Gå til innhold

Mistet en stor bit av en tann! HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo dere! Jeg mistet plutselig en stor bit av tanna mi. Den skrelte liksom bare av, og nå er tanna mi kjempetynn. Jeg prøvde å ringe tannlegevakten men de hadde ikke mulighet, så nå må jeg vente.

Kan jeg ringe en tilfeldig tannlege i morgen og få time på dagen? eller må jeg bestille time som alle andre og vente? Hjelp....
Tørr ikke spise mer i kveld... og kan tanna mi dø siden jeg ikke får fikset det i kveld?

Anonymkode: 2dcfc...564

Skrevet

Hvis det gjør vondt så kan du få hastetime imorgen

• Liker 1
Skrevet

Det går fint å vente til i morgen, eller til neste uke, hvis en tannlege ikke har tid til å ta deg inn i morgen. 

Beskriv problemet når du ringer i morgen så vurderer de hvor fort du bør få behandling.

Anonymkode: fefc3...81d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukket av biter av flere tenner, og fått raskt time hos tannlegen min etterpå. Men det koster en del å reparere en ødelagt tann da.... de måtte lage en ny, et "skall" og sette oppå den gamle tanna (fortenner). Dette kostet 6000 pr tann. Jeg har brukket begge fortenene, til ulike tider og med noen år i mellom.

Anonymkode: 901f5...05a

• Liker 1
Skrevet

Det samme skjedde med meg tidligere i år, da ga tannlegen beskjed om at tannen allerede var død ved det punktet og måtte trekkes..

Anonymkode: da841...695

Skrevet

Du kan vente et par dager, mistet biter av tenner mange ganger og har aldri fått time dagen etter. 

Skrevet

Jeg brakk en gang halve fortanna av, tannlegen limte på noe plast veldig billig. Er 12 år siden og det holder enda. Null problem, tanna er sterk og. 

Anonymkode: e7e2c...fbc

Skrevet

Hvis det bare er igjen en flis, så er det ikke noe å redde, sannsynligvis. Så du kan trygt spise. Hvis det ikke er vondt, vel og merke. De lager en ny tann til deg. Tannlegen min bruker 3d-printer og ordner det samme dag (som jeg har time). Ca 6000 kr

Anonymkode: cd215...28e

Skrevet

Jeg betalte rundt 1500 for å fikse en brukket tann. Fikk time etter noen dager.

Anonymkode: ca947...0da

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det bare er igjen en flis, så er det ikke noe å redde, sannsynligvis. Så du kan trygt spise. Hvis det ikke er vondt, vel og merke. De lager en ny tann til deg. Tannlegen min bruker 3d-printer og ordner det samme dag (som jeg har time). Ca 6000 kr

3d printer... wow, skal si teknologien er fantastisk!

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde med meg tidligere i år, da ga tannlegen beskjed om at tannen allerede var død ved det punktet og måtte trekkes..

Anonymkode: da841...695

Wtf?? Så du tror den må trekkes?!

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en flis, men bare en bit. Når jeg smiler så vises hele tannen, det er altså bare baksiden av tannen som har mistet en bit. Som om tannen er skrelt av på langs. Så nå er tannen min veldig tynn. Tror du det kommer til å koste så mye? 6000 altså.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en flis, men bare en bit. Når jeg smiler så vises hele tannen, det er altså bare baksiden av tannen som har mistet en bit. Som om tannen er skrelt av på langs. Så nå er tannen min veldig tynn. Tror du det kommer til å koste så mye? 6000 altså.

Høres ikke sånn ut, de støper nok på et skall av plast eller noe. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke sånn ut, de støper nok på et skall av plast eller noe. 

Tusen takk for svar. Håper ikke det blir så dyrt. Får ringe tannlegen med en gang i morgen tidlig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Håper ikke det blir så dyrt. Får ringe tannlegen med en gang i morgen tidlig. 

Lykke til, dette ordner seg nok!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring tannlegen i morgen, beskriv situasjonen og fortell at du er bekymret.

Her inne er det mange bastante påstander og prisanslag basert på egenerfaring på en egenopplevd problemstilling, som slett ikke trenger å være identisk til din. 

Ingen, ikke tannlegen en gang, kan diagnostisere eller si noe om pris uten faktisk å ha undersøkt tannen.

Anonymkode: 36557...390

• Liker 4
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, dette ordner seg nok!

Tusen takk :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring tannlegen i morgen, beskriv situasjonen og fortell at du er bekymret.

Her inne er det mange bastante påstander og prisanslag basert på egenerfaring på en egenopplevd problemstilling, som slett ikke trenger å være identisk til din. 

Ingen, ikke tannlegen en gang, kan diagnostisere eller si noe om pris uten faktisk å ha undersøkt tannen.

Ja det er helt sant. Skal ringe tannlegen i morgen og forklare meg.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helt sant. Skal ringe tannlegen i morgen og forklare meg.

Glemte å si at du bør ringe med en gang de åpner, da er det større sannsynlighet for at du får komme til. Mange har en såkalt akutt-time åpen i timeboken, men for å få den gjelder først-til-mølla-prinsippet. Da hjelper det lite å ringe utpå dagen.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si at du bør ringe med en gang de åpner, da er det større sannsynlighet for at du får komme til. Mange har en såkalt akutt-time åpen i timeboken, men for å få den gjelder først-til-mølla-prinsippet. Da hjelper det lite å ringe utpå dagen.

Tusen takk for tipset. Da ringer jeg klokken 08.

Skrevet

Lykke til! Jeg knakk av en del av en tann på lørdag og ringte mandag morgen (ingen smerter så ringte aldri tannlegevakta). Han ordnet opp og jeg betalte ikke mye for det, fikk dog litt studentrabatt mener jeg å huske. 

Anonymkode: 3c274...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...