Gå til innhold

Venninne kuttet kontakten med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For litt siden, rundt november kuttet venninnen min kontakten med meg. Vi har vært venner siden 2013, online. Hun bodde da i et annet land, men flyttet til Norge etter 1 års tid, men flyttet vekk igjen etter 1 år. Har altså møtt henne, og hun var bestevennen min. 

Vi pleide å game sammen så og si hver dag, og vi gamet med mange andre. Vi hadde, og har fremdeles mange felles venner på nettet. Så i høst en gang så spiller vi med en felles venn av oss. Han er veldig hyggelig person fra et annet land, men kan bli litt ivrig når vi spiller og ganske sur. Men jeg, og andre finner det bare mest morsomt. Vi pleier som regel bare å le av det etterpå. 

Hun har et lite problem med han, misliker holdningen hans. Det kan jeg jo godt skjønne, hadde det ikke vært for at hun er like ille selv. De har ganske sterk personlighet begge to. De har snakket en del sammen, og har en litt "grov" humor sammen. F.eks kaller hverandre "drittsekk" etc. Plutselig en dag så finner hun ut at hun ikke tolererer det mer, og kommer blant annet med noen rasistiske kommentarer etter han kaller hun "asshole" ("Hey, what's up asshole", morsom setting).

Nå er hun altså sur på meg, fordi jeg er fremdeles venn med han. Føler egentlig ikke at jeg har gjort, eller gjør noe galt. Hun har blokkert meg overalt, og fjernet meg som venn. Dette er altså ikke første gangen det har skjedd, men jeg har på følelsen at dette blir siste gangen. Hun sluttet å snakke med meg litt før dette skjedde, fordi jeg valgte å spille med noen andre enn hun... Har mange flere eksempler på dette. 

Det jeg egentlig lurer på, gjør jeg noe galt? Jeg er ellers ei ganske så ensom jente, jeg har ikke veldig mange gode venner som hun har vært. Klarer liksom ikke helt å skjønne om dette er normalt eller ikke? Føler selv at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg ville aldri blitt sur på hun, om hun var venn med noen jeg ikke likte eller hadde noe i mot. Nå snakker hun rundt til våre felles venner og ber de om å slette meg som venn, hvis ikke sletter hun de. Heldigvis for min del er det flere som gjorde det motsatte. 

Skjønner at kanskje det virker litt teit med "online" venner og gaming miljø. Men dette er altså min hverdag og min hobby.. 

Anonymkode: 748cc...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du har ikke gjort noe galt. Får vondt av situasjonen du er i nå. Skjønner det er forvirrende og sårt. Men nei, du har alså ikke gjort noe galt. 

Det er vondt å miste en venninne. "er jeg ikke mer verdt en dette?" blir ofte følelsen etterpå. Men du skal vite at jo, du er mye mer verdt en dette! Som du sier så har flere av de hun har bedt slette deg gjort motsatt. Det er fordi de ser hun for den hun er, og deg for den du er. ❤️ 

Har du noen andre du kan snakke om dette med? Noen som kjenner henne også. Kanskje den personen kan bli en ny god venn? 

Anonymkode: 8b02c...38f

• Liker 1
Skrevet

Drit i henne og de som gidder å etterkomme hennes ordre. Det sier mer om henne og dem hvordan de er. De er ikke noe tap ts.  Du fortjener det aller beste og kun det. Venner vokser ikke på trær, men man trenger ikke være venn med rått og røtig heller... Det finnes normale og oppegående folk der ute som du vil finne ekte vennskap med . 

Anonymkode: aa3a3...f62

• Liker 1
Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe galt. Venner som drar andre inn i konflikter er egoistiske, og nå virker hun jo litt drama. Det kan en jo tolerere, men når hun kutter deg ut er det dårlig. Enda dårligere at hun prøver å påvirke andre. Du får bare prøve å ikke tenke for mye på det, det er ikke din skyld, og sett pris på de som må velge og har valgt deg i dette dramaet. 

Anonymkode: 323c8...16c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du har ikke gjort noe galt. Får vondt av situasjonen du er i nå. Skjønner det er forvirrende og sårt. Men nei, du har alså ikke gjort noe galt. 

Det er vondt å miste en venninne. "er jeg ikke mer verdt en dette?" blir ofte følelsen etterpå. Men du skal vite at jo, du er mye mer verdt en dette! Som du sier så har flere av de hun har bedt slette deg gjort motsatt. Det er fordi de ser hun for den hun er, og deg for den du er. ❤️ 

Har du noen andre du kan snakke om dette med? Noen som kjenner henne også. Kanskje den personen kan bli en ny god venn? 

Anonymkode: 8b02c...38f

Takk for svar ❤️.

Nei, jeg har ikke så mange andre å snakke med. Jeg prøvde å snakke med mamma om det, men hun skjønner liksom ikke at folk online kan være venner og at det kan oppstå konflikter. 

Liker på en måte ikke å snakke med våres felles venner om det. Vil liksom ikke at de skal ta noens side. Men jeg har jo forklart situasjonen når de har spurt hvorfor vi ikke snakker med hverandre lenger. 

Anonymkode: 748cc...0f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...