Gå til innhold

2-åring nekter å ha hårstrikk i håret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håpløst. Sta jente på 2 år som har fått ganske langt hår nå, men hun nekter å ha håret satt opp, det eneste jeg får gjort er å ta på en hårklemme. Hun blir så sint og lei seg. Skal jeg tvinge henne liksom? Muligens et luksusproblem, men likevel. 

Anonymkode: ca85c...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde latt henne slippe 

Anonymkode: 692c1...51c

• Liker 6
Skrevet

Klipp det kortere.

• Liker 29
Skrevet

Må hun ha hårstrikk da? Hvis det er et problem hadde jeg kanskje bare klippet henne litt kortere framfor å tvinge gjennom noe.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal du tvinge henne til noe som ikke har en viktig hensikt?

• Liker 12
Skrevet

Hva med hårbånd? 

Anonymkode: 9d70f...43f

Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Hvorfor skal du tvinge henne til noe som ikke har en viktig hensikt?

Den viktige hensikten er vel at barnet ikke får masse hår i ansiktet og foran øynene. Ofte så klistrer håret seg fast i sukkerkinna vetu ;)

• Liker 4
Skrevet

Klipp henne kortere, så er problemet løst :) Skjønner ikke greia med at alle småjenter skal ha det tynne, pistrete lange håret som ofte er veldig upraktisk.

For the record, sier ikke at TS sin jente har pistrete hår, men ofte er det jo sånn på småbarn.

Anonymkode: 4c39b...61c

• Liker 28
Skrevet

Om det ikke plager henne selv så ville jeg bare latt det være. Jeg selv plages med hår i fjeset og tyr raskt til hårstrikket, mens mine to venninner anfekter det ikke i det hele tatt. Du kan jo spørre om hun vil klippe det, men vil hun ikke ville jeg latt det være. Evt. tilby flette i stedet? Kanskje hun synes det blir for stramt?

Anonymkode: 56e49...ff7

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes fortsatt oppsatt hår er grusomt, det strammer, og jeg får vondt i hodet av det. La ungen slippe!

Anonymkode: 22ced...18d

• Liker 11
Skrevet

Min datter nektet også hårstrikk og hadde derfor kort hår til hun begynte på skolen. Nå er hun 8 år og bruker hårstrikk etter eget ønske😅

Før vi klipte håret hendte deg jeg brukte de minste gummihårstrikkene for de fikk hun ikke så lett ut selv.

Anonymkode: e7b1b...f78

• Liker 2
Skrevet

Her har også jenta i huset nektet å ha noe i håret alle år. Det er greit det, men ved middag må hun bruke hårbøyle (eller liknende) for å unngå at håret havner i maten og maten i håret. 

Anonymkode: a254b...429

Skrevet

Klippe håret i en fasong som gjør at det er minst mulig i ansiktet og øynene. 

Flette håret- det strammer ikke på samme måte.

Hårbånd- finnes mange ulike

• Liker 3
Skrevet

Bolleklipp.

Anonymkode: 7e2c5...697

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke håpløst, tvert imot er det et problem de aller fleste guttemødre eliminerer enkelt😉

• Liker 4
Skrevet

Det er helt normalt. La henne bestemme selv.

Anbefaler kort hår med pannelugg!

Kjempepraktisk. Ingen strikkrig, ingen mat i håret, ingen floker, mindre å vaske og føne..

Anonymkode: a7744...1a6

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den viktige hensikten er vel at barnet ikke får masse hår i ansiktet og foran øynene. Ofte så klistrer håret seg fast i sukkerkinna vetu ;)

Og så? 

Anonymkode: 28e84...12e

Skrevet

Gi henne Valget ihvertfall. Flokete hår er  det verste som finnes, så hvis jentene mine  nekter meg å gre håret eller eller hvis det ikke er heøt nyvasket: ta håret i flette/strikk så girjeg dem valget. Kkippe håret i en litt kortere frisyre eller la mamma gre/sette i strikk. 

Funker hver gang, og den dagen dd velger hårklipp så er vi beredt på å dra til frisøren.

Anonymkode: 71ee2...19b

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om det ikke plager henne selv så ville jeg bare latt det være. Jeg selv plages med hår i fjeset og tyr raskt til hårstrikket, mens mine to venninner anfekter det ikke i det hele tatt. Du kan jo spørre om hun vil klippe det, men vil hun ikke ville jeg latt det være. Evt. tilby flette i stedet? Kanskje hun synes det blir for stramt?

Anonymkode: 56e49...ff7

Spørre en toåring om hun vil klippe det? Jeg dauer.. Dette er problemet med foreldre i dag.

Klipp henne i en praktisk bob. Ingen floker og ingen hårstrikk som lugger henne.

Anonymkode: 4b898...99e

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...