AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #1 Skrevet 7. februar 2019 Får meg snart katt, men vet ikke hvor jeg skal sette doen!? Det er en slik med åpning på toppen (hopp inn-hopp ut) Badet og entreen er ganske smått. vaskerommet er smekk fullt med beredere, vaskemaskin, fryser og diverse sko under en benk, har akkurat plass til å åpne døren til vaskemaskinen liksom. Har en bod bakenfor, men der er det trangt pluss at døren må holdes lukket pga radon. Har egentlig sett for meg å ha den i stuen eller på kjøkkenet, er det ekkelt? I stuen kan man sette en plante foran, på kjøkkenet kan den stå under benk der det en gang stod kjøleskap, eller bak kjøkkenbordet som aldri brukes. Anonymkode: 2258b...742
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #2 Skrevet 7. februar 2019 Du må for all del ikke sette doen på kjøkkenet, det er ekkelt. Bakterier, lukt. De vil som regel alltid dra med seg litt kattesand når de går ut. Henger fast i potene. Min står på badet og maten på kjøkkenet. Katter liker ikke do og mat i sammen. Før man anskaffer seg katt eller annet dyr må man jo sjekke ut om man har plass. Jeg har to katter. Min kattedo har tak. Anonymkode: e24ed...ef7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #3 Skrevet 7. februar 2019 Alle jeg kjenner som har katt har kassen på vaskerommet, på badet eller i gangen. Jeg synes vaskerommet er å foretrekke, evt gangen hvis man ikke har vaskerom. Anonymkode: f4c75...352
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #4 Skrevet 7. februar 2019 Jeg har da plass til feks et digert klatrestativ i stuen, og forsåvidt plass til doen på badet. Men pga varmekabler tenker jeg at der vil den stinke ekstra mye selv med renhold både en og to ganger daglig, pluss at døren til badet må stå åpen. Og på vinterstid kan det være greit å ha stuedøren lukket for å få det litt varmere. Kan jo like gjerne lære den opp til å gå på doen vår, da. Anonymkode: 2258b...742
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 Jeg hadde min i et hjørne på kjøkkenet der jeg bodde før, det var eneste stedet med plass. Det oser jo ikke bakterier av den og det var jo langt fra kattedoen til kjøkkenbenken der jeg laget mat...den sto ikke klint inntil kjøkkenbenken liksom. Spiste ikke på kjøkkenet, spiste alltid i stua. Syntes ikke det luktet så mye egentlig, renser den jo ofte og katten er flink til å grave ned etter dobesøk så det ikke lukter så mye annet enn akkurat med en gang. Sanden som søles ut var irriterende men det er det jo uannsett hvor den står. Det hjelper å ha en sånn liten matte foran som er til kattedoer, og så må man bare støvsuge rundt ofte. Hadde ikke åpen do da, var sånn boks med dør. Jeg ville ikke hatt den på badet pga. varmen, fukt (tenker det vil klumpe sanden?) og at jeg ikke vil tråkke rundt på kattesand der jeg skal gå barbeint og gjerne med våte føtter etter dusj osv..usj. Anonymkode: cb7c6...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 Vaskerommet. Det finnes alltid smarte løsninger. Vi har kattedør inn til vaskerommet for å slippe å holde døra åpen hele tiden. Og bygde kattedoen inn i et høyskap. Anonymkode: c6b46...180 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 Legger ved bilde av vaskerommet. Kvitte meg med alle skoene ved siden av vaskemaskinen og sette den der, og fryse i stuen? Varmepumpen står på 27 grader, panelovnen på 23 og termometeret viser 20 inne og 4 ute. Men det står i vinduet og det trekker fælt. Anonymkode: 2258b...742
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 Det står forresten enda en bereder bak frysen på venstre side under benken, og døren til radon-boden er rett ved siden av vaskemaskinen.Fryseren er i bruk hver dag. Anonymkode: 2258b...742
Diamant20 Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Her er kattedoen under trappa, men hvis du ikke har trapp vil det sikkert fungere fint å ha den der skoene dine er nå, bare pass på at døra er åpen hele tiden (eventuelt kan du jo sette inn katteluke i døra)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 Vi har kattedoen i gangen. Ville ikke hatt den på gulv med varmekabler eller på kjøkken. Anonymkode: 1e67d...450
Chablis Skrevet 7. februar 2019 #11 Skrevet 7. februar 2019 Vi har doen på kjøkkenet. Merker ingenting til den, hverken lukt eller søl.
fuglenek Skrevet 8. februar 2019 #12 Skrevet 8. februar 2019 Kanskje jeg er overbeskyttende, men jeg tenker at bråk fra vaskemaskin vil være plagsomt for en katt som skal på do. Jeg har alltid satt kattedoen på den mest skjermede og rolige plassen, om det var i stue, kjøkken eller gang. Bruker du god kattesand og tar ut av doen ofte nok, vil du ikke merke noe særlig lukt 2
_popcorn_ Skrevet 8. februar 2019 #13 Skrevet 8. februar 2019 Jeg har en do uten tak i gangen, og en do med tak i stua. Om du skal ha do på kjøkken, så husk å plasser det i bra avstand til mat/vannskål, puser flest vil ikke ha do og mat nært hverandre. Jeg ville heller hatt kattedo enn fryser på stua. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #14 Skrevet 9. februar 2019 På 8.2.2019 den 17.36, fuglenek skrev: Kanskje jeg er overbeskyttende, men jeg tenker at bråk fra vaskemaskin vil være plagsomt for en katt som skal på do. Jeg har alltid satt kattedoen på den mest skjermede og rolige plassen, om det var i stue, kjøkken eller gang. Bruker du god kattesand og tar ut av doen ofte nok, vil du ikke merke noe særlig lukt Jeg har faktisk tenkt på det samme! Vasker bare klær en gang i uken omtrent, så det er jo ingen krise sånn sett. Setter jeg den i stuen eller på kjøkkenet kan jeg ha stuedøren lukket og allikevel ha god avstand mellom do, vann, mat, lekeplass osv. Anonymkode: 2258b...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå