Gå til innhold

Har så lyst til å bli skuespiller/ modell/sanger, men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg harr alltid og da mener jeg alltid hatt lyst til å bli enten skuespiller, modell eller sanger. Spiller litt piano og giutar og skriver sanger. Alle sier at jeg har så fin snag stemme. Alle sier også at jeg er så pen og burde bli modell. Jeg er også flink til å gråte/le på kommando og elsker å gjøre rolle spill. Men liker ikke theater. For mye press på at man ikke kan gjøre oe feil så liker bedre film eller serie hvor man kan spille inn flere ganger. Men hvordan får man en rolle i en film/serie? Eller hvordan blir man modell eller en sanger? Hvor begynner man liksom? Dette her er drømmen min og har altid hatt så lyst til å gjøre det. None som vet om hvordan man blir det? Er det noen jeg kan sende en mail til eller en nettside med auditions til roller til filmer? Og btw jeg er bare 16 år hvis det har noe å si.

Pls svar! Har veldig lyst til å bli skuespiller/modell/snager!!

Mvh M

Anonymkode: e25ef...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kontakte et modellbyrå og snakke med de? Det er jo en del seriøse der ute.

Anonymkode: b284a...6d7

• Liker 4
Skrevet

En jeg kjente bestemte seg for å bli berømt i tidlig i tenårene. Hun jobbet hardt mot målet, fortsatte med musikkundervisning, ble med på små lokale konserter og ble kjent i bygda. Så fortsatt hun på musikklinje på videregående, gjorde konserter i det små, fikk tilbud om platekontrakt og hjelp underveis, jobbet på små festivaler, stablet et lite band på bena, jobbet til hun ble litt småkjent i landet hun bodde i, ga ut plate, jobbet på litt større festivaler, flyttet til et annet land, fikk et nytt band, ga ut plate og ble faktisk verdensberømt.

Så enkelt kan det altså gjøres: er bare å jobbe mot målet, drive med musikk noen timer daglig, ta utdanning, jobbe steinhardt og målbevisst og har du både talent, vett til å være på riktig sted til riktig tid, en god dose flaks - så er det en liten sjanse for deg også. 

( Undertegnede er forresten flink til å synge og ble rådet til å satse litt i min tid, men visste at jeg ikke gadd alt arbeidet som kreves, samtidig som jeg hadde småbarn - det betød rett og slett ikke nok for meg å gjøre en karriere) 

Anonymkode: 28bae...1ff

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å kontakte et modellbyrå og snakke med de? Det er jo en del seriøse der ute.

Anonymkode: b284a...6d7

Kan jeg bre sende dem en mail? Og isåfall til hvem?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

En jeg kjente bestemte seg for å bli berømt i tidlig i tenårene. Hun jobbet hardt mot målet, fortsatte med musikkundervisning, ble med på små lokale konserter og ble kjent i bygda. Så fortsatt hun på musikklinje på videregående, gjorde konserter i det små, fikk tilbud om platekontrakt og hjelp underveis, jobbet på små festivaler, stablet et lite band på bena, jobbet til hun ble litt småkjent i landet hun bodde i, ga ut plate, jobbet på litt større festivaler, flyttet til et annet land, fikk et nytt band, ga ut plate og ble faktisk verdensberømt.

Så enkelt kan det altså gjøres: er bare å jobbe mot målet, drive med musikk noen timer daglig, ta utdanning, jobbe steinhardt og målbevisst og har du både talent, vett til å være på riktig sted til riktig tid, en god dose flaks - så er det en liten sjanse for deg også. 

( Undertegnede er forresten flink til å synge og ble rådet til å satse litt i min tid, men visste at jeg ikke gadd alt arbeidet som kreves, samtidig som jeg hadde småbarn - det betød rett og slett ikke nok for meg å gjøre en karriere) 

Anonymkode: 28bae...1ff

Men hvor er det man skal starte hvis det gir mining

Skrevet

Vil også si at jeg bor i Oslo.

-M

Skrevet

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: e4318...bef

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor i landet bor du?

Oslo

Skrevet

Hvor i landet bor du?

Ser at du svarte samtidig med meg. :)

Skrevet

Ser at du svarte samtidig med meg. :)

ja haha

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

ja haha

:)

Du kan jo begynne med å se litt på dette, hvis du ikke allerede har gjort det:

https://www.aktivioslo.no/modellbyraer/

• Liker 2
Skrevet

Er du høy da? Det holder ikke å være flink til å synge, du må være en artist. Du burde også bestemme deg for hvilken av disse du vil. For å få filmroller må du på casting. 

Anonymkode: 3c168...8ec

Skrevet

For å sjekke om du synger bra nok, så meld deg på en eller annen konkuranse som det er mange av på TV. Et eller annet sted må du jo begynne.
Søk deg inn på en teaterskole. Du finner flere på nettet.
Kontakt et modellbyrå. Finnes flere bare i Oslo.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil også si at jeg bor i Oslo.

-M

Spør moren din om hjelp.

Du er så ung at du må ikke finne på å begynne å lete alene. Det finnes svært mange useriøse der ute som vil utnytte deg på forskjellige måter. Bransjen har veldig mye lugubert. 

Uansett, søk deg først å fremst inn på musikklinja. Få moren din til å kontakte en god fotograf å få headshots så du har noe å ta med deg på audisions på reklamer og statistroller.  Ta på deg småkonserter i hjembygda. Etterhvert vil du få en cv som blir innholdsrik og du kan avansere. Men modellbyråer burde du holde deg unna, det er en billiard pene jenter der ute som vil bli modell. Omtrent en liten promille klarer å gjøre en karriere ut av det. Og det er som katalogmodell å sånne ting. Vil du slå Ann må du være noe annet enn bare pen og du må ha en voksen du stoler på i ryggen.

Anonymkode: e52bb...616

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du høy da? Det holder ikke å være flink til å synge, du må være en artist. Du burde også bestemme deg for hvilken av disse du vil. For å få filmroller må du på casting. 

Anonymkode: 3c168...8ec

Er ikke så veldig høy:/ Men har en "modell kropp" og man måikke være høy hvis man bare skal være kamera modell. Jeg tror jeg har mest lyst til å være med i film/serie. Men elsker også å synge og skrive sanger

Skrevet
2 minutter siden, Belima said:

For å sjekke om du synger bra nok, så meld deg på en eller annen konkuranse som det er mange av på TV. Et eller annet sted må du jo begynne.
Søk deg inn på en teaterskole. Du finner flere på nettet.
Kontakt et modellbyrå. Finnes flere bare i Oslo.

Vet ikke om jeg tør å melde meg på the voice og spnt. Er flaut hvis jeg ikke går videre også ser alle det... Koster theater skole mye?  Og er det liksom en skole etter skolen eller i sommeren eller er det en lije? Og vet du om noen modellbyråer?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør moren din om hjelp.

Du er så ung at du må ikke finne på å begynne å lete alene. Det finnes svært mange useriøse der ute som vil utnytte deg på forskjellige måter. Bransjen har veldig mye lugubert. 

Uansett, søk deg først å fremst inn på musikklinja. Få moren din til å kontakte en god fotograf å få headshots så du har noe å ta med deg på audisions på reklamer og statistroller.  Ta på deg småkonserter i hjembygda. Etterhvert vil du få en cv som blir innholdsrik og du kan avansere. Men modellbyråer burde du holde deg unna, det er en billiard pene jenter der ute som vil bli modell. Omtrent en liten promille klarer å gjøre en karriere ut av det. Og det er som katalogmodell å sånne ting. Vil du slå Ann må du være noe annet enn bare pen og du må ha en voksen du stoler på i ryggen.

Anonymkode: e52bb...616

Det eneste er at foreldrene mine ikke vill at jeg skal sattse på musikk eller skuespill.. De vil at jeg skal bli lege eller advokat men det vil ikke jeg. De sier at jeg er veldig flink osv men at det er veldig få somklarer det og at de ikke vil at jeg skal ta den sjnasen så de kommer ikke til å hjelpe meg.

Skrevet

I gruppa "Oppdrag innen film, tv, reklame og foto" på Facebook legges stadig ut små og litt større statist- og andre roller i kortfilm og reklame. Som regel også med et lite honorar. Her kan du søke på rollene ved å sende mail til det aktuelle byrået som annonserer jobben. Da trenger du som regel en liten tekst om deg selv, samt oppdaterte bilder (portrett og helfigur), men ikke nødvendigvis tidligere erfaring. Etter hvert får du en CV md jobber du har gjort, som du kan vise til for å få større jobber. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, mangolassie said:

I gruppa "Oppdrag innen film, tv, reklame og foto" på Facebook legges stadig ut små og litt større statist- og andre roller i kortfilm og reklame. Som regel også med et lite honorar. Her kan du søke på rollene ved å sende mail til det aktuelle byrået som annonserer jobben. Da trenger du som regel en liten tekst om deg selv, samt oppdaterte bilder (portrett og helfigur), men ikke nødvendigvis tidligere erfaring. Etter hvert får du en CV md jobber du har gjort, som du kan vise til for å få større jobber. 

Tusen takk!!!

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo sette deg på venteliste for Oslo teaterskole for skoleåret 2019/2020. Gå der ett par år, så søke deg til Statens teaterskole. Men det er nok vanskelig å komme inn, men verdt å prøve!

Anonymkode: 96974...076

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...