Gå til innhold

ferie og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det skjedd for dere at dere har byttet om på samvær pga ferie og praktiske årsaker, eller er samvær (uten kontrakt/avtale) låst? 

Anonymkode: 1e3ca...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vi

Skrevet

Ja, her har alle vært fleksible alle veier!

Skrevet

Fleksible 

Anonymkode: a6e48...920

Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Vi er fleksible året rundt og hjelper hverandre så godt vi kan.Prøver alltid å tenke på barnas beste så langt det lar seg gjøre😊

Skrevet

det er veldig nytt for oss med samvær, og BF har i tilleg fått flere barn og tatt til seg barn som viste seg og ikke være hans likevel, disse har samvær med sine fedre også. så det som jeg lurer også litt på er at, pga de andre barna og deres samvær, må jeg og vårt barn alltid følge de andre med nye kona hans. hvis det i så fall er uaktuelt for BF og bytte helg, vil det ødelegge store deler av barnets ferie. da hele ferien går ut på og møte klassevenner på tvers av landet fra skolen han sluttet på sommeren 2018. vi blir borte kun halve ferien da barnets venner drar selv på ferie i slutten av vår ferie. 

hvis han ikke godtar helgebytte og barnet velger sine venner, kan jeg da si at da må samvær utsettes til neste fastsatte helg? eller trumfer far dette. vi er bare i en prøveperiode med samvær. ikke fvk eller barnevern innvolvert. barnet er 11 år og begynte med samvær for 6 mnd siden  første gang igjennom disse 11 årene. 

selv føler jeg at barnet her kan få avgjøre, men.. hvis BF skulle slå seg vrang??

Gjest BearMama
Skrevet

Begynn med å ta en prat med barnefar og om hva barnet ønsker. Om dere ikke klarer å løse de selv så tar dere et møte med FK.

Skrevet

her er vi felksible. men avtaler feriene i god tid i forveien. Men grunnlaget for ferieavviklingen ligger i samværsavtalen (som alle må ha, dere har da vel vært til mekling??) og det følges alltid (antall dager og uker og hvordan ferier og jul/påske fordeles). og jeg må innrømme at jeg er mindre fleksibel når det kommer spørsmål om å endre på noe nå, etter at faren tok seg til rette i ferien i fjor, og bestilte flybiletter til ferie med retur som var langt inne i min ferieuke med ungene uten at jeg hadde samtykket. (hører meg til historien at den som har vært fleksibel og tilpasset seg tidligere også har vært meg... Lite motsatt vei.)

Anonymkode: 23208...4b2

Skrevet

det løste seg helt ok. BF  ville ikke. eller kunne ikke bytte men venter heller til neste samværshelg. altså hopper over den som kommer. barnet ønsket det selv også da ferien betydde mere for barnet. var skikkelig redd for et leven. men det ble det ikke. som tidligere nevnt. vi har ingen avtale. for på de ti årene som vi haf vert til mekling før har BF aldri møtt opp

Skrevet

Vi er helt fleksible. 

Anonymkode: 2edbc...ab3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det løste seg helt ok. BF  ville ikke. eller kunne ikke bytte men venter heller til neste samværshelg. altså hopper over den som kommer. barnet ønsket det selv også da ferien betydde mere for barnet. var skikkelig redd for et leven. men det ble det ikke. som tidligere nevnt. vi har ingen avtale. for på de ti årene som vi haf vert til mekling før har BF aldri møtt opp

Hvis dere ikke har en avtale, så er det vel ikke behov for å bytte helg heller? Da kan barnet tilpasse mer selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...