AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Jeg ble sykemeldt 5 desemeber. Har enda ikke hørt noe fra nav om sykepengene mine. Får derfor ikke inn lønn nå den 12, fordi jeg ikke har fast jobb. Altså helt krise. Jeg har husleie og alt som skal betales. Hvor lang tid tok det for deg før sykepengene ble behandlet? Anonymkode: 73220...d36
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Sikker på at du og/eller arbeidsgiver har meldt inn det dere skal til NAV? Ring NAV i morgen og sjekk. Anonymkode: 6ff46...abe
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Du kan sjekke saksbehandlingstid for ditt fylke på NAV.no. Var du i jobb like før du ble sykemeldt? Har du sendt inn nødvendige papirer? Anonymkode: 60b26...582
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 Alt dette skal stå på din side på nav.no Anonymkode: 38f1a...108
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Du må sende inn sykemelding til arbeidsgiver, sende inn søknad om sykepenger, og sjekke at arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger. Under saksoversikten på ditt nav skal du finne inntektsskjema om det er mottatt. Fra de har fått inntektsskjema er det saksbehandlingstid - sjekk nav. Vanligvis ca 2 uker til det blir lagt til utbetaling. Så har du de på konto ca en uke etter dette. Anonymkode: 68bb9...c9b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 Nav er helt ubrukelige, for ting tar evigheter før man faktisk får penger. Vi bidrar til samfunnet men får ingenting tilbake. Innvandrere som kommer til Norge får faktisk mer goder enn oss. En skam. Anonymkode: 26964...d95
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Utbetalinger/Utbetalingsdatoer%2C+feriepenger+og+skattetrekk?kap=499628 Anonymkode: 6b740...e81
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 Østfold har pr dags dato 4 uker vet jeg. Anonymkode: c244c...112
applestories Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må sende inn sykemelding til arbeidsgiver, sende inn søknad om sykepenger, og sjekke at arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger. Under saksoversikten på ditt nav skal du finne inntektsskjema om det er mottatt. Fra de har fått inntektsskjema er det saksbehandlingstid - sjekk nav. Vanligvis ca 2 uker til det blir lagt til utbetaling. Så har du de på konto ca en uke etter dette. Anonymkode: 68bb9...c9b Kom gjerne med tilbakemelding på om dette er gjort. Dersom du er registrert med flere arbeidsforhold, må du ha inntektsopplysninger fra alle selv om du ikke er sykmeldt fra alle. Mange arbeidsgivere glemmer, eller lar bare være, å fjerne ansatte fra lister når de slutter. Om du har gjort alt over ville jeg ringt i morgen for å høre hva som mangler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå