AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Jeg har bipolar lidelse 2. Jeg har tatt en bachelor utdannelse der jeg ikke finner jobb dessverre har flytter på meg lenger i nord, men det ble for tøft i lengden. Nå er jeg på utkikk etter en ny utdannelse pga ingen jobbmuligheter og at jeg ikke trives med selve yrket. Jeg husker at jeg sto på underveis i studiet fordi jeg blant annet hadde droppet et annet studie før. Jeg ville ikke gjøre den samme feilen to ganger og helst ikke nå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fremover. Jeg har tenkt mye på sosionom, der jeg kan jeg jobbe med unge på skole, som miljøterapeut og på flyktningstjenesten. Jeg har også sett på studie innholdet og det virker virkelig spennende. Men så.. jeg Er veldig usikker på jobbmulighetene som finnes. Er det noen sosionomer der ut som kan fortelle litt ? Er det lurt for meg å ta en slikt yrket der det kreves mye psykisk ? Jeg har også tenkt på barnehage lærer. Men, der igjen. Er det lurt ? Som dere leser er jeg helt usikker. Jeg aner ikke hva som er lurt å velge fordi jeg er bipolar og jeg føler det på en måte stopper meg fordi jeg må ta hensyn til psyken min. Jeg har hatt diagnosen i fem år, og det har vært noen nedturer dessverre. Er det noen yrker som passer en som liker å jobbe med andre, samt en rolig hverdag hvor jeg kan ha en stabil jobb og døgnrytme ? Og kanskje der lønnen ikke er så dårlig heller ? Anonymkode: 00b89...6dc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Jeg er også bipolar II og er ganske jevn pga medisiner. Har du funnet medisiner som fungerer for deg, og med riktig dose? Medisinering har mye å si når man er bipolar. Det samme gjør stabilitet og døgnrytme. En annen ting jeg har hørt, og erfart selv, er at man blir mer stabil med alderen. Om det er biologisk eller fordi man lærer seg å leve med sykdommen, vet jeg ikke. Uansett tenker jeg at du bør velge yrke etter ferdigheter og trivsel, mer enn å begrense seg pga sykdom. Det eneste jeg ville hatt i bakhodet er om du er sårbar for stress, da tenker jeg på om du kjenner triggerene dine? Anonymkode: c08fc...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå