Gå til innhold

Valentinsdagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en mann. Til nå har vi bare møttes 5 ganger, men vi snakker sammen hver dag. Vi har veldig god kjemi. Men det er jo snart valentines dag. Og jeg er usikker på om vi skal /"burde" gi noe gaver til hverandre 🤔 hadde jo vært koselig, men er ikke noe must fra min side. Hva ville dere gjort? Kan jo forsåvidt snakke med han om det. Men jeg vil ikke at han skal tro at jeg forventer en gave. Vi har ikke snakket noe om den dagen i det hele tatt enda. Valentinsdagen er jo også på en torsdag, og vi bor ikke så nærme hverandre. Eller ca 45 min eller noe. Men tror det blir litt stress å skulle møtes på en torsdags kveld etter jobb. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 74b83...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du er 16 år så skjønner jeg spørsmålet. 

Dersom du er en voksen kvinne så skjønner jeg ikke at valentines skal bety noe som helst. 

Ville i hvertfall spurt mannen hva om han syns om slik feiring før jeg kjøpte noe gave. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chablis skrev:

Dersom du er 16 år så skjønner jeg spørsmålet. 

Dersom du er en voksen kvinne så skjønner jeg ikke at valentines skal bety noe som helst. 

Ville i hvertfall spurt mannen hva om han syns om slik feiring før jeg kjøpte noe gave. 

TS

Man kan være romantisk selv om man er voksen. Jeg syntes det er koselig med sånne "ekstra spesielle" dager. Å kunne feire litt og sånt. Man trenger ikke å være 16 år for å gjøre det. Noe liker det og noen er i mot det. Det at du ikke liker det er din mening. Det betyr ikke at det er det riktige. Folk må få gjøre som de vil. Som jeg sa så er folk forskjellige og har forskjellige meninger om ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Man kan være romantisk selv om man er voksen. Jeg syntes det er koselig med sånne "ekstra spesielle" dager. Å kunne feire litt og sånt. Man trenger ikke å være 16 år for å gjøre det. Noe liker det og noen er i mot det. Det at du ikke liker det er din mening. Det betyr ikke at det er det riktige. Folk må få gjøre som de vil. Som jeg sa så er folk forskjellige og har forskjellige meninger om ting. 

Nemlig, så finn ut hva han mener så du ikke dummer deg ut. 

Og jeg er også romantisk. Jeg er det jevnlig og ikke bare en dag som handelsstanden vil tjene penger på. 

Endret av Chablis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chablis skrev:

Nemlig, så finn ut hva han mener så du ikke dummer deg ut. 

TS

Jeg vil ikke si at man dummer seg ut ved å gi personen en gave. Det er en koselig ting å gjøre. Noen liker valentinsdagen og noen ikke. Men skjønner ikke hvorfor folk skal bli så hatefulle pga det. Jeg sitter ikke å forventer noe av han liksom. Men er like greit å spørre han som å få merkelige kommentarer herfra. Den dagen er jo en god unnskyldning til å gå ut (eller være hjemme) og kose seg litt ekstra. Være litt ekstra romantisk. Det er ingenting galt med den dagen. Men til de som ikke vil feire den dagen så er det helt greit. Jeg har ikke noe i mot de som ikke liker den dagen. Så hvorfor har folk noe i mot de som liker den? Man trenger ikke å være under 18 for å være romantisk eller for å feire slike ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Jeg vil ikke si at man dummer seg ut ved å gi personen en gave. Det er en koselig ting å gjøre. Noen liker valentinsdagen og noen ikke. Men skjønner ikke hvorfor folk skal bli så hatefulle pga det. Jeg sitter ikke å forventer noe av han liksom. Men er like greit å spørre han som å få merkelige kommentarer herfra. Den dagen er jo en god unnskyldning til å gå ut (eller være hjemme) og kose seg litt ekstra. Være litt ekstra romantisk. Det er ingenting galt med den dagen. Men til de som ikke vil feire den dagen så er det helt greit. Jeg har ikke noe i mot de som ikke liker den dagen. Så hvorfor har folk noe i mot de som liker den? Man trenger ikke å være under 18 for å være romantisk eller for å feire slike ting. 

Neida, men er det vanlig å feire slike ting når man har møttes fem ganger?

Anonymkode: d6f1f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida, men er det vanlig å feire slike ting når man har møttes fem ganger?

Anonymkode: d6f1f...f23

TS

Med den kjemien jeg og han har så ville jeg si at det er innafor. Sånn som vi er mot hverandre og har det sammen, så ville det vært enda mer rart å ihvertfall ignorere dagen og late som ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort noe etter fem dater. Jeg ville t.o.m. funnet det unaturlig om han hadde bursdag, selv da hadde jeg bare kjøpt en veldig liten ting. Og Valentine's er heller ikke som en bursdag - det er ikke en gitt "feiring" folk benytter seg av.

Anonymkode: 176fd...089

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville nok ordna en date til den dagen. Men siden dere ikke er kjærester, og helt ny på datingsstadiet, så ville jeg nok ikke satset på dyre gaver som smykker ol. Kanskje du heller kan kjøpe han noen pakker av favorittgodteriet hans, eller noe? Bare for å vise at "jeg bryr meg om deg, så har fulgt med på hva du liker/setter pris på" :)

Markering av valentinsdagen og romantiske gester er absolutt bare ikke for tenåringer! Selv elsker jeg valentinsdagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Jeg har allerede overnattet hos han et par ganger. Og som sagt så snakker vi sammen hver dag. Og det er jo nesten som om vi er sammen. Eller ikke helt 😅 men dere skjønner. Jeg vet når han har bursdag, men det er en stund til. 

Hvis vi/jeg skulle gått for gave så hadde jeg ikke kjøpt noe dyrt eller sånn skikkelig ordentlig gave nei. Men bare sånn "jeg liker deg, bryr meg om deg og tenker på deg" gave. Det er koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt gave. Syns hele greia er klein. Om det er vanlig eller ikke etter 5 dater kommer mer an på hvordan man er som person enn antall dater. Hvis dere ikke har avtalt å møtes virker det ikke som han er så fan av den dagen. Syns heller ikke 45 min er lang reisevei for å dra på date, uansett hvilken ukedag det er

Anonymkode: fef38...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt gave. Syns hele greia er klein. Om det er vanlig eller ikke etter 5 dater kommer mer an på hvordan man er som person enn antall dater. Hvis dere ikke har avtalt å møtes virker det ikke som han er så fan av den dagen. Syns heller ikke 45 min er lang reisevei for å dra på date, uansett hvilken ukedag det er

Anonymkode: fef38...6c1

TS

Igjen, vet ikke hvorfor jeg spør her for det er jo ingen her som vet alt om oss. Nei det er ikke så langt å kjøre. Er helt enig i det. Vi har møttes ofte i helgene, men jeg har barn så det er ikke bare bare å skulle møte han etter jobb på en torsdag. Hadde jeg ikke hatt det så er det jo ingen problem. Da kan jeg jo bare møte han hvor som helst og når som helst. Men vi møtes sikkert til helga som er dagen etterpå. Og jeg vet at det ikke kommer ann på hvor mange dater man har vært på. Men det "forholdet" vi har nå er bra. Det er vanskelig å skulle forklare alt det her. Men ut i fra det forholdet vi har så mener jeg at det er innafor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...