Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og begge barna ligger hjemme dausjuke med influensa. Vi ligger alle tre med høy feber og mannen har tatt influensa vaksina og dermed sluppet unna. 

Jeg snakket med mannen igår og hørte om han ikke kunne snakke med moren til stesønnen om å bytte helg da jeg syntes det passet veldig dårlig med enda et barn når mannen jobber hele helgen og jeg skal være alene med alle barna og jeg er såpass syk. 

Våkner opp i dag til en melding fra mannen og da kommer stesønnen i dag istedenfor. Småsøsknene hans hos moren hadde fått omgangssyke og moren orket ikke tre syke barn samtid, men det skal jeg automatisk gjøre? Og på toppen ta med enda en veldig smittsom sykdom inn i huset med allerede syke barn?!

det er da jeg som skal ta hånd om barna hele helgen og jeg ble rasende fordi han sa ja uten å snakke med meg først. 

Han reagerte med å true med å flytte ut om sønnen hans ikke var velkommen til enhver tid. Jeg blir da enda mer rasende fordi han er alltid velkommen og jeg setter meg alltid i bilen å henter han om han vil komme, men akkurat denne helgen, da kjente jeg at jeg hadde mer enn nok med to syke barn og jeg kjente faktisk at det var ganske uansvarlig å ta med han hit og utsette han for smitte også og ikke minst at han tar med sykdom hit også...

mannen ringte nå og gjett hvem som hadde spydd ned hele bilen!

jeg føler meg utelatt av diskusjonen noe jeg syntes uakseptabelt når mannen knapt skal være hjemme, jeg skrek han opp og ned i frustrasjon og følte etterpå at jeg kanskje var litt vel hard..?

Anonymkode: 19867...cd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Om han vil ha sønnen sin på samvær og du er syk så må han være hjemme og ta vare på han.

Enkelt og greit.

Skrevet (endret)

Dersom han skal dra sykt barn inn i hus, så får han også ta vare på det barnet. Bruke sykt barn dager på egenmelding. 

Jeg synes ikke du overreagerer og her har far satt mor til stesønn sitt behov over ditt, det hadde jeg ikke akseptert. 

Her hadde jeg vært steil og kjørt hardt mot hardt. 

Endret av Chablis
  • Liker 9
Skrevet

Du overreagerer ikke, om mannen mener at moren skal få fri, så får han ta seg av guttungen.

• Liker 5
Skrevet

Da får han ta egenmelding! For en frekk og utidig mann! 

Anonymkode: b0b68...cb1

• Liker 6
Skrevet

Lurer egentlig på hvordan dere har det sånn ellers, så lenge han truer med å flytte ut når du er uenig. Han tar hensyn til at sin ekskone er syk, men ikke til deg. Er de to barna deres fellesbarn? Om de barna nå har influense, så trenger de ikke omgangsyke oppå der. 

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og begge barna ligger hjemme dausjuke med influensa. Vi ligger alle tre med høy feber og mannen har tatt influensa vaksina og dermed sluppet unna. 

Jeg snakket med mannen igår og hørte om han ikke kunne snakke med moren til stesønnen om å bytte helg da jeg syntes det passet veldig dårlig med enda et barn når mannen jobber hele helgen og jeg skal være alene med alle barna og jeg er såpass syk. 

Våkner opp i dag til en melding fra mannen og da kommer stesønnen i dag istedenfor. Småsøsknene hans hos moren hadde fått omgangssyke og moren orket ikke tre syke barn samtid, men det skal jeg automatisk gjøre? Og på toppen ta med enda en veldig smittsom sykdom inn i huset med allerede syke barn?!

det er da jeg som skal ta hånd om barna hele helgen og jeg ble rasende fordi han sa ja uten å snakke med meg først. 

Han reagerte med å true med å flytte ut om sønnen hans ikke var velkommen til enhver tid. Jeg blir da enda mer rasende fordi han er alltid velkommen og jeg setter meg alltid i bilen å henter han om han vil komme, men akkurat denne helgen, da kjente jeg at jeg hadde mer enn nok med to syke barn og jeg kjente faktisk at det var ganske uansvarlig å ta med han hit og utsette han for smitte også og ikke minst at han tar med sykdom hit også...

jeg føler meg utelatt av diskusjonen noe jeg syntes uakseptabelt når mannen knapt skal være hjemme, jeg skrek han opp og ned i frustrasjon og følte etterpå at jeg kanskje var litt vel hard..?

Du overreagerer ikke!!  Hadde krevd at han ble hjemme fra jobb. Her er jo både ungen hans og «barnepasseren» syk, så han har god grunn! Når jeg er syk er det nok å komme seg på do. Skal ikke mye feber til før jeg knapt orker det.. Å være hjemme med influensasykt barn og barn med omgangssyke (som sannsynligvis smitter både deg og det andre barnet som allerede er syk og har lavt immunforsvar pga det) og på toppen være syk selv hadde jeg rett og slett ikke orket og hadde nektet. Han får skjerpe seg!!

Anonymkode: d43f4...3c9

• Liker 5
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
10 minutter siden, morhjertegod skrev:

Lurer egentlig på hvordan dere har det sånn ellers, så lenge han truer med å flytte ut når du er uenig. Han tar hensyn til at sin ekskone er syk, men ikke til deg. Er de to barna deres fellesbarn? Om de barna nå har influense, så trenger de ikke omgangsyke oppå der. 

Reagerer også på at moren sender en syk unge ut av huset...hadde det vært mitt barn og han ble syk hos meg så hadde han blitt hjemme, spesielt med noe så smittsomt som omgangssyke.

Endret av BearMama
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din er en idiot 

Anonymkode: 65d8f...76e

• Liker 3
Skrevet

Du overreagerer ikke på noen måte. Det handler ikke om at sønnen ikke er velkommen, det handler om hva man har kapasitet til når man er syk. Da jeg hadde influensa i fjor sendte jeg sønnen min til mamma. Om mannen bare hadde dratt og hentet ham igjen og overlatt ham til meg uten at jeg hadde sagt det var greit, så hadde jeg klikket! Og dette er felles barn. Men jeg var over hodet ikke i stand til å ta vare på flere enn meg selv, og knapt nok det.

Anonymkode: 46172...402

• Liker 2
Skrevet

Du overreagerer ikke. 

Man drar ikke et barn med omgangssyke fra et hus til et annet! 

Her hadde jeg krevd at mannen tok sykt barn dag og ble hjemme og passet sin sønn med omgangssyke, mens du og de influensasyke barna holder dere langt unna de begge! 

Det hjelper deg kanskje lite for i og med at mannen nå har utsatt seg for smitte av omgangssyke så kan han ikke hjelpe deg med de to andre syke barna. 

Så ja, jeg hadde vært forbanna. 

Anonymkode: 8b8b2...292

• Liker 2
Skrevet

Ingen ting i innlegget ditt vitner om at du lurer på om du overreagerer. Slik du legger dette fram, har du all grunn til å være sint på mannen. Han får ta «sykt barn»-fri hele helgen, det er ingen annen løsning.

• Liker 1
Skrevet

Mora dems orket ikke at hennes tre barn er syke, så derfor måtte hun kvitte seg med en? Sykt. 😱

Anonymkode: e3eca...ddd

Skrevet

Jeg er stemor selv. Når min samboer og barnas mor da de var små flyttet på dem når de hadde feber, så tenkte jeg bare at det var synd på ungene som ikke fikk være der de var når de var syke (enten det var hos oss eller hos mor). Men når de hadde omgangssyke var jeg ganske egoistisk. Barnas mor insisterte på å flytte på dem selv om de kastet opp/akkurat hadde kastet opp. Hun insisterte også på å få dem hjem en gang vi hadde kastet opp, men ikke de (enda). Resulterte i at både mor, stefar, stesøster og alle unga spøy hele jula.... De hadde ett bad... Og ja, vi tilbød oss å ha dem hos oss!

Etter den runden innså både mor og far at syke barn skulle få bli der de er. Særlig spysjuke barn....

Du overreagerer ikke, TS! Immunforsvaret ditt er nede, det samme er barnas, og du har ikke kapasitet til å vaske bad osv på samme måte som du ville hatt når du er frisk. Sjansen for at dere blir smittet er veldig stor. Og mannen din har en utrolig merkelig reaksjon på det hele.... 

Han må ta fri for å passe sin sønn dersom du er syk. Så enkelt er det (og sikkert så vanskelig for ham selv....) Syk barnepasser er i høyeste grad innafor her! Influensa går ikke over på et par dager! Og hvis dere spaserer rett over til spysjuke sier det seg selv at det ikke går over fort.... I tillegg må han vaske alt av toalett, kraner og dørhåndtak flere ganger daglig!

Skrevet

TS her

Jeg har aldri sett han reagere sånn. Jeg var visstnok ganske krass og sa rett ut at jeg ikke vil ha han her denne helgen, jeg ville ikke se han, jeg har vært oppe med to syke barn de siste barn som omtrent har hostet opp lungene sine og har ikke sovet nok så jeg sa rett ut at han var ikke velkommen så lenge vi er såpass syke her, jeg vil bare sove og bli frisk, ikke bli enda mer syk...

moren hans fikk sin vilje gjennom å være en heks uten noen medfølelse for noen andre enn seg selv. Hun har klart å få det inn i hodet på mannen at samvær er på hennes nåde (det er ikke det, men mannen er svak når det kommer til henne og står ikke opp mot henne og tror på truslene hennes).

gutten blir stort sett alltid sendt til oss når det ikke passer for henne å ha han, dette er ikke første gangen han blir sendt til oss syk, hun skylder på at hun har en «fobi mot oppkast».

I mitt hode er det helt sykt at hun i det hele tatt vil sende vekk sitt syke barn. Jeg kjenner egentlig at jeg har mer enn nok med meg selv akkurat nå men allikevel skulle det aldri falle meg inn å sende vekk barna nå som de er syke

Skrevet

Uansett hva vi sier og gjør som er stemor, så er det feil opplever jeg😩 

Jeg skjønner deg kjempe godt. Hadde sagt og gjort det samme som deg. 

Anonymkode: 2ea80...85f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...