munichmachine59 Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Jeg har en "stedatter", altså en ung dame på 24 (jeg er snart 60) som kaller meg stepappa selv om hun har god kjødelig far som følger henne opp, men ikke på dette planet jeg nå skal snakke om. Vi har vært venner siden hun var 12 og jeg har hjulpet henne opp igjennom med sterk ADHD, som jeg selv har som er fellesnevneren. Jeg ser på henne som datteren jeg ikke fikk, da jeg selv er ufrivillig barnløs. Hun har vært lukket og har bare en god venninne. Jeg har hjulpet henne med skole og kurs tidligere uten resultat pga. ADHD. Men ifjor tok hun motet til seg og søkte på begrenset Examen Artium på 1 år. Hennes personlighet kom da tilsyne med en lærer som ga henne ekstra hjelp og oppmerksomhet utover det vanlige. Hun "våknet" og åpnet seg for denne læreren og han poengterte hennes eksotiske etternavn (mor fra Filippinene) Hun så dette som noe "spesielt" og falt for han "big time" Hun analyserer dette i senk og snakker om han hele tiden, ingen råd går dypt nok. Jeg forteller henne om personlighetens frekvenser og dype psykologiske sammenhenger og analyserer sammen med henne for å få til å se at dette er ubesvart "oppmerksomhet" Jeg kjenner psykologiens kjennetegn og dypereliggende kjerne i sjelens rike. Jeg er mann på alle vis, er selv bevisst på min egen utstråling, detaljert kroppsspråk og mentale tankeprosesser rundt dette med kontakt med det andre kjønn. Jeg søker i mitt indre for å finne fellesnevnere i kjærlighetens språk og kommer litt til kort her. Mitt ståsted er nesten 60 år gammelt og jeg sliter med å finne tilbake til mine ungdoms kilder for å se om jeg klarer finne svarene hun behøver. Hun og jeg er så tette at jeg føler hun som min datter, hennes spørsmål går helt ned til det seksuelle, men der klarer jeg å imøtegå henne da jeg ikke er stengt for feminine følelser. Vi menn har det, det er ikke alle som vil bekrefte dette. Men jeg bruker femininitet vekslende for å få napp på byen med stort hell. Dette er ikke skitne grep, men en bekreftelse på medmenneskelighet, empati, sympati og respekt for multikommunikasjon. Så jeg lurer på kvinnelige indre aspekter jeg kan ha oversett. Jeg har fullt register, har følt på det å være kvinne for noen år siden, da jeg tror jeg er biseksuell. Så dette vil ikke bli fremmed for meg, da jeg kan føle ganske mye, mye mer enn "vanlige" menn. Det har jeg fått bekreftet gjennom tre relativt lange forhold (10,7,5 år), de alle sa at de var tettere med meg enn andre de hadde. Hvorfor disse endte var vel min skyld. Nå trenger jeg en kvinnes touch på dette og svarer villig vekk på tilleggspørsmål. Det er så viktig at jeg ikke kan få konkretisert nok Takker på forhånd på innspill.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Jeg forstår ikke helt hva du vil med tråden. Anonymkode: 01226...8c3 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Hva er spørsmålet? Anonymkode: 9b887...164 3
munichmachine59 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2019 Spørsmålet er om en kvinne kan svare på hvordan jeg kan imøtegå henne og svare på hvorfor hun er i kjærlighetens rus, selv med bekreftet ubesvart. Hva er det jeg ikke ser? Hun har analysert det i senk og er tillogmed klar over avvisningen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Kanskje ditt problem er at dine poeng forsvinner i masse hippie-svada? Anonymkode: 6585a...de3 5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 Menn har en tendens til å skal løse alle problemer. Det er ikke alle problemer kvinner ønsker å få løst, men noen ganger bare få en bekreftelse på at, ja det er kjipt el. Slutt å løs alle problemene hennes. Hun må få erfare og lære av erfaringen sin. Hun er voksen. Anonymkode: ed110...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, munichmachine59 skrev: Spørsmålet er om en kvinne kan svare på hvordan jeg kan imøtegå henne og svare på hvorfor hun er i kjærlighetens rus, selv med bekreftet ubesvart. Hva er det jeg ikke ser? Hun har analysert det i senk og er tillogmed klar over avvisningen. Så enkelt kan det gjøres. Hva var alt det andre tullet du skreiv om?? Uansett, dette kan du ikke fortelle henne it av, hun må oppleve det selv. Vi har alle opplevd ubesvart kjærlighet, umulig kjærlighet og håpløs kjærlighet. Men, det eneste som har hjulpet oss videre fra disse forholdene er erfaring. Din datter må bare la dette gå sin gang, du kan ikke hjelpe henne ut av dette med ord. Du kan gjøre det enklere for henne og kanskje forkorte prosessen, men hun vil ikke la denne kjærligheten dø før hun er klar for det. Det må skje naturlig. Vær der for henne, vær ærlig og tydelig i dine observasjoner og meninger, men ikke forvent at hun skal komme seg videre før hun selv er klar for det. Og dette kan ta lang tid. Anonymkode: 6585a...de3 1
munichmachine59 Skrevet 7. februar 2019 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så enkelt kan det gjøres. Hva var alt det andre tullet du skreiv om?? Uansett, dette kan du ikke fortelle henne it av, hun må oppleve det selv. Vi har alle opplevd ubesvart kjærlighet, umulig kjærlighet og håpløs kjærlighet. Men, det eneste som har hjulpet oss videre fra disse forholdene er erfaring. Din datter må bare la dette gå sin gang, du kan ikke hjelpe henne ut av dette med ord. Du kan gjøre det enklere for henne og kanskje forkorte prosessen, men hun vil ikke la denne kjærligheten dø før hun er klar for det. Det må skje naturlig. Vær der for henne, vær ærlig og tydelig i dine observasjoner og meninger, men ikke forvent at hun skal komme seg videre før hun selv er klar for det. Og dette kan ta lang tid. Anonymkode: 6585a...de3 Takk for innspill, ja kanskje er dette en av de tingene som må "utvikle" seg selv. Det er bare så sårt å se henne slik. Jeg har selv noen slike, men jeg klarte å avslutte prosessene (21 og 38) før de eskalerte ut av proporsjoner. Da så jeg hva jeg falt for og kunne ta grep for dette. Da kunne jeg kontrollere selve "inngangsporten" til avstandsforelskelse. Dette har jeg fortalt henne, for døve ører.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 9 minutter siden, munichmachine59 skrev: Spørsmålet er om en kvinne kan svare på hvordan jeg kan imøtegå henne og svare på hvorfor hun er i kjærlighetens rus, selv med bekreftet ubesvart. Hva er det jeg ikke ser? Hun har analysert det i senk og er tillogmed klar over avvisningen. Slutt med å være så indirekte. Si rett ut til henne at hun må få beina ned på jorda og slutte å lage en kjærlighetshistorie ut av ingenting. Han er læreren hennes=ikke tilgjengelig for henne og antagelig heller ikke interessert. Ferdig arbeid. Anonymkode: 9b887...164 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slutt med å være så indirekte. Si rett ut til henne at hun må få beina ned på jorda og slutte å lage en kjærlighetshistorie ut av ingenting. Han er læreren hennes=ikke tilgjengelig for henne og antagelig heller ikke interessert. Ferdig arbeid. Anonymkode: 9b887...164 Kjærlighet og fornuft henger ikke alltid sammen. Spesielt ikke ung kjærlighet, første kjærlighet osv... Anonymkode: 6585a...de3
SoWhat? Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 Det var noe tungt å lese det du skriver. Veldig mange ord for et enkelt "dilemma". Alt kan ikke løses fordi en "forstår"! Følelser lever sitt eget liv, og du, det gjelder både for menn og kvinner. Det er ikke typisk femininint å være forelsket i noen som ikke besvarer følelsene. Hun må jo bare komme seg gjennom det. Det hjelper ikke å skjønne psykologien bak det eller å analysere. Da hadde det ikke vært mange problemer ifh til kjærlighet, forelskelse osv. Og det er det jo. La henne få erfare dette selv. Det er en del av livet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #12 Skrevet 7. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjærlighet og fornuft henger ikke alltid sammen. Spesielt ikke ung kjærlighet, første kjærlighet osv... Anonymkode: 6585a...de3 Hun er 24, ikke 14. Anonymkode: 9b887...164
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #13 Skrevet 7. februar 2019 Jeg kan anbefale den her: https://www.2knowmyself.com/How_to_get_over_anyone Den ser kanskje litt tvilsom ut, men er overraskende bra! Anonymkode: 2d3ab...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå