Gå til innhold

Forbrenning!

Fremhevede innlegg

Skrevet

forbrenner en mere når en svetter ved trening?hvordan er det der egentlig, bare lurer:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja,det lurer jeg også på .Blir bare rød som en hummer ,og ikke svette...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen sammenheng. Mengden man svetter varierer fra person til person, og også i ulike perioder. Selv svetter jeg veldig lett når jeg trener, også når jeg ikke trener veldig hardt, så jeg tror ikke det har noe å si.

Men det føles selvsagt godt! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Sveting og forbrenning har ikke noe med hverandre å gjøre!

Skrevet

aner ikke om det har noen sammenheng mellom svetting og forbrenning, men det er vel logisk at når man svetter mer, så mister man mer vann og det synes på vekta.

ser du på storslankere så går de gjerne mye ned i starten, det er visstnok pga at de mister mye vann i starten.

så de går altså ned i vekt, men det betyr ikke nødvendigvis at de reduserer fettprosenten.

Skrevet
aner ikke om det har noen sammenheng mellom svetting og forbrenning, men det er vel logisk at når man svetter mer, så mister man mer vann og det synes på vekta.

ser du på storslankere så går de gjerne mye ned i starten, det er visstnok pga at de mister mye vann i starten.

så de går altså ned i vekt, men det betyr ikke nødvendigvis at de reduserer fettprosenten.

Nettopp

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ofte slik at veltrente svetter lettere enn utrente? Og man forbrenner mer jo mer man veier. Så det kan ikke være noe direkte sammenheng der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ganske veltrent jeg, og svetter lite. Bortsett fra hodet; der renner det.

Skrevet

Svetting er ikke direkte knyttet til forbrenning nei. Det stemmer ofte at man svetter mer jo bedre fysisk form man er i. Det er selvsagt individuelt, men de fleste vil nok oppdage at de svetter mer når de har blitt i skikkelig god form enn det de gjorde når de begynte å trene. Det har jo også sammenheng med at jo bedre form man er i, jo mer energi har man å gi i en økt. Så man vil jo også forbrenne mer pr. økt jo bedre form man er i fordi man da bruker mer energi (forutsatt at man tar ut den energien man har da).

Skrevet

Årsaken til at man svetter fortere når man er i god form er at kroppen venner seg til å kvitte seg raskt med varme - svetter. Tror ikke dette er i sammenheng med forbrenning, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...