Linsa Skrevet 17. februar 2019 #21 Del Skrevet 17. februar 2019 Hei Zoe123, jeg føler sånn med deg. Akkurat det samme skjedde med meg, på nøyaktig samme dag faktisk. Jeg gikk rett i bakken med et kjempestort angstanfall, i likhet med deg var hele planen min avhengig av disse eksamenene, og jeg er sjanseløs uten. Jeg tryglet dem om særskilt opptak og fikk til og med et notat fra legen der hun ba om det samme, men de rikka seg ikke en millimeter. Hvorfor fylkeskommunen skal være så fordømt streng, på et tilbud som eksisterer i hovedsak for å hjelpe de som ofte er i en mer sårbar situasjon, aner jeg ikke. Påmeldinga er jo bare åpen i 15 små dager i løpet av et semester. Da er det lett at det går i glemmeboken, eller at man blander datoene, som i mitt tilfelle. Selv er jeg rådvill for tiden, hvordan gikk det med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #22 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor venter dere til siste liten med å melde dere opp? Vi vet jo alle at ring kan skje, så det er vel ikke så lurt vel? Anonymkode: 5d7cf...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #23 Del Skrevet 17. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor venter dere til siste liten med å melde dere opp? Vi vet jo alle at ring kan skje, så det er vel ikke så lurt vel? Anonymkode: 5d7cf...e8d Samme lurer jeg på. Nå søkte jeg via Samordna opptak selv, men jeg søker typisk samme dagen som påmeldingen åpner. Anonymkode: 9f60a...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsa Skrevet 17. februar 2019 #24 Del Skrevet 17. februar 2019 Jo, vi tenkte vel begge to at det ville bli best sånn da vettu, for å få litt spenning inn i hverdagen. Og ikke minst for å få slike idiotiske tilbakemeldinger. "Hvorfor glemte du å skru av ovnen? Jeg gjorde ikke det og mitt hus brant jo ikke ned" Hjelpsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #25 Del Skrevet 17. februar 2019 7 minutter siden, Linsa skrev: Jo, vi tenkte vel begge to at det ville bli best sånn da vettu, for å få litt spenning inn i hverdagen. Og ikke minst for å få slike idiotiske tilbakemeldinger. "Hvorfor glemte du å skru av ovnen? Jeg gjorde ikke det og mitt hus brant jo ikke ned" Hjelpsomt. Det er jo hjelpsomt for andre når det fører til at de dobbeltsjekker at ovnen er av før de forlater rommet. Dette med å miste fristen er visstnok ikke en sjeldenhet, så det er bare bra at andre får det godt innprentet. Det er ikke kult å måtte utsette studier et år slik som TS må og flere andre bare for noe dumt som en passert frist. Anonymkode: 31e2a...61c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoe123 Skrevet 18. februar 2019 Forfatter #26 Del Skrevet 18. februar 2019 På 17.2.2019 den 10.25, Linsa skrev: Hei Zoe123, jeg føler sånn med deg. Akkurat det samme skjedde med meg, på nøyaktig samme dag faktisk. Jeg gikk rett i bakken med et kjempestort angstanfall, i likhet med deg var hele planen min avhengig av disse eksamenene, og jeg er sjanseløs uten. Jeg tryglet dem om særskilt opptak og fikk til og med et notat fra legen der hun ba om det samme, men de rikka seg ikke en millimeter. Hvorfor fylkeskommunen skal være så fordømt streng, på et tilbud som eksisterer i hovedsak for å hjelpe de som ofte er i en mer sårbar situasjon, aner jeg ikke. Påmeldinga er jo bare åpen i 15 små dager i løpet av et semester. Da er det lett at det går i glemmeboken, eller at man blander datoene, som i mitt tilfelle. Selv er jeg rådvill for tiden, hvordan gikk det med deg? Hei! Takk for støtten. Hjelper å vite at det ikke bare er meg! Jeg har prøvd absolutt alt nå. Sendt mail, ringt å grått, sendt inn søknad. De nekter. Man føler seg så utrolig hjelpesløs! Jeg skjønner at folk her reagerer på at man ikke har husket fristen, men for min del var jeg midt oppe i et brudd som ble så altoppslukende, og jeg var altså så langt nede at jeg rett og slett ikke tenkte på hvilken dato det var. Det var rett og slett en menneskelig feil. For noen tror jeg dette er vanskelig å forstå. Vi får bare prøve igjen til høsten, selv om det da blir forsinket, så får vi heller prøve å finne noe annet gøy vi kan holde på med i mellomtiden 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #27 Del Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, Zoe123 said: Hei! Takk for støtten. Hjelper å vite at det ikke bare er meg! Jeg har prøvd absolutt alt nå. Sendt mail, ringt å grått, sendt inn søknad. De nekter. Man føler seg så utrolig hjelpesløs! Jeg skjønner at folk her reagerer på at man ikke har husket fristen, men for min del var jeg midt oppe i et brudd som ble så altoppslukende, og jeg var altså så langt nede at jeg rett og slett ikke tenkte på hvilken dato det var. Det var rett og slett en menneskelig feil. For noen tror jeg dette er vanskelig å forstå. Vi får bare prøve igjen til høsten, selv om det da blir forsinket, så får vi heller prøve å finne noe annet gøy vi kan holde på med i mellomtiden 😊 Jeg strøk eksamen på VGS på våren, og måtte derfor ta det igjen på høsten som privatist.. da ville jeg uansett måtte ha 6 mnd med ett eller annet før jeg kunne begynne på studier. Vet du hva jeg gjorde? Jeg flyttet til Kina og ble engelsklærer. Angrer ikke - endte opp med å bli der i noen år mer enn planlagt også, før jeg kom hjem og begynte på studier til slutt. Litt mer moden, med litt mer livserfaring, og veldig klar for studier. Anonymkode: 04e2f...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Voiceless Skrevet 19. februar 2019 #28 Del Skrevet 19. februar 2019 9 timer siden, Zoe123 skrev: Hei! Takk for støtten. Hjelper å vite at det ikke bare er meg! Jeg har prøvd absolutt alt nå. Sendt mail, ringt å grått, sendt inn søknad. De nekter. Man føler seg så utrolig hjelpesløs! Jeg skjønner at folk her reagerer på at man ikke har husket fristen, men for min del var jeg midt oppe i et brudd som ble så altoppslukende, og jeg var altså så langt nede at jeg rett og slett ikke tenkte på hvilken dato det var. Det var rett og slett en menneskelig feil. For noen tror jeg dette er vanskelig å forstå. Vi får bare prøve igjen til høsten, selv om det da blir forsinket, så får vi heller prøve å finne noe annet gøy vi kan holde på med i mellomtiden 😊 Hvis jeg var deg ville jeg ha blitt ferdig med disse eksamenene til høsten og meldt meg opp som enkeltemnestudent våren 2020. Da kan du ta enkelte emner man gjerne må ha i graden sin, slik som ex.phil. Ettersom du har planer for studier regner jeg med at du vet hva og hvor du vil studere, og da kan du enkelt sjekke opp hva som inngår i graden din. Veldig kjekt å få disse generelle, obligatoriske emner unnagjort, og samtidig kan du prøve deg ut som student uten du trenger å vente helt til høsten 2020. Hvis du tar disse emnene uten støtte fra Lånekassen, som du nok bør gjøre, kan du få du full støtte med full omgjøring til stipend selv om du ikke tar 100% studiebelastning i de semestrene du skulle ha hatt de. Kjedelig at det ble sånn, men nå gjelder det bare å få gjort det beste ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slutt Skrevet 19. februar 2019 #29 Del Skrevet 19. februar 2019 På 17.02.2019 den 10.25, Linsa skrev: Hei Zoe123, jeg føler sånn med deg. Akkurat det samme skjedde med meg, på nøyaktig samme dag faktisk. Jeg gikk rett i bakken med et kjempestort angstanfall, i likhet med deg var hele planen min avhengig av disse eksamenene, og jeg er sjanseløs uten. Jeg tryglet dem om særskilt opptak og fikk til og med et notat fra legen der hun ba om det samme, men de rikka seg ikke en millimeter. Hvorfor fylkeskommunen skal være så fordømt streng, på et tilbud som eksisterer i hovedsak for å hjelpe de som ofte er i en mer sårbar situasjon, aner jeg ikke. Påmeldinga er jo bare åpen i 15 små dager i løpet av et semester. Da er det lett at det går i glemmeboken, eller at man blander datoene, som i mitt tilfelle. Selv er jeg rådvill for tiden, hvordan gikk det med deg? "15 små dager"... nei det er ikke lett at det går i glemmeboken om man har det minste snev av kontroll på planene for livet. Enig med den/de over her som nevnte tafatthet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #30 Del Skrevet 20. februar 2019 Kontakt eksamensansvarlig på din nærmeste vgs som tilbyr fagene og forklar situasjonen. Det kan hende han/hun kan hjelpe deg. Anonymkode: 72e41...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. februar 2019 #31 Del Skrevet 20. februar 2019 På 18.2.2019 den 20.48, Zoe123 skrev: Hei! Takk for støtten. Hjelper å vite at det ikke bare er meg! Jeg har prøvd absolutt alt nå. Sendt mail, ringt å grått, sendt inn søknad. De nekter. Man føler seg så utrolig hjelpesløs! Jeg skjønner at folk her reagerer på at man ikke har husket fristen, men for min del var jeg midt oppe i et brudd som ble så altoppslukende, og jeg var altså så langt nede at jeg rett og slett ikke tenkte på hvilken dato det var. Det var rett og slett en menneskelig feil. For noen tror jeg dette er vanskelig å forstå. Vi får bare prøve igjen til høsten, selv om det da blir forsinket, så får vi heller prøve å finne noe annet gøy vi kan holde på med i mellomtiden 😊 Alle kan gjøre feil. Forhåpentligvis finner du noe kjekt å drive med i mellomtiden. Kanskje en jobb som er rettet mot det du vil studere? Jeg strøk på en eksamen i høst, men som min mor sier: Eksamenstidspunktet kom midt i rettssaken jeg gikk gjennom, så det var jo jævlig dårlig timing. Noen ganger skjer det ting som er utenfor vår kontroll, og det suger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå