Gå til innhold

Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Planen for bryllup er at vi gifter oss i kirken, og deretter har vi festen i en nydelig låve noen minutter unna. I festlokalet må vi ordne med pynt og alt selv. Jeg lurer derfor på om noen har noen gode ideer til hvordan dagen skal gå sømløst. 

Hva serverer man mellom vielse og middag? Vi ønsker ikke tidligste vielse, men slik at vi rekker å ta bilder før middagen. Jeg syns gjestene må få noe enkelt mens de mingler. Kan nok ikke servere bryllupskaken da, for vi er jo ikke der. 

Vi tenkte å få noen venninner til søstrene mine til å bistå med det praktiske den dagen, som å sette fram velkomstdrink, snacks, sette fram bryllupskake, rydde opp etter kakespising, og stå i baren og lage enkle drinker. Jeg syns de må få betalt for jobben, har noen forslag til sum? 

Jeg har ikke så lyst til å ha et gedigent kakebord bestående av masse kaker (forbinder det mest med konfirmasjon), men heller ikke ha et amerikansk godteribord (litt harry etter min smak). Bryllupskaken kommer til å være stor, men ønsker samtidig å ha noe vedsidenav. Hva satt dere fram vedsiden av bryllupskaken? Oppskjært frukt, konfekt? Vi blir ca 65 gjester 😊

Hvordan gjør dere det med musikk? Vi vil nok ikke ha et band, hva med dj? Eller er det like greit å ha en spotifyliste?

ellers tar jeg gjerne imot alle lure tips dere måtte ha! 😊

Endret av Ugle1234
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi tenker jeg er avgjørende her, siden dere skal gjøre mye selv og ha hjelp av venner og bekjente skjønner jeg det ikke er "ubegrenset". Men det trenger ikke bli en dårlig fest likevel :)

Lurt at det ikke er for mye tid mellom vielse og middag. Dere trenger ikke servere noe fancy her, tenker nesten at det kan holde å sette frem oppkuttet frukt og litt potetgull, salstenger. Folk skal jo ikke spise seg mette, og man klarer seg noen timer uten mat. 

Greit å ha venner som hjelper til om de vil det. Jeg tenker at ca 200 kr timen kan være ok betaling?
Spør dere voksne folk, naboer kan det hende de gjør det gratis. Yngre vil gjerne ha penger for det, mulig jeg tenker feil. 
Jeg hadde hvertfall stilt opp gratis om venninne av datteren min skulle gifte seg og trengte hjelp. 

Hva med cupcakes i tillegg til bryllupskake?
Makroner er jo også en greie nå.

De bryllupene jeg har vært i som var morsomst var de med band. Men det koster jo en liten fomue.
Ville hvertfall hatt en dj. De har med litt lyd og lysutstry. Og er det spotify, så blir det mye vas i spillelistene, alle vil finne sin sang. 

Skrevet

Kan ikke anbefale det å ta bilder før vielsen sterkt nok. Sminke og hår ser bedre ut, det er ikke noe tidspress, familie og venner slipper å vente lenge, og vi fikk masse tid til å mingle med gjestene. 

Vi serverte fingermat. Men har også sett mange som gjør det veldig enkelt, med snack og frukt. Men tenk godt gjennom hvor mange timer det er snakk om. 

Kakebord er nok relativt vanlig, og betyr mye for mange. Jeg skulle gjerne droppet, men ga etter for press..  Kostet oss uansett ingenting da "alle" tilbød å bake. 

Sørg for nattmat, det kan være noe veldig enkelt. 

Tenk gjennom hvordan gjestene skal komme seg hjem, sett opp felles transport om det er langt til hotell/overnatting. 

Ville hatt band eller dj, det gjør mye for stemningen. 

Anonymkode: 6b344...44a

• Liker 2
Skrevet

Uff, så trasig at du nekter kakebord. Som regel er det jo gratis også.

Hvorfor ikke unne gjestene god mat?

Anonymkode: 18fee...294

Skrevet

Dere ble ha flere kaker enn en type bryllupskake! Så kjedelig med en kake bare 😄 Vi blir 50-60 gjester og skal ha ca 8-10 forskjellige kaker, ostefat og setter frem snacks etter kaker, som potetgull, nøtter, saltstenger, twist og lakris de kan forsyne seg med når selve festen starter :spise: 

Noe fingermat er fint å servere mellom vielse og middag. F.eks wraps. Eller sett frem oppskjært frukt om det ikke er lenge å vente. 

Vi gir 1000 kr per pers til vår hjelp. Skal hjelpe til med servering, rydding etc.

Vi skal ha anlegg og spille fra Spotify bare :) 

Anonymkode: ebb80...4b1

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så trasig at du nekter kakebord. Som regel er det jo gratis også.

Hvorfor ikke unne gjestene god mat?

Anonymkode: 18fee...294

Selvfølgelig unner vi gjestene våre god mat, vi skal ha treretters middag, og det skal være mer enn nok av godsaker i tillegg til bryllupskaken. Som jeg skriver er ikke et vanlig kakebord ønskelig fordi jeg syns det minner om konfirmasjon, og er mindre festlig. Det kan selvsagt hende at vi har et par kaker i tillegg, men poenget er at det hadde vært fint og spennende med noe annet. 

Skrevet

Tenk på om noen har allergier i forhold til kakebordet også ville jeg absolutt hatt mer enn bare bryllupskake. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...