Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Vet ikke hvordan man pleier å gjøre det.. Men.. Har invitert 44 stk til middag. Trodde det var vanlig at alle etterpå ble med på kaffe, så er alle med på festen?
Gjest Bellatrix Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Det er det, men noen inviterer også noen til bare å komme til kaffe/fest.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 vi skal ha ca 35 til middag kl 1630 og ca 20 til kake kaffe avec kl 2000 tror dere det går bra? med tanke på tidspunkt?
Trampe Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 vi skal ikke dele middag og kaffe, det kommer mange gjester utenbys fra - og de må nesten få middag de også... jannemm: Du tror ikke det blir litt knapt med tid da? Skal du ha samme lokale til middag og kaffe - alt må jo ryddes og pyntes på nytt igjen til kaffen,eller? Har du et annet lokale til kaffen og festen kan det bli stress med å reise mellom. En middag kan ta veldig lang tid hvis det er mange taler osv... Jeg ville beregnet mer tid enn du har gjort. Bestandig greit å ha litt tid til overs fremfor å stresse! Det kan være godt med en liten halvtime alene etter middag før kaffen - for å hvile slitne brudeskoføtter
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 vi skal ha ca 35 til middag kl 1630 og ca 20 til kake kaffe avec kl 2000 tror dere det går bra? med tanke på tidspunkt? Ja, tror det går bra Har lest mange har middag i 16 tiden, og kaffe kl 20 Men hvem er ikke invitert til kaffe & fest? Foreldre og slekt? Vurderer å kutte ned jeg, for blir så dyrt med drikke...
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #6 Skrevet 10. april 2005 Hvordan gjør vi det, hvis vi vil ha noen til kaffe og fest men ikke alle. Kan ikke si rett ut; dere er ikke invitert på fest etterpå..... :oops: Skrive klart i invitasjonen? Uff..
tommeline Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Mener du å bare invitere gjester til kun middag, og at de ikke får være med på kaffe og fest etterpå? Har aldri hørt om noen som har gjort det slik, og ville reagert på å bli invitert i kun middag og så måtte gå fra resten av festen.
Gjest Xavia Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Har invitert 44 stk til middag. Har du invitert allerede nå? Før kirka er booket?
Trampe Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Det blir vanskelig det... Skriv klart i invitasjonen, og forklar dem når du snakker med dem hvorfor du har gjort som du har gjort. De aller fleste vil vel skjønne det...?
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #10 Skrevet 10. april 2005 Har du invitert allerede nå? Før kirka er booket? Nei, men skal invitere 44 stk. Kommer til å være bankerott om alle skal være med på festen. Men hvis det er uhøflig å ikke be alle på festen, få vi heller ta litt betalt for alkoholen, ellers blir det svindyrt... :-x
tommeline Skrevet 10. april 2005 #11 Skrevet 10. april 2005 Nei, men skal invitere 44 stk. Kommer til å være bankerott om alle skal være med på festen. Men hvis det er uhøflig å ikke be alle på festen, få vi heller ta litt betalt for alkoholen, ellers blir det svindyrt... :-x Jeg syns det høres ut som en bedre løsning. En annen løsning er å ha færre til middag og heller invitere flere til kaffe og fest etterpå. Man kan som regel drikke en del for det en treretters middag med drikke koster...
Gjest Miss.Chanel Skrevet 10. april 2005 #12 Skrevet 10. april 2005 vi har leid odd fellow med bartendere, servitører og kokker. de gjør ALT! så vi skal ikke dra derfra nei, har leid hele bygget. kaffe/fest gjestene kan ikke komme senere en 20:00 synes jeg! det blir for knapp tid! regner med middagen varer i 2 timer max! da er jeg lei ivertfall vi er ferdige i kirken kl.16 ca, da skal vi fotograferes. gjestene drar til odd fellow, der de blir tatt "hånd" om av personale, og får champagne etc... vi er vel der en time etter, og starter middag ca 1730 tenkte jeg.... eller er jeg helt på jordet?
Minerva Grey Skrevet 10. april 2005 #13 Skrevet 10. april 2005 For å oppklare: Når folk skriver at de har 40 til middag og 20 til kaffe og fest, så mener de at de siste 20 kommer på festen i tillegg til de 40 middagsgjestene - med andre ord man blir 60 til kaffe og fest. Dette er en vanlig måte å gjøre det på da man ikke har råd til middag til alle sammen. Har aldri hørt om å invitere folk på middag men ikke på fest. Vet det har vært litt frem og tilbake med pristilbud på drikke for deg, men fikk ikke med meg endelig resultat - 800,- for bare drikke er helt urealistisk fra arrangørs side. Hvor mange av gjestene kommer til å drikke ti drinker av den litt dyre typen?!? Tre glass vin eller fem-seks øl kommer heller ikke i nærheten. Dersom du er bekymret over kostnaden er det andre alternativer: Du kan levere ut drikkebonger - 2-3 stykker pr. gjest - og la dem betale resten selv. Bare husk på å gjøre dem oppmerksomme på dette på forhånd, slik at de som vil har med seg penger! Du kan ha bar med betaling - samme som over, husk å gi beskjed på forhånd! De fleste har forståelse for at folk ikke har økonomi til å holde gratis bar, og har ikke problem med dette så lenge de har med seg penger selv. Dette kan også være en kjekk løsning dersom dere har familie/venner som har litt problemer med å styre seg når det kommer til alkohol - bedre å la folk betale enn å sitte med masete, overfulle folk som ødelegger kvelden for dere!
Gjest Miss.Chanel Skrevet 10. april 2005 #14 Skrevet 10. april 2005 og vi har nermeste familie og venner til middag ca 35 stk. 20 venner og slikt til fest , kake , kaffe med avec etc...
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #15 Skrevet 10. april 2005 For å oppklare: Når folk skriver at de har 40 til middag og 20 til kaffe og fest, så mener de at de siste 20 kommer på festen i tillegg til de 40 middagsgjestene - med andre ord man blir 60 til kaffe og fest. Dette er en vanlig måte å gjøre det på da man ikke har råd til middag til alle sammen. Har aldri hørt om å invitere folk på middag men ikke på fest. Vet det har vært litt frem og tilbake med pristilbud på drikke for deg, men fikk ikke med meg endelig resultat - 800,- for bare drikke er helt urealistisk fra arrangørs side. Hvor mange av gjestene kommer til å drikke ti drinker av den litt dyre typen?!? Tre glass vin eller fem-seks øl kommer heller ikke i nærheten. Dersom du er bekymret over kostnaden er det andre alternativer: Du kan levere ut drikkebonger - 2-3 stykker pr. gjest - og la dem betale resten selv. Bare husk på å gjøre dem oppmerksomme på dette på forhånd, slik at de som vil har med seg penger! Du kan ha bar med betaling - samme som over, husk å gi beskjed på forhånd! De fleste har forståelse for at folk ikke har økonomi til å holde gratis bar, og har ikke problem med dette så lenge de har med seg penger selv. Dette kan også være en kjekk løsning dersom dere har familie/venner som har litt problemer med å styre seg når det kommer til alkohol - bedre å la folk betale enn å sitte med masete, overfulle folk som ødelegger kvelden for dere! Takk for svar Nååå ble jeg klokere
Gjest Miss.Chanel Skrevet 10. april 2005 #16 Skrevet 10. april 2005 Hvordan gjør vi det, hvis vi vil ha noen til kaffe og fest men ikke alle. Kan ikke si rett ut; dere er ikke invitert på fest etterpå..... :oops: Skrive klart i invitasjonen? Uff.. særeste jeg har hvert borti? da synes jeg dere burde droppe de gjestene til alt! kan ikke be folk å gå etter middag! det er uhørt!
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #17 Skrevet 10. april 2005 særeste jeg har hvert borti? da synes jeg dere burde droppe de gjestene til alt! kan ikke be folk å gå etter middag! det er uhørt! ja, trodde je også.. men misforstod andre her. vi skal be alle på festen også, men ha bonger - for ellers blir det for dyrt & noen av de som kommer blir alltid drita---
Gjest Madam Felle Skrevet 10. april 2005 #18 Skrevet 10. april 2005 Hvordan gjør vi det, hvis vi vil ha noen til kaffe og fest men ikke alle. Kan ikke si rett ut; dere er ikke invitert på fest etterpå..... :oops: Skrive klart i invitasjonen? Uff.. Du mener ikke alvor at du skal invitere noen til middag, men ikke til festen etterpå :o Da bør du invitere de du har økonomi til, og fjerne en god del fra gjestelisten. For det blir for dumt å jage gjestene etter middag. I alle fall i min verden Du bør enten redusere gjestelisten, eller invitere flere til kaffe, for middagen er også dyr.
Gjest gjesta Skrevet 10. april 2005 #19 Skrevet 10. april 2005 Du mener ikke alvor at du skal invitere noen til middag, men ikke til festen etterpå :o Da bør du invitere de du har økonomi til, og fjerne en god del fra gjestelisten. For det blir for dumt å jage gjestene etter middag. I alle fall i min verden Du bør enten redusere gjestelisten, eller invitere flere til kaffe, for middagen er også dyr. Les siste innlegget mitt ;)
Gjest Miss.Chanel Skrevet 10. april 2005 #20 Skrevet 10. april 2005 >Dark angel: annbefaler ODD FELLOW! 850; pr.pers inkl: velkommst champagne, 3 retters middag, kaffe og avec, FRI BAR! , blomsterdekorasjonene på bordet, rydding, utpakking og oppsetting av gavebord... 400; pr.pers for alt utenom middag, altså de gjestene som ikke er nær familie, men bare venner etc. knallpris!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå