Gå til innhold

Noen sykepleiere her som har barn og jobber deltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere ofte blir ringt og spurt om å jobbe ekstra? Jeg ønsker å jobbe f.eks. 60-70% noen år fordi jeg har små barn, men er bekymret for om jeg kommer til å bli nedringt i perioder. Arbeidspresset er stort. Det føles ikke riktig å si fra til lederen heller, at man helst ikke vil jobbe så mye ekstra (gir jo dårlig inntrykk). Jeg har nå en pause fra yrket, men vurderer å søke meg inn på sykehus igjen. Har bare litt noia for om jeg ikke får jobbet deltid likevel, siden det er lav bemanning og høyt sykefravær på flere sykehus. 

Anonymkode: 1c976...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet 60% som sykepleier på sykehus i ca. to år. Hadde da to barnehagebarn på 4 og 2 år. Det var ufattelig stressende, lederen hadde null forståelse for at jeg hadde behov for å prioritere barn og mann på fridagene mine. Ble i perioder ringt i tide og utide. Det forventes at man tar vakter på sparket, ja. Har nå valgt å forlate turnuslivet og tar videreutdanning i psykisk helsearbeid. 

Anonymkode: 660e9...7b8

Skrevet

Jobber 74% natt på sykehjem, har ett barnehagebarn. Blir spurt om vakter i ny og ne, men sjelden oppringt. Føler jeg har nok med de vaktene jeg har, så er glad det er lite mas om å ta mer.

Anonymkode: 62d0a...f1a

Skrevet

Jeg jobber med flere som går deltid. Noen har sagt fra at de ikke vil jobbe ekstra så de kontakter vi ikke med mindre det er beredskap, og noen er desperat etter ekstravakter og blir således spurt først. 

Anonymkode: c6608...140

Skrevet

Jobber 75% natt som sykepleier på sykehjem.Jobber 20 vakter på en 6 ukers turnus og har alikevel mer i lønn enn når jeg jobbet 100%.Blir nesten aldri spurt om å ta ekstra.Har 3 barnehagebarn og får masse tid til hus og fritidsaktiviteter.Blir ikke så fysisk utslitt heller,da nattevaktene er stort sett veldig rolig.

Skrevet

Jeg har jobbet 75% turnus på sykehus siden 2012. Fikk barn i 2014. 

Jeg sier ja til ekstra når jeg vil det og nei når det ikke passe. Er det krise spør de kanskje igjen, men da med høyere kompensasjon. Aldri opplevd å få negative kommentarer selv om jeg sier nei.

Anonymkode: 1f9ba...d35

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om dere ofte blir ringt og spurt om å jobbe ekstra? Jeg ønsker å jobbe f.eks. 60-70% noen år fordi jeg har små barn, men er bekymret for om jeg kommer til å bli nedringt i perioder. Arbeidspresset er stort. Det føles ikke riktig å si fra til lederen heller, at man helst ikke vil jobbe så mye ekstra (gir jo dårlig inntrykk). Jeg har nå en pause fra yrket, men vurderer å søke meg inn på sykehus igjen. Har bare litt noia for om jeg ikke får jobbet deltid likevel, siden det er lav bemanning og høyt sykefravær på flere sykehus. 

Anonymkode: 1c976...101

Husk på at du kommer til å få dårlig pensjon av å jobbe deltid. 

Skrevet

jeg stiller meg tilgjengelig på Gat når jeg kan jobbe. Dette vet sjefen og det er aldri noe mas utenom dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...