Gå til innhold

Sex etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det de første gangene å ha sex etter fødsel? 

Jeg og samboer skal prøve til helgen, er 6 uker siden fødsel. Savner å ha samleie , men kjenner jeg gruer meg veeeldig etter en tøff fødsel, føler meg litt traumatisert av tanken på at noe skal opp dit igjen 🙈🤯

Anonymkode: 2fb0b...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn følte jeg det også. Hadde ikke sex før 8 mnd etter fødsel. Var helt nedkjørt av kronisk søvnmangel, sov knapt om natta pga ungen våknet nesten hver time og skreik osv.

Da vi omsider prøvde, fikk vi den knapt inn. Jeg var i alle fall ikke blitt noe videre etter en barnefødsel, fant vi ut, og strevde en stund før vi fikk den inn. Det var en lunken opplevelse og ikke helt som før. Jeg var vel rett og slett for tappet for energi og søvn.

Anonymkode: a7ff2...3a0

• Liker 1
Gjest Frøken Diamant
Skrevet

For meg gikk det helt fint.Grudde meg litt men det var ikke noe forskjell på før og etter fødsel utenom at jeg føltes trangere.

Bare slapp godt av så går det nok greit😊

Skrevet

Første gang etter barn nr 2, var det vondt. Mannen sa: her er det hvertfall trangt nok!! (Hadde blitt klippet og sydd)

Gikk seg til etterhvert. 

Anonymkode: bdcba...ebb

Skrevet

Hva er greia med alle damer som har blitt jomfrutrang etter fødsel? Min erfaring er helt motsatt, så tror det er mye skrønehistorier ute å går.

Anonymkode: 6bbd2...03b

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med alle damer som har blitt jomfrutrang etter fødsel? Min erfaring er helt motsatt, så tror det er mye skrønehistorier ute å går.

Tenker det samme. Altså, mye mulig at den aller ytterste åpningen kan være noe trangere helt til å begynne med etter fødsel, dersom man har blitt sydd, eller gått mange måneder uten sex, men selve vaginaen..der sier det seg jo egentlig selv at denne umulig kan bli TRANGERE etter en fødsel..? Noen må gjerne vise til en kilde om jeg tar feil, men dette høres jo helt snålt ut. I mitt hode sier det seg heller selv at vaginaen i de fleste tilfeller vil bli litt utvida etter en fødsel. 

Anonymkode: c0817...bb0

• Liker 5
Skrevet

Etter 5 uker, det var sårt og vondt. Var veldig trangt, og jeg klarte over hodet ikke bli kåt pga var så nervøs for tilstanden der nede. Men vi fikk med mye jobb pressa den inn et par ganger - og 3 dager senere var det en helt annen opplevelse :) 

Men, jeg har alltid vært sånn. Når det er lenge siden sist, er det så trangt at penis må trykkes inn omtrent med makt - det er vondt som faen - og så et par dager etterpå fungerer det utmerket :fnise: Mannen min sa bare «alt ved det normale da, altså» etter første samleie etter fødsel ;) 

Anonymkode: 489e0...986

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det samme. Altså, mye mulig at den aller ytterste åpningen kan være noe trangere helt til å begynne med etter fødsel, dersom man har blitt sydd, eller gått mange måneder uten sex, men selve vaginaen..der sier det seg jo egentlig selv at denne umulig kan bli TRANGERE etter en fødsel..? Noen må gjerne vise til en kilde om jeg tar feil, men dette høres jo helt snålt ut. I mitt hode sier det seg heller selv at vaginaen i de fleste tilfeller vil bli litt utvida etter en fødsel. 

Til opplysning så revner mange innvendig også, og blir da selvfølgelig også sydd innvendig i tillegg til utvendig rundt selve åpningen. Så det er ikke unormalt å bli trangere hele veien hvis man måtte sy en del 

Anonymkode: a42e4...e02

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kanskje heldig, men har en mann som er kåt på meg uansett "tilstanden der nede". Han var kåt på meg kort tid før fødsel, og han var kåt på meg kort tid etter. Det eneste jeg tenkte på var at det kunne bli sårt. Etter første fødsel var det det en stund, men det løste seg fint med tålmodighet og masse fuktighet. Etter andre fødsel var det ikke noe problem.

Anonymkode: 424a0...0cd

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på! Kan ikke forestille meg at en kan bli trangere etter fødsel selv om man blir sydd. Mulig uforandra, men trangere?! Tror heller det er ønsketenkning og at mannen drar en hvit løgn for å være snill. Og til dere som drar sjalusikortet: Ja, jeg er sjalu visst det over all formodning skulle være sant, men tror ikke på det alikavel. 😉

Kvinne, født 2 barn

Anonymkode: 2bb69...259

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er damer som har revnet ved fødselen og som er blitt sydd igjen. Det er altså ikke snakk om naturlig tranghet, men påsydd sådan. Jeg tror de fleste ville ha foretrukket å ha blitt litt videre, men sluppet sying, som har flere mindre gunstige bivirkninger.

Anonymkode: 7e02c...e24

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på! Kan ikke forestille meg at en kan bli trangere etter fødsel selv om man blir sydd. Mulig uforandra, men trangere?! Tror heller det er ønsketenkning og at mannen drar en hvit løgn for å være snill. Og til dere som drar sjalusikortet: Ja, jeg er sjalu visst det over all formodning skulle være sant, men tror ikke på det alikavel. 😉

Kvinne, født 2 barn

Jeg som skrev over her, glemte å svare HI på spørsmålet! Det er greit å ikke ha altfor høye forventninger første gangen etter. Derfor tror jeg ikke det er til så mye trøst/ hjelp med alle som skriver at de er blitt trangere også opplever en kanskje det motsatte og føler noe er galt med en. Det kan jo selvsagt være at man ikke er blitt  videre og da er du heldig, men greit å høre på erfaringer fra de som har opplevd det motsatte. Nå det er sagt så er det viktig å få med at sexen vår har blitt bedre etterpå, faktisk! Er blitt flinkere til å gjøre knipeøvelser og er derfor i bedre kontakt med underlivet. Pluss at en tenker at en gjerne må kompensere og blir mer kreative. Spurte mannen min rett ut om ærlig svar og da var det nettopp dette som var svaret. Ja, litt videre, men bedre sex:-D 

Skrevet

Prøvde et halvt år etter fødsel, men måtte gi opp pga smerter i arrvevet. Ble måde klipt og revnet dypt innvendig. Sånn halvannet åt etter fødsel så var det Ok igjen. Sexlivet kan ikke sammenlignes med før fødsel dessverre:( Jeg har blitt merkbart videre innvendig og trangere i åpningen grunnet syingen.:(

Anonymkode: 1c5b3...b2b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne, født 2 barn

Hva er det for noe sprøyt? Det er jo ikke sånn at jeg trengte mannen for å fortelle meg hvor trangt jeg følte at MITT underliv var! Eier du ikke følelser der nede selv og kan kjenne forskjell eller om det er trangt eller vid? Må du ha mannen til å fortelle deg det?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sydd innvendig. Jeg er mer åpen i selve åpningen, men trangere inni pga arrvev..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er damer som har revnet ved fødselen og som er blitt sydd igjen. Det er altså ikke snakk om naturlig tranghet, men påsydd sådan. Jeg tror de fleste ville ha foretrukket å ha blitt litt videre, men sluppet sying, som har flere mindre gunstige bivirkninger.

Anonymkode: 7e02c...e24

Nettopp! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for noe sprøyt? Det er jo ikke sånn at jeg trengte mannen for å fortelle meg hvor trangt jeg følte at MITT underliv var! Eier du ikke følelser der nede selv og kan kjenne forskjell eller om det er trangt eller vid? Må du ha mannen til å fortelle deg det?

For å svare på spørsmålene dine først. Jo, jeg eier følelser der nede og jeg må ikke ha mannen min til å fortelle det! Jeg følte meg videre og var veldig usikker på meg selv og lurte på om det satt mest i hode eller om det var merkbart videre. At jeg blei videre hadde han holdt kjeft om, om jeg ikke hadde spurt han rett ut! Vi hadde en fin og åpen prat om det, og han bekreftet at jeg var litt videre men at det brydde han seg ikke så veldig om. Det er så mange andre aspekter i sexlivet som er viktigere for oss! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...