AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Ingen har råd eller mulighet til å bli med nå i februar, og jeg er ikke vant til å reise alene utenlands. Men føler jeg må komme meg til et varmere land. Jeg er uføre og klarer ikke bratte bakker. Derfor blir jeg isolert her i Norge på vinteren. Må ikke være høy partyfaktor. Jeg trives i eget selskap, men liker at det er tilbud, utesteder, shopping osv. Det går på psyken løs pluss at det fysiske blir verre på vinteren. Kan bare engelsk, men har praktisert det lite og føler meg litt usikker når jeg skal si noe. Jeg forstår mer enn jeg klarer utrykke verbalt. Synes det er skummelt å dra alene selv om jeg tror jeg vil klare meg bra. Må være nært en strand uten at det må være badetemperatur. Det vil si at det må være litt flatt så jeg kan bevege meg uten hjelp. Liker heller ikke varme så godt, så Thailand er utelukket. Passe temperatur er 12-20 grader. Har tenkt å være borte en måned. Ikke all inclusive, må ha i alle fall et minikjøkken. Ikke for dyrt, men heller ikke vandrerhjem. Noen gode råd tas i mot med takk. Har tenkt på Nice, men vet ingenting om prisene i Frankrike. Malaga, men er ikke kjent der. Gran Canaria, men er redd for å havne på et typisk turiststed. Har ikke råd til noe i luksusklassen. Føler at jeg er nødt til å reise, jeg dør på en måte hvis jeg skal være enda en vinter i Norge og bare sitte hjemme for det meste. Anonymkode: c8370...395
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Fastlandet i Spania mange plasser da? Langs kysten til Middelhavet? Anonymkode: 3a8c2...602
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fastlandet i Spania mange plasser da? Langs kysten til Middelhavet? Anonymkode: 3a8c2...602 Jeg vet det, men har aldri vært der før og er ikke kjent. Er litt redd for å reise alene så ønsker et rolig sted og få være i fred. Har hørt at det er mange nasjonaliteter i for eksempel Alicante og at kvinner kan få ulike uønskede tilbud hvis de er alene på stranda. Ts Anonymkode: c8370...395
Gjest Kritt Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 (endret) Veldig mange steder du kan dra, sikrest værmessig er vel Kanariøyene. Men etter min mening langt mer sjarmerende i Spania eller Frankrike. Kanskje ikke så dumt i nærheten av Malaga. Hvis du ønsker å gjøre det enkelt kan du jo også bestille noe sånt: https://www.ving.no/langtidsferie-vinter (regn med tillegg for enerom) Endret 7. februar 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Hva med Malta? Rundt 16 grader i februar, og de fleste snakker engelsk siden dette er offisielt språk der. Anonymkode: df84e...1fc
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det, men har aldri vært der før og er ikke kjent. Er litt redd for å reise alene så ønsker et rolig sted og få være i fred. Har hørt at det er mange nasjonaliteter i for eksempel Alicante og at kvinner kan få ulike uønskede tilbud hvis de er alene på stranda. Ts Anonymkode: c8370...395 Men drar du til et sted med mye norske fastboende på fastlandet i Spania, er du blant annet sikret helsetilbud på et språk du forstår (ofte norske leger og sånt der, kiropraktor osv), og ellers et servicetilbud som passer de med dårlig helse, da det gjerne er mye eldre som bor på slike steder. Som uføretrygdet med problemer med å bevege deg ordentlig, ville jeg ikke dratt til et sted der legepersonalet kun snakker engelsk eller lokalspråket. Du kan få akutt behov for hjelp? Anonymkode: 3a8c2...602
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 Spania er nok best på temperatur og pris, ja 🙂 så får du finne en billig leilighet et sted. Nøyaktig hvor det er best er jeg ikke sikker på, men fikk vertfall være helt i fred når jeg var på mallorca. Anonymkode: b2517...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Malta? Rundt 16 grader i februar, og de fleste snakker engelsk siden dette er offisielt språk der. Anonymkode: df84e...1fc Går det billige fly til Malta i februar? 4 minutter siden, Kritt skrev: Veldig mange steder du kan dra, sikrest værmessig er vel Kanariøyene. Men etter min mening langt mer sjarmerende i Spania eller Frankrike. Kanskje ikke så dumt i nærheten av Malaga. Har sett litt på Malaga. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men drar du til et sted med mye norske fastboende på fastlandet i Spania, er du blant annet sikret helsetilbud på et språk du forstår (ofte norske leger og sånt der, kiropraktor osv), og ellers et servicetilbud som passer de med dårlig helse, da det gjerne er mye eldre som bor på slike steder. Som uføretrygdet med problemer med å bevege deg ordentlig, ville jeg ikke dratt til et sted der legepersonalet kun snakker engelsk eller lokalspråket. Du kan få akutt behov for hjelp? Anonymkode: 3a8c2...602 Jeg klarer å bevege meg hvis terrenget er flatt, men kan ha problemer med trapper, bakker, høyder ogen fjelltur er ikke noe jeg ville klart. I Malaga har de kanskje også norske leger, eller er det bare i Alicante? Prisene i Malaga er høyere, men er det stor forskjell fra Alicante? Ts Anonymkode: c8370...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå