Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fjernet grunnet mulighet for gjenkjenning. 

Endret av kakedeig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hva «førsterett på ferie» har å gjøre med dette. Har aldri hørt om at ferien fordeles etter ansiennitet. 

Anonymkode: 1907f...802

• Liker 19
Skrevet

Den som gjør best jobb skal ha høyest lønn. Utdanning skal gi ekstra lønn hvis det er relevant for jobben. Ferie skal være likt for alle og over tid skal alle være nødt til å tape eller vinne. Ansiennitet skal ikke ha betydning for ferielista.

Anonymkode: ef3c9...18a

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva «førsterett på ferie» har å gjøre med dette. Har aldri hørt om at ferien fordeles etter ansiennitet. 

Anonymkode: 1907f...802

Ikke nødvendigvis, men du skjønner nok hva jeg mener. Er for eksempel ikke ekstrahjelpene som får ferie først. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som gjør best jobb skal ha høyest lønn. Utdanning skal gi ekstra lønn hvis det er relevant for jobben. Ferie skal være likt for alle og over tid skal alle være nødt til å tape eller vinne. Ansiennitet skal ikke ha betydning for ferielista.

Hva bør avgjøre hvem som får ferie først når begge ønsker ferie samtidig? 

Skrevet
1 minutt siden, kakedeig skrev:

Da ser man på hvem andre som er på jobb på det tidspunktet og hvem av dere som vil passe best og hvem som kan unnværes.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, kakedeig skrev:

Loddtrekning kanskje? Nei, jeg vet ikke. Mange har førstemann til mølla prinsippet, mens andre fordeler mer rettferdig at de som f.eks hadde fri julaften i fjor må jobbe i år, og de som hadde 3 uker fri i juli får ikke det i år hvis noen andre ønsker det og ikke fikk det i fjor osv. 

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen egentlig, er det slik at du går på skole og derfor har trappet ned og kollegaen med ikke-relevant utdannelse fikk 100% (noe du i utgangspunktet ikke kunne uansett på grunn av skolen)? 

Lønn er individuelt og forhandles ofte mellom ansatt og ledelse, og hva andre tjener er egentlig ikke din sak. Hvis du mener du er for lavt lønnet ville jeg tatt det med sjefen :)  

• Liker 1
Skrevet

I helsevesenet er det feks vanlig å dele ferien inn i puljer. Også får man første og andre del annenhvert år. 

Skrevet

Jeg jobber i varehandelen, og hos oss er det kotyme at de som jobber 100% prioriteres ved valg av ferie og ved lønnsøkning. Synes ikke det er helt unaturlig 

Anonymkode: 8276c...0d8

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, kakedeig skrev:

Da snakker man sammen. Men det er sjefen som bestemmer.

• Liker 5
Skrevet

Om dere ikke kan ta ferie samtidig, så synes jeg den som jobber 100% får ferie når vedkommende har bedt om det. Men det er jo opp til sjefen å avgjøre det.

Anonymkode: 90806...59e

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, kakedeig skrev:

I alle fall ikke utdanning og ansiennitet.

Anonymkode: 21922...d75

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...