Gå til innhold

Hva skjer om man stryker på eksamen 3 ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man stryker på eksamen 2 ganger, så nå man ta den med kullet til neste år, men hva skjer om man stryker den 3 gangen? Går på universitetet og dette er en veldig vanskelig eksamen for meg der jeg har stryki 2 ganger, og må ta den med neste års kull, blir man da kastet ut av skolen eller hvordan løses dette? 

Anonymkode: 42f56...093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du vell en samtale med rådgiver, og du fåe spørsmål om du tenker du har valgt riktig studie. Har hørt at du bør klare 3 åring bachlor innen 5 år.

Anonymkode: d3b15...306

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du vell en samtale med rådgiver, og du fåe spørsmål om du tenker du har valgt riktig studie. Har hørt at du bør klare 3 åring bachlor innen 5 år.

Anonymkode: d3b15...306

Åja ok, takk :)

Skrevet

På medisin i Trondheim var hvertfall reglene før at man kan søke om et 4.forsøk, hvis man ikke greier det må ma søke studiet på nytt via samordna opptak. 

Anonymkode: f81bf...7ba

• Liker 1
Skrevet

På mitt studie må man ta faget på nytt dersom man stryker 3 ganger. 

Anonymkode: a6f28...c65

• Liker 3
Skrevet

De fleste får et fjerde forsøk (må søkes om). Hvis du ikke klarer det da heller, kan du ta tilsvarende emne ved en annen skole og få det innpasset.

Anonymkode: 8e970...c82

• Liker 1
Skrevet

Sjekk reglementet til skolen. Som regel kan man søke om et fjerde forsøk, men stryker du da er det rett ut. 

Anonymkode: f9c81...a44

Skrevet

Er det privatskole kan du kjøpe hele emnet på nytt for ca. 20.000.

Anonymkode: e9860...ac3

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man stryker på eksamen 2 ganger, så nå man ta den med kullet til neste år, men hva skjer om man stryker den 3 gangen? Går på universitetet og dette er en veldig vanskelig eksamen for meg der jeg har stryki 2 ganger, og må ta den med neste års kull, blir man da kastet ut av skolen eller hvordan løses dette? 

Du mister studieretten på det studiet du går på og får ikke studere det mer på den skolen.  Men du kan søke om å få et fjerde forsøk på eksamen.  Dette ifølge universitets- og høgskoleloven.

Skrevet

Hm... altså: noen kan faktisk være FOR DUM til å evne å studere?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullt mulig å være uheldig, eller at man ikke er så flink i akkurat det faget.

Jeg synes du skal passe nebbet ditt litt. Drit i å vær så rappkjefta når noen ikke har det greit, tenk på hva du selv ville følt.

Anonymkode: 1e4aa...ac3

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den kommentaren var unødvendig. Jeg strøk selv i et emne nå som jeg trodde hadde gått helt fint. Man kan rett og slett bare bomme på oppgaven, ha en dårlig dag eller en jævlig sensor.

Anonymkode: 2d885...6d2

• Liker 4
Skrevet

Til syvende og sist går det ned til akademiske evner, men: ok :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tull!! Er mer enn bare dette! 

Jeg strøk første gang på 4. Året mitt. Snittet mitt var B, så jeg akademiske evner har jeg. Fikk et spørsmål om et emne vi hadde fått beskjed om at ikke var viktig og nesten ingen lest på det i min gruppe (ca. 100 studenter), mens den andre gruppen skrev kvalifiseringsoppgave innenfor det temaet. De var 50 stk, omtrent samtlige besto eksamen. Vi som ikke fått annen beskjed strøk omtrent samtlige. 

Da omtrent 80 studenter leverte inn felles klage på gjennomføring av eksamen, forsto de hva de hadde gjort galt og tilbydde konte eksamen.

Ikke alltid studentens feil!   

Anonymkode: dcb6d...0b7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør det ikke. Her avslører du egentlig en god del om dine egne kunnskaper hva gjelder læring og akademiske prestasjoner samt resonneringsevne. 

Anonymkode: 7be88...71e

• Liker 1
Skrevet

Så din hypotese er faktisk at ALLE kan få A, bare de vil NOK? Hm...

Jeg tenker mer at... noen kan, andre kan ikke, - dessverre.

Skrevet

Men i Norge har vi jantelov: alle skal kunne bli hva de vil, skal kunne ha alle muligheter, ingen skal utelukkes, osv. i virkekligheten derimot kan det nok hende at noen greier å få A, mens andre faktsik ikke greier det, ja.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så din hypotese er faktisk at ALLE kan få A, bare de vil NOK? Hm...

Jeg tenker mer at... noen kan, andre kan ikke, - dessverre.

Det er ingen som har påstått dette. Her avslører du deg igjen. 

Anonymkode: 7be88...71e

Skrevet

Jeg strøk 3 ganger på aller siste eksamen. Hadde aldri hendt så mange ganger før ila studiet. Studiet hadde svært varierende temaer på emnene sine. Jeg ble ilagt en tre-årig tvungen pause fra studiet, før jeg deretter søkte om å ta siste eksamen på nytt igjen. Da klarte jeg det. Det var også mange misforståelser som gjorde at jeg ikke klarte det tidligere.

Anonymkode: be8d7...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...