heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #41 Skrevet 7. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Du skal på videregående til høsten? Hvilken skole, eventuelt? Denne hadde vært midt i blinken for deg: https://hartvig-nissen.vgs.no/fagtilbud/mdd/generell-informasjon/ Anonymkode: e4318...bef Ja har tenkt til å begnne på Nissen og det er ikke alt for høyt karkter snitt! Men foreldrene min støtter ikke det:/
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #42 Skrevet 7. februar 2019 Du kan helt fint gå musikk, dans, drama på videregående og bli lege senere. Lov dem at du skal fokusere hardt og få gode karakterer. Etter det kan du bare ta opp fagene du mangler senere. Mange, mange av de som studerer medisin må ta opp fag uansett. Anonymkode: 3c168...8ec 1
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #43 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du gode karakterer er forøvrig Edvard Munch vgs "eliteskolen" i Oslo når det gjelder musikk, dans, drama. Anonymkode: 3c168...8ec Har Edvart Munch Musikk, drama og dans linje?
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #44 Skrevet 7. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Du kan helt fint gå musikk, dans, drama på videregående og bli lege senere. Lov dem at du skal fokusere hardt og få gode karakterer. Etter det kan du bare ta opp fagene du mangler senere. Mange, mange av de som studerer medisin må ta opp fag uansett. Anonymkode: 3c168...8ec Åååå så bra! Så man får fortsatt boilogi og litt sånt på skolen?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #45 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, heiheihaha skrev: Har Edvart Munch Musikk, drama og dans linje? Ja, skolen er spesialisert på det. De har også overtatt balettlinjen. Da kan du også bli med på revy, de produserer veldig gode revyer. Det er veldig god erfaring som ser bra ut på CV. Anonymkode: 3c168...8ec
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #46 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du må jo huske på at om du gjør feil fram for kamera så koster det penger. Opptak koster jo. Og se på manus kan jo hvermansen også gjøre. Men som nevnt så må du søke deg til teaterlinja eller teaterskole. Anonymkode: 96974...076 Jaja men da er det mulig ågjøre feil hvis du skjønner
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #47 Skrevet 7. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Ja, skolen er spesialisert på det. De har også overtatt balettlinjen. Da kan du også bli med på revy, de produserer veldig gode revyer. Det er veldig god erfaring som ser bra ut på CV. Anonymkode: 3c168...8ec Ååå så bra! Vet du hva snitett for å komme inn er?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #48 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, heiheihaha skrev: Åååå så bra! Så man får fortsatt boilogi og litt sånt på skolen? Det kan godt hende du får ta T og R matte i hvert fall, kanskje flere også. Hvis ikke tar du de som privatist senere. Kanskje blir foreldrene dine mer positive til at du går på noe du trives med hvis du lover å jobbe kjempe hardt for å få gode karakterer. 1 minutt siden, heiheihaha skrev: Ååå så bra! Vet du hva snitett for å komme inn er? Det er ganske høyt. De legger vel ut en liste hvert år. Du må også på opptaksprøve for å komme inn. https://www.oslo.kommune.no/getfile.php/13140593/Innhold/Skole og utdanning/Nedre poenggrense per skole%2C Vg1.pdf Anonymkode: 3c168...8ec
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #49 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kan godt hende du får ta T og R matte i hvert fall, kanskje flere også. Hvis ikke tar du de som privatist senere. Kanskje blir foreldrene dine mer positive til at du går på noe du trives med hvis du lover å jobbe kjempe hardt for å få gode karakterer. Det er ganske høyt. De legger vel ut en liste hvert år. Du må også på opptaksprøve for å komme inn. https://www.oslo.kommune.no/getfile.php/13140593/Innhold/Skole og utdanning/Nedre poenggrense per skole%2C Vg1.pdf Anonymkode: 3c168...8ec Men hva skal jeg gjøre om jeg ikke kommer inn?:/ Og koster det penger å ta opp fag senere? Anonymkode: e25ef...fa6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #50 Skrevet 7. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal jeg gjøre om jeg ikke kommer inn?:/ Og koster det penger å ta opp fag senere? Anonymkode: e25ef...fa6 Du søker da på flere skoler. Du burde nok snakke med en veileder på skolen. Min mening er også at hvis du virkelig ikke vil bli lege så kommer du heller aldri til å klare å bli det. Anonymkode: 3c168...8ec
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #51 Skrevet 7. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Du søker da på flere skoler. Du burde nok snakke med en veileder på skolen. Min mening er også at hvis du virkelig ikke vil bli lege så kommer du heller aldri til å klare å bli det. Anonymkode: 3c168...8ec Ja, man må jobbe veldig hardt for å bli lege og er ikke akkurat så velidg motivert.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #53 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, heiheihaha skrev: Burde jeg dra til en sang pedagog? Begynner du på musikklinja så får du det. Hvis foreldrene dine vil betale så kan du jo det eller du kan starte i kor. Det vil også hjelpe mye. Anonymkode: 3c168...8ec
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #54 Skrevet 7. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Begynner du på musikklinja så får du det. Hvis foreldrene dine vil betale så kan du jo det eller du kan starte i kor. Det vil også hjelpe mye. Anonymkode: 3c168...8ec Okei takk!
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #55 Skrevet 7. februar 2019 Tror jeg skal søke på drama linjen til vgs og drive litt med musikk etter skolen så liksom dra til sangpedagog osv og selvfølgelig prøve å få en rolle i en fil eller serie
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #56 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, heiheihaha said: Tror jeg skal søke på drama linjen til vgs og drive litt med musikk etter skolen så liksom dra til sangpedagog osv og selvfølgelig prøve å få en rolle i en fil eller serie Synes forslaget om kor var en god idé. Se her f.eks. https://detnorskejentekor.no/om-oss/ Anonymkode: e4318...bef
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #57 Skrevet 7. februar 2019 Du kan jo også ta kontakt med castingsbyrå i Oslo, så kan det jo hende de kan bruke deg til statist eller kanskje reklamefilm. Anonymkode: 96974...076
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #58 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, heiheihaha skrev: Tror jeg skal søke på drama linjen til vgs og drive litt med musikk etter skolen så liksom dra til sangpedagog osv og selvfølgelig prøve å få en rolle i en fil eller serie Det høres fint ut. Du kan roe foreldrene dine med at du uansett får studiekompetanse og har mange muligheter senere. Siden du bor i Oslo kan du jo bli med i Trefoldighet jentekor, Det norske jentekor eller Oslo domkirkes ungdomskor eller et kor i din lokale kirke. Anonymkode: 3c168...8ec
heiheihaha Skrevet 7. februar 2019 #59 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan jo også ta kontakt med castingsbyrå i Oslo, så kan det jo hende de kan bruke deg til statist eller kanskje reklamefilm. Anonymkode: 96974...076 Hvordan kontakter jeg dem? Har du en mail adresse eller noe sånt?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #60 Skrevet 7. februar 2019 3 minutter siden, heiheihaha skrev: Hvordan kontakter jeg dem? Har du en mail adresse eller noe sånt? Bare å google casting Oslo så får du opp flere! Lykke til! Anonymkode: 96974...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå