Gå til innhold

Skal på jobbintervju, hvordan svare på spørsmål om oppgaver man ikke kan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på et jobbintervju i neste uke og jeg har søkt jobben fordi jeg trenger noe nytt og jeg trenger utfordringer. Problemet er at det er noen arbeidsoppgaver som jeg aldri har vært borte i tidligere og hvis man får spørsmål rundt dette, hvordan svarer man på best mulig måte uten å skremme de bort? Er det ok å si at man har søkt jobben nettopp fordi det er den del nye oppgaver og at jeg ønsker de utfordringene samtidig som jeg lærer nye oppgaver lett?

Anonymkode: 45e5f...2d0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må selvsagt være ærlig på ting du ikke kan. Nå vet jeg ikke hvilken type jobb du har søkt på, men jeg syns svaret ditt er godt. Det viser at du er lærevillig og tør å kaste deg ut i noe nytt. Så må det vurderes hvor lett det som etterspørres er å lære. 

Husk: de har kalt deg inn til intervju fordi de mener du kan passe inn hos dem. Og, de aller fleste kan ikke alt som står ramset opp i annonsen. 

Anonymkode: cd142...e2c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må selvsagt være ærlig på ting du ikke kan. Nå vet jeg ikke hvilken type jobb du har søkt på, men jeg syns svaret ditt er godt. Det viser at du er lærevillig og tør å kaste deg ut i noe nytt. Så må det vurderes hvor lett det som etterspørres er å lære. 

Husk: de har kalt deg inn til intervju fordi de mener du kan passe inn hos dem. Og, de aller fleste kan ikke alt som står ramset opp i annonsen. 

Anonymkode: cd142...e2c

Enig her.

viktigste er å være ærlig på det. Si at du rett og slett ikke har vært bort i dette, men at det er nettopp derfor du ønsker det: du er lærelysten og gleder deg over nye utfordringer. 

Jeg ble spurt om noe lignende selv i mitt yrke da jeg var nyutdanmet og på første intervjuet. Sa rett som det var at jeg syns det er gøy å bli kastet ut i noe nytt og at jeg har en holdning som går å prøve ting før jeg danner opp min mening om det. Jeg er lærelysten og liker utfordringer. Jeg fikk jobben og trives godt der ennå 😊 

Anonymkode: 875eb...e32

Skrevet

Enig med dere over. Vil legge til at du bør tenke litt på hva du kan som kan ha overføringsverdi. Det er ofte mer enn du tror.

Og som de sier over. Du har blitt kalt inn fordi du ER kvalifisert! :)

Anonymkode: 35810...620

Skrevet

TS her: Tusen takk for svar . Jeg setter veldig stor pris på det 😊

Anonymkode: 45e5f...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...