Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Det finnes ingen nasjonal samleside over alle studiepoeng du har tatt gjennom tidene. Du må logge inn på StudentWeb-siden til hver instutisjon du har studert. Mottok du studielån da du studerte kan du eventuelt finne en oversikt over rapporterte studiepoeng hos Lånekassen.
netpuppy Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2019 (endret) 8 minutter siden, Skyskraper said: Det finnes ingen nasjonal samleside over alle studiepoeng du har tatt gjennom tidene. Du må logge inn på StudentWeb-siden til hver instutisjon du har studert. Mottok du studielån da du studerte kan du eventuelt finne en oversikt over rapporterte studiepoeng hos Lånekassen. Ah, ok, takk for svar! Så da var det bare å huske innloggingen til StudentWeb... Edit: Fant det på lånekassen! Jeg hadde faktisk mer enn jeg trodde. Har visst klart å opparbeide meg 155 studiepoeng. Det må da kunne brukes til noe, eller? Endret 7. februar 2019 av netpuppy
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 En bachelorgrad er normert til 180 studiepoeng. Hvorvidt du kan bruke det til noe, kommer an på hvilke fagområder du har tatt emner innenfor. Ofte er det et krav om at man må ha tatt 80 studiepoeng innen et fagområde, og minst 40 studiepoeng innen et andre fagområde + exphil og exfac. Hvordan dette gjøres ved UIO kan du lese her: https://www.uio.no/studier/eksamen/vitnemal/fri-bachelor/ Anonymkode: dfb4e...433
netpuppy Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: En bachelorgrad er normert til 180 studiepoeng. Hvorvidt du kan bruke det til noe, kommer an på hvilke fagområder du har tatt emner innenfor. Ofte er det et krav om at man må ha tatt 80 studiepoeng innen et fagområde, og minst 40 studiepoeng innen et andre fagområde + exphil og exfac. Hvordan dette gjøres ved UIO kan du lese her: https://www.uio.no/studier/eksamen/vitnemal/fri-bachelor/ Anonymkode: dfb4e...433 Tusen takk! Jeg har jo mer enn 80 stp fra en bachelor jeg begynte på og 40 til sammen fra to forskjellige studier, men som er innenfor det samme feltet. Men aner ikke om det vil telle. Tror jeg må ta kontakt med en studierådgiver og få hjelp til å pusle sammen dette her.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 9 timer siden, Skyskraper skrev: Det finnes ingen nasjonal samleside over alle studiepoeng du har tatt gjennom tidene. Du må logge inn på StudentWeb-siden til hver instutisjon du har studert. Mottok du studielån da du studerte kan du eventuelt finne en oversikt over rapporterte studiepoeng hos Lånekassen. Du trenger ikke å ha mottatt studielån heller, høyskoler/universiteter rapporterer alle studiepoeng til Lånekassen uansett. Anonymkode: 067b5...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå