Gå til innhold

Overfall og ran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det hadde skjedd noe mens du gikk på tur med hunden din. Sånn som begynnende overfall, ran, voldtekt osv. Tror dere at hunden ville skremt bort de som ville deg vondt? Hva slags rase har du?

Jeg har heldigvis aldri opplevd dette så jeg håper at jeg aldri kommer over denne situasjonen heller.

Anonymkode: 9ffbd...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passet en hund en stund som var av typen som hadde rivd vedkommende i filler ved tegn på vold mot eier eller andre mennesker han hadde tilknytning til. En aussie. 

Har også eid en hund som hadde løpt som pokker derifra, det var omplasseringshund som hadde blitt tatt fra eier grunnet vold og andre ting så den var fryktelig skvetten rundt folk, og spesielt menn. Det var en liten blanding av alt mulig. Ca 13 kilo 

Anonymkode: b1944...c8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å vite før en situasjon oppstår. Raser som er avlet på vokting har nok større sannsynlighet for å beskytte eier mot fysiske angrep. Og mange andre raser kan trenes opp til beskyttelse.

Anonymkode: a4a28...a11

• Liker 2
Skrevet

Det er vell bare de største hunderasene som blir brukt til vokting? Eller?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vell bare de største hunderasene som blir brukt til vokting? Eller?

Små hunder kan da fint vokte, men hvor farlige de er er en annen ting 

Anonymkode: b1944...c8b

Skrevet

Min hadde gitt tydelig beskjed! Hender han gir et biff eller bjeff hvis vi treffer noen han syns er skumle! Golden retriever. Føler meg trygg når han er med meg! 

Skrevet

Tror de aller aller fleste hunder som elsker eierne sine vil gripe inn om en blir utsatt for vold. Endel hunder vil da også klare å forårsake skade. Mindre vil prøve de óg!

Anonymkode: 38302...cd9

• Liker 2
Skrevet
På 8.2.2019 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er vanskelig å vite før en situasjon oppstår. Raser som er avlet på vokting har nok større sannsynlighet for å beskytte eier mot fysiske angrep. Og mange andre raser kan trenes opp til beskyttelse.

Anonymkode: a4a28...a11

Enig. I utgangspunktet tror jeg de fleste hunder klarer å "være"/fornemme dersom det skjer noe akutt og alvorlig med eier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper det, men det er umulig å si. Han vokter veldig her hjemme, men vi har aldri opplevd noe ubehagelig sammen og alle de som kommer på døra viser seg jo å være mennesker som vil gi han kos. Jeg håper han ville forstått at jeg var i en farlig situasjon og forsøkt å redde meg, men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 27da5...e10

Skrevet

Min hund hadde bjeffet, gjort utfall og hoppet opp på dem, men jeg tror ikke hun ville bitt. Hun er usikker på fremmede, så det skulle nok ikke mye til før hun prøvde å skremme dem bort. Hun er ganske stor også, så hun ville ikke trengt å bite, folk tar hintet. Hun jaget bort en innpåsliten mann en gang som stod og ventet på meg der jeg hadde parkert bilen for å gå tur med hunden. Praktisk på den måten, men kjipt at jeg må passe på henne så hun ikke skremmer bort alle :P 

Anonymkode: 92bda...35c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Min hund hadde bjeffet, gjort utfall og hoppet opp på dem, men jeg tror ikke hun ville bitt. Hun er usikker på fremmede, så det skulle nok ikke mye til før hun prøvde å skremme dem bort. Hun er ganske stor også, så hun ville ikke trengt å bite, folk tar hintet. Hun jaget bort en innpåsliten mann en gang som stod og ventet på meg der jeg hadde parkert bilen for å gå tur med hunden. Praktisk på den måten, men kjipt at jeg må passe på henne så hun ikke skremmer bort alle :P 

Hun er forresten blanding av schäfer, vizsla, leonberger og noe ukjent, kanskje mastiff. Vokter mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...